[Vlogging-ul autohton] Laura Musuroaea: Cand am inceput eu, pe piata din Romania nu existau vloguri de beauty, asa ca m-am hotarat sa umplu acest gol

[Vlogging-ul autohton] Laura Musuroaea: Cand am inceput eu, pe piata din Romania nu existau vloguri de beauty, asa ca m-am hotarat sa umplu acest gol

Una din reprezentantele beauty vlogging-ului la noi este Laura Musuroaea. Acum are 24 de ani, dar s- a apucat de vlog din vremea majoratului. Facand cunostinta cu comunitatea de beauty din Marea Britanie prezenta pe YouTube, Laura s-a decis sa incerce o varianta romaneasca de beauty vlog, cu sfaturi, tutoriale si trial-uri de produse disponibile pe piata de la noi. In prezent, este urmarita de aproape 35.000 de abonati, iar canalul ei a strans peste 4.000.000 de view-uri. Si daca tot vorbim aici despre comunitati, haideti sa dezbatem si live principiile pe care ele se bazeaza, la Brands & Communities, editia 2015, al doilea eveniment SMARK KnowHow din an, desfasurat pe 21 si 22 mai la UniCredit Tower.

Laura a colaborat pana acum cu mai multe branduri de frumusete si ingrijire personala; in continuare, ea primeste produse spre testare la care face recenzii video sau pe blogul personal. Ne-a povestit mai multe mai jos:


Laura si beauty vlogging-ul

Ma numesc Laura Musuroaea, am 24 de ani, sunt studenta la Facultatea de Limbi Straine si fac vlogging din 2009. Sunt pasionata de beauty, fashion si cam tot ce e frumos. 

Am inceput in 2009 cand cautam pe YouTube un tutorial cum sa ma vopsesc blonda acasa. Asa am descoperit comunitatea de beauty din UK. Am inceput sa urmaresc si diverse tutoriale de make-up, dar produsele prezentate nu se gaseau la noi. Iar pe piata din Romania nu existau vloguri de beauty. Ma gandeam ca mai sunt si alte fete in situatia mea, asa ca m-am hotarat sa umplu acest gol.


Primul clip

A fost un vlog in care prezentam diferite produse pentru ten acneic. Am avut emotii si multe balbe si nici macar nu stiam sa le scot la montaj. De cate ori ma uit la el ma rusinez, dar ma si gandesc cat de mult am evoluat de atunci.


Surse de inspiratie

Vloggerul care m-a inspirat la inceput este Anna Saccone, o irlandeza care pe vremea respectiva facea clipuri despre fashion, cum se machiaza ea, cum se ingrijeste etc. Mi-a placut mult de ea ca persoana, era pozitiva, imi placea ce transmitea prin clipurile ei si am vrut sa transmit si eu acelasi lucru mai departe, dar in stilul meu.


Te ajuta cineva cu idei de content sau la productie?

Aproximativ 90% din filmat, idei si montaj le fac singura. Atunci cand trebuie sa fiu filmata de cineva ( la clipurile cu tinute ) ma ajuta fie prietenul meu, fie agentia cu care colaborez, Monday Media. Si, mai nou, la pozele pentru blog ma ajuta Stefana Olaru - de asemenea bloggerita.

[UPDATE] Monday Media este o agentie de Digital PR care sustine vloggerii din Romania. Ei sunt cei care au realizat video-ul "O facem pentru voi" feat. Marius Moga. Colaborez cu ei de aproape un an si ma sustin in tot ce inseamna PR si imagine, creatie de content nou, cand e cazul, si, mai ales insertiile publicitare in emisiunile mele. Monday Media se ocupa exclusiv de campaniile pe care le am.


Evolutia ta

Am evoluat mult si sunt tare mandra de asta. De la dictie, atitudine, calitatea imaginii si a sunetului, montaj corect, la subiectele abordate, toate s-au schimbat in timp. La inceput vorbeam numai despre machiaj si piele, acum ma adresez si zonei de fashion. Inainte imi setasem ca target fetele foarte tinere, eu insami fiind micuta. Acum, deja ma adresez femeilor si vorbesc ce presupune sa fii femeie.


Clipurile care prind

Cel mai bine prind clipurile in care vorbesc despre cum fac anumite lucruri (how-to). Ce produse prefer, cum ma aranjez, cum ma machiez, cum imi aleg hainele, cum ma port etc. Cred ca subscriberii au nevoie de inspiratie zi de zi, iar pe mine ma bucura enorm ca pot sa contribui cat de putin.


TOP 3

E cam greu sa fac un top 3, e ca si cum ai pune o mama sa aleaga doar unul dintre copii ei. Uitati, in schimb, trei dintre cele mai populare video-uri de pe canalul meu:

Despre igiena intima:


Lipstick Fever: 


Clipul cu vloggerii si Marius Moga:


Cat influenteaza calitatea impactul asupra publicului?

Calitatea clipurilor este foarte importanta, mai ales pe nisa asta. Nu vei putea observa un machiaj in mod corect daca nu poti vedea detaliile si miscarile facute. Tocmai de aceea investesc destul de mult in aparatura. Laptop performant, programe de editat, aparat DSLR, obiective, lumini, lavaliera, multa benzina si multa, multa pasiune.


Audienta

Un episod are, intr-o saptamana, cam la 15.000 de vizite.

Audienta mea? Femeia. Fie ca e la inceput de drum, abia invata sa se machieze si cum e cu ingrijirea pielii, fie ca este o fashionista curioasa care urmareste tot ce misca.

Sunt surprinsa, insa, caci de curand au inceput sa vina si baieti pe canalul meu. Poate cauta inspiratie pentru prietenele lor, oricum, din punctul meu de vedere, oricine e bine venit.


Promovare

La inceput nu l-am promovat deloc, abia de 2-3 ani am inceput sa postez si pe Facebook clipurile si postarile de blog. De asemenea, sunt activa si pe Instagram, iar asta ajuta foarte mult. Plus ca raspund cam la toate intrebarile cat pot de des.


Venituri

Da, traiesc din asta, dar nu de la inceput. A fost nevoie de multa munca si rabdare, dar acum doar din asta traiesc. Cu siguranta banii cei mai multi vin din proiectele speciale, cam de 2-3 ori mai mult decat din YouTube direct. Evident, depinde si de luna. Nu am proiecte speciale tot timpul.


Colaborari cu branduri

Am colaborat cu Lush, Elefant.ro, Avon, Philips, Skin79 si multi altii. In general, clientii trimit produse, le testez, apoi imi spun parerea sincera despre ele. De multe ori, incerc sa le prezint si intr-un mod diferit, mai fun, nu fac recenzii tipice, imi place sa fiu creativa cu continutul.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related