Valeriu Galani: Nu poti imbatrani in publicitate. E pur si simplu o contradictie in termeni

Valeriu Galani: Nu poti imbatrani in publicitate. E pur si simplu o contradictie in termeni

Poate tocmai de asta, Valeriu Galani (Account Director Starcom MediaVest Group) nu si-a dat seama ca este senior. Valeriu a inceput la Adviser, a trecut pe la Imager si Mindshare Media si de 5 ani este la Starcom. A fost atras de partea rationala a publicitatii: de cifre. Nu credea ca advertising-ul poate influenta deciziile oamenilor, dar s-a inselat. Ce a mai invatat in aceasta meserie? Ca esecul este inevitabil.

 

Menire, premeditare sau accident

As spune pompos ca a fost menire. In realitate am avut noroc sa fiu intr-un cerc de oameni foarte smart si foarte indragostiti de domeniu - Irina Pencea este unul dintre ei, Ema Spirache, celalalt.

Aveam cu ele discutii interminabile despre cum eu nu cred ca advertisingul iti poate schimba sau influenta o decizie (sigur, la 20 de ani ai inca senzatia ca esti in totalitate stapanul deciziilor tale). Pana la urma am fost atras de partea rationala a povestii, de cifre.

 

Primul interviu

Nu a fost un interviu in adevaratul sens al cuvantului. Irina si Ema lucrau intr-o agentie locala, Adviser, care avea “un opening” pe media si m-am decis sa incerc, sa vad daca-mi place.

Stiu insa ca m-am dus in prima zi la birou si, dimineata, media plannerul agentiei mi-a zis ca ar fi bine sa invat cat mai repede pentru ca la un moment dat el va pleca. Seara a anuntat in agentie ca in 2 saptamani pleaca.

 

Primul sef

Irina a fost primul meu sef. Ce sef! (multumesc!)

Si sfatul cel mai smart primit vreodata este “Assumption is the mother of all f**k-ups”. And it is! :)

 

O carte de specialitate care te-a marcat

Nu m-a marcat dar m-a ajutat sa supravietuiesc dupa cele doua saptamani in care am avut un coleg media planner: Jim Surmanek, “Media Planning: A Practical Guide”.

Media, din punctul de vedere al complexitatii exercitiului, s-a schimbat enorm fata de momentul in care aceasta carte era de actualitate, dar principiile sunt aceleasi si e absolut necesar sa le interiorizezi ca sa poti lucra in media.

 

Ce credeai despre industrie inainte sa te angajezi

Credeam ca publicitatea nu poate influenta deciziile oamenilor. Total gresit :)

 

Ce le spui oamenilor care vor sa se angajeze in domeniu

Sa fie flexibili si dispusi sa dea mai mult decat primesc (de fapt cred ca e valabil pentru orice domeniu).

 

Invataturi

Am invatat ca esecul este inevitabil.

 

Primul proiect

Ha! O campanie de presa a unui client foarte drag mie, de altfel, care a descusut fiecare cifra din prima mea prezentare (e horror!). Tocmai am recastigat clientul dupa mai bine de 10 ani si 4 agentii.

 

Greseli si reusite

Am facut multe greseli, dar mici. Cred ca acesta este motivul pentru care inca sunt aici, acum. La reusite consider ca lansarea H&M in Romania a fost un super succes, cu cateva “first”-uri, iar decorarea TNB-ului pentru prima si singura data in istoria lui, pentru Campania Versace for H&M, este proiectul meu preferat. Nu atat executia in sine, cat unicitatea situatiei si negocierile grele duse pana in ultima zi inaintea inceperii proiectului.

 

Cand ti-ai dat seama ca ai devenit “senior”

Nu mi-am dat seama.

 

Cea mai importanta schimbare in industrie

Paradigma “eficientizarii la sange” incepand cu anul 2009 a fost, cred eu, cea mai mare schimbare in industria din Romania, o industrie foarte tanara si exuberanta in momentul crizei economice.

 

Interviuri cu noua generatie

Caut responsabilitate si ma deranjeaza cand aceasta lipseste.

 

Ce iti doreai sa te faci cand erai mic?

De toate. Pilot de curse mai vreau si acum :)

 

Te vezi imbatranind in acest domeniu?

Nu poti imbatrani in publicitate. E pur si simplu o contradictie in termeni.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Mindshare

Mindshare are a global, multi-award winning, media agency network of 9300 people across 86 countries united by the desire to create new media experiences. What we do Modern marketing requires more than just media... vezi detalii »

Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related