“Aparentele insala” - o noua campanie impotriva contrabandei cu tigarete

“Aparentele insala” - o noua campanie impotriva contrabandei cu tigarete

Publicis, impreuna cu Pastel, au lansat campania anticontrabanda "Aparentele insala", care urmareste sa arate publicului adevarata fata a comertului ilegal cu tigarete. Campania este initiata de Euromonitor Business Consulting Services, prin faracontrabanda.ro, cu sprijinul JTI si se desfasoara in parteneriat cu Directia Generala a Vamilor, din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu sprijinul nemijlocit al Inspectoratului Teritorial al Politiei de Frontiera Timisoara si al Inspectoratului de Politie Judetean Timis, in perioada martie - iunie, in 15 judete din apropierea granitelor de vest, sud-vest, nord si nord-est, cele mai afectate de contrabanda. 

Piata neagra a tigaretelor a crescut brusc in ianuarie 2015 la 19,2%, fata de 15,4% in noiembrie anul trecut, conform datelor companiei de cercetare Novel. Procentul de 19,2% bate recordul ultimilor patru ani, perioada in care media comertului ilegal cu tigarete s-a situat la 14,7%.

"Am lansat cea de a patra campanie publica regionala, incurajati de scaderea notabila a pietei negre a tigaretelor, in zonele si in perioadele in care s-au desfasurat campaniile anterioare. Conceptul propus de Publicis s-a dovedit a fi cel mai potrivit – usor de inteles si, in acelasi timp, de impact.

Mesajul "Aparentele insala" arata adevarata fata a contrabandei, comunicand, in mod simplu si inteligent, faptul ca o retea de contrabanda reprezinta o plaga pentru societate de la prima veriga pana la ultima.

Gruparile de contrabandisti sunt bine organizate si structurate, incepand cu cei care cara baxurile noaptea, peste granita, sau cei care transporta pachetele lipite de corp, continuand cu distribuitorii si vanzatorii din piete si terminand cu capii retelelor.

Contrabanda este o afacere illegala foarte profitabila, daca tinem cont ca, la un tir de tigarete traficat ilegal, se obtine un profit de un milion de euro!

Constientizand raul facut de cei care isi castiga astfel existenta, fiecare dintre noi poate alege sa reziste tentatiei pretului si sa nu cumpere un pachet de tigarete vandut ilegal.

Astfel, contribuim la reducerea crimei organizate, dat fiind ca o retea de contrabanda cu tigarete poate fi oricand utilizata pentru trafic cu droguri sau persoane. Autoritatile fac eforturi semnificative in vederea reducerii pietei negre, insa este importanta si informarea, educarea si implicarea publicului", a declarat Cristina Vasiloiu (Director General Euromonitor Business Consulting Services).

"Echipa de oameni tineri si profesionisti a agentiei Publicis a reusit sa inteleaga fenomenul contrabandei, cu toate consecintele acestuia, profund negative pentru intreaga societate. Se stie ca tutunul comporta riscuri de sanatate asociate.

Pentru tigaretele traficate ilegal nu exista insa nici un fel de garantie a calitatii, nu se stie unde, cum, din ce si cand au fost fabricate. De obicei, sunt transportate in rezervoare de carburant sau in cauciucuri si sunt depozitate in scorburi de copac, canale, grajduri ori garaje. In cazul unui pachet de tigarete vandut legal, 80% din pret reprezinta taxe platite la stat.

Pentru un pachet de tigarete de contrabanda, aportul la buget este zero. Contrabanda detine in momentul de fata 19,2% cota de piata, intr-un sector care este al doilea mare contribuabil la bugetul de stat, dupa cel petrolier. Anul trecut, companiile de tutun au platit la buget circa 2,7 miliarde de euro, insemnand TVA, accize, taxe si alte contributii.

Inca din anul 2005, JTI este partener al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, ulterior al Vamii, Politiei de Frontiera, Inspectoratului General al Politiei, in scopul reducerii comertului ilegal cu tigarete. Pentru limitarea pietei negre a tutunului este, insa, nevoie de o politica fiscala echilibrata care sa coreleze nivelul taxelor cu puterea de cumparare, in beneficiul tuturor partilor: companii, stat, consumatori”, a declarat Gilda Lazar (Director Corporate Affairs & Communications, JTI Romania, Moldova si Bulgaria).

Pentru a evidentia mesajul, Publicis a realizat o serie de materiale outdoor, spoturi TV si radio. De asemenea, pe site-ul faracontrabanda.ro, publicul poate interactiona direct cu protagonistul campaniei, "Contrabandistul".

Vizitatorii paginii de web se pot familiariza cu vocabularul infractorilor, pentru care cuvinte ca "scrofita" sau "scama" au cu totul alt inteles decat cel din dictionar. "Contrabandistul" ofera raspunsuri audio la intrebari despre vanzator, cumparator, contrabanda cu tigarete sau limbajul contrabandistilor, in stilul sau caracteristic, vizibil in filmul de promovare a campaniei.

Prin intermediul acestor materiale, cumparatorii pot observa cu claritate contrastul dintre ceea ce afiseaza cei care comercializeaza ilegal tigarete si fenomenul pe care il reprezinta ei in realitate. Personajul ales, limbajul pe care acesta il foloseste, imbracamintea si accesoriile, toate au scopul de a arata cumparatorilor ca fiecare pachet achizitionat finanteaza capii retelelor ilegale, care afiseaza sfidator luxul de prost gust.

"Pentru executie, am ales o abordare foarte directa, atat in vizualuri, cat si in spotul TV, aratand cele doua fete ale contrabandistului, cea saraca si umila versus cea bogata si aroganta. Am avut un casting bun, nu a fost nevoie de multe duble, actorul Vlad Oancea a intrat foarte bine in pielea ambelor personaje, lucru afirmat chiar de el la finalul spotului TV: ‘Tre’ sa te descurci, boss. Tre' sa te descurci’ ", a declarat Bob Toma (Group Creative Director, Publicis Romania).

Pastel gestioneaza implementarea campaniei. Printr-un mix elaborat de canale de comunicare, Pastel urmareste sa aduca publicul mai aproape de realitatea traficului ilegal cu tigarete. In acest sens, agentia asigura o buna mediatizare a subiectului in comunitatile locale.

Ca si in cazul campaniilor precedente, mesajul va fi distribuit cu ocazia "Zilelor Oraselor", prin modalitati de comunicare inedite, menite sa genereze o interactiune sporita. Mesajul va ajunge la consumatori si printr-un proiect amplu de Direct Mailing, care vizeaza atat zonele cu infractionalitate mare, cat si barurile, carciumile sau cafenelele unde se consuma tigarete ilegale. 

"Anul acesta, campania va fi prezenta si in social media, prin canalele Facebook si Youtube, cat si printr-un joc online", a declarat Ioana Mucenic (managing partner & head of strategy Pastel).

"De asemenea, vom dezvolta un proiect editorial unic, care va ajunge chiar in mijlocul comunitatilor pe care le vizam. Pentru succesul campaniei, trebuie sa alegem in mod strategic un mix potrivit de canale de comunicare, bine-gandit, raportat la un public tinta dificil de atins. Credem ca am reusit sa realizam acest mix si asteptam rezultatele finale, care sa ne confirme indeplinirea obiectivelor", a incheiat Ioana.

Echipele implicate:

Din partea Euromonitor Business Services Consulting: Cristina Vasiloiu - Director Euromonitor Business Services Consulting

Din partea faracontrabanda.ro: Tania Roman- website administrator

Din partea JTI: Gilda Lazar - Director Corporate Affairs & Communications, JTI Romania, Moldova si Bulgaria; Armand Tanase – Corporate Affairs Manager; Alice Taudor – Communications Manager

Din partea Publicis Romania: Jorg Riommi- Chief Creative Officer, Bob Toma- Group Creative Director, Marius Tudor- Copywriter, George Lupeanu- Copywriter, Calin Ionescu- Copywriter, Dragos Ometita- Art Director, Alexandru Deaconu- Art Director, Raluca Iacob- Head of Stategy, Carina Toma- Strategic Planner, Razvan Mihai- Strategic Planner, Alexandra Murray- Client Service Director, Adina Albu- Account Director, Ana Chreih- Senior Account Manager, Amalia Cristea- Account Executive, Camelia Efrimov- AV producer, Liviu Efrimov- AV producer, Dragos Eustafievici- Media Account Manager, Elis Iaia- Digital Strategic Planner, Veronica Oancea – Digital Account Director, Victoria Sirbu – Digital Account Executive, Ciprian Frunzeanu – Senior Web designer, Constantin Bunica – Senior Programmer

Din partea Pastel: Paul Cotor – Creative Director, Ruxandra Margoi – Senior Account, Daniela Chirita – Account Executive, Claudia Popa – Senior Copywriter, Lucian Rosu – Art-Director, Ana Velea - Account, Ioana Mucenic – Managing Partner&Head of Strategy

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pastel

pastel este o agentie de comunicare romaneasca cu o abordare strategica si creativa, cu o activitate de 18 ani pe piata din Romania, peste 5.000 de campanii si proiecte dezvoltate, si un portofoliu de clienti... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related