Ultraviolet

Interviu cu Dragos Cazan, Creative Director Violet Advertising

IQads.ro: Descrie-ne o stare viole(n)ta.

Dragos Cazan: Sa te uiti prin niste ochelari de soare viole(n)ti.

IQads.ro: Violetul unei lucrari necontractate e diferit de violetul unei lucrari contractate?

Dragos Cazan: Nu. La unele lucrari necontractate tin chiar mai mult decat la cele contractate. De obicei prezentam la clienti doar acele lucruri cu care sa ne mandrim atat din punct de vedere al creatiei cat si al strategiei. Nu sunt adeptul "variantei safe" pentru ca, din experienta mea, de cele mai multe ori clientul are tendinta sa o aleaga tocmai pe aia. Daca reusim sa prezentam intotdeauna idei foarte OK si apropiate ca valoare, sansele noastre de a fi remarcati ca agentie cresc.

IQads.ro: Care e cel mai stupid motiv pentru care ti-a fost respinsa o lucrare?

Dragos Cazan: Nu-mi amintesc. De obicei nu mi se resping lucrari. Pentru ca, de obicei, vand. Si asta, cu toata modestia cu care incerc sa raspund la acest interviu.

IQads.ro: Care e cel mai bun argument pe care l-ai adus unui client, pentru a accepta o lucrare pe care nu o vedea "cu ochi buni"?

Dragos Cazan: Inversul argumentului pentru care nu o vedea "cu ochi buni".

IQads.ro: Cum se pozitioneaza Violet? Cum te pozitionezi tu insuti in cadrul agentiei? Dar in cadrul breslei directorilor de creatie?

Dragos Cazan: Ca o agentie care se straduieste sa fie foarte creativa si, in acelasi timp, sa mai castige si niste bani. In ceea ce priveste pozitionarea mea in cadrul agentiei, sunt pur si simplu eu. Cu toate ca unii oameni care m-au cunoscut si inainte mi-au spus ca m-am schimbat. Ca am inceput sa gandesc din ce in ce mai tare ca un sef. In cadrul « breslei directorilor de creatie », daca s-ar inventa vreodata un fel de « club al directorilor de creatie anonimi » as incepe prin a ma prezenta « salut, sunt Dragos si am fost copywriter, bla, bla... » iar ei mi-ar raspunde «salut Dragos, bla, bla... »

IQads.ro: Care este cel mai bun slogan al tau? Ai vrea sa-ti fie trecut ca epitaf? De ce ?

Dragos Cazan: Epitaful Doamnei de Mangop. Pentru ca se remarca prin schema compozitionala inedita, care respecta tiparul bizantin al acoperamintelor de mormant, anume defunctul reprezentat in marime naturala, insa ceea ce individualizeaza piesa in cauza este grija pentru detalii, precizia, eleganta grafismului si cromaticii.

IQads.ro: Pe cine ai concedia dintre directorii de creatie de pe piata? Pe cine ai angaja? De ce?

Dragos Cazan: I-as concedia pe cei care fac ghost-uri. Si le sustin. Si se bat cu pumnii in piept ca asa-zisele lor campanii au mai adus 2-3 vizitatori in plus la un muzeu deja impaiat. De angajat, l-as angaja pe Fozzie. Pentru ca este din punctul meu de vedere cel mai intelept director de creatie roman de pe piata.

IQads.ro: Care este campania pe care ai fi vrut s-o faci tu?

Dragos Cazan: O campanie pentru Chivas Regal. Sau Patek Philippe.

IQads.ro: Cine este cel mai inversunat critic al tau? Care este cea mai acida critica pe care ti-a spus-o?

Dragos Cazan: Cred ca asociatul meu, Bogdan Lupu.
Ca, inca, nu m-am batut cu toti artii cu sabiile mele cu laser.

IQads.ro: Daca te-ai trezi in momentul asta si ai realizat ca tot ce e legat de publicitate a fost doar un vis (sau un cosmar), care ar fi primul lucru pe care l-ai face?

Dragos Cazan: As lua un somnifer.

IQads.ro: Descrie o zi tipica de lucru si una atipica. Care dintre ele e mai violeta?

Dragos Cazan: In publicitate nu sunt nici zile tipice, nici zile atipice. Sunt doar " shit, it's morning again!" Violete, ar putea fi oricare daca ar fi soare si mi-as pune ochelarii.

IQads.ro: Ce anume a ramas de inventat in publicitate?

Dragos Cazan: Ghost-ul ghost-ului. Si am o idee de spot. Dar trebuie sa cer acceptul unor colegi de breasla. To « shine » in it.

IQads.ro: Crezi in publicitatea adancita in "romanism" sau in publicitatea "cosmopolita"?

Dragos Cazan: Mai repede in cea « adancita in romanism » - daca se mai poate privi publicitatea ca o forma particulara de exprimare artistica.

IQads.ro: Care crezi ca e cel mai prost advertizat produs de pe piata (sau care ar merita o soarta mai buna)?

Dragos Cazan: Niste beri? Cativa detergenti?

IQads.ro: Care ar fi fost conceptul propus de tine pentru campania lui Basescu pentu presedintie ?

Dragos Cazan: Nu ma intereseaza campaniile politice. Cel putin, nu deocamdata.

IQads.ro: Care crezi ca este cel mai slab punct al publicitatii romanesti?

Dragos Cazan: Tendinta de a copia.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related