[Grand Spoof 2015] George Bonea: Ma uit la reclame, dar n-am rabdare sa vad atatea emisiuni proaste pentru 5-10 minute de publicitate

[Grand Spoof 2015] George Bonea: Ma uit la reclame, dar n-am rabdare sa vad atatea emisiuni proaste pentru 5-10 minute de publicitate

George Bonea face stand up, e Copywriter la Centrade, are blog la Adevarul, a scris Miercuri 10 si canta in Just Another Lie. I-ar scoate pe publicitari la baut si le-ar arata ca exista si femei sau oameni tristi care beau bere.

Voi ce le-ati spune publicitarilor in legatura cu cliseele din reclame? Nu de alta, dar chiar puteti. Pate-ul Ardealul si IQads au lansat o competitie a de spoof-uri publicitare Grand Spoof by Ardealul, unde oricine poate schimba pauza publicitara. Inscrierile se pot face pana pe 17 august.

Pana vom vedea creatia castigatoare, ce va fi incoronata Grand Spoof 2015 la ADfel #10, am intrebat o serie de oameni care gestioneaza ironia si umorul zilnic, ce ar schimba la calupul publicitar si care sunt reclamele care ar merita un spoof.

George Bonea ar interzice expresia “celelalte produse” si cuvantul “sanatos”.

 

Relatia cu publicitatea

Suntem la inceput de relatie. Deci ne bucuram impreuna, ne facem cadouri, ne scoatem in oras si ne vorbim frumos. Nu vreau sa cred ca dragostea dureaza 3 ani asa ca sper sa nu ne mintim si sa ramanem impreuna doar "pentru cei mici".

Ma uit la reclame, dar mai rar la TV pentru ca n-am rabdare sa vad atatea emisiuni proaste pentru 5-10 minute de publicitate.

Nu mai cumpar in functie de reclama. Drept dovada faptul ca ma chinui de un an sa-mi cumpar un smartphone si nu ma convinge nimeni. Am inteles, toate au camera foto...

 

Clisee

"Celelalte produse", prietenii care se intalnesc la bere si sunt foarte fericiti (am vazut si femei care beau bere, ba am vazut si oameni tristi la bere), "produsul nostru sanatos". Sanatos e deja un cuvant care nu mai spune nimic. Nimeni nu spune "sincer, avem cateva E-uri, dar cine n-are?". De exemplu.

 

Ce ar crede strainii despre romani din calupurile publicitare

Ca mancam mult, bem mult, radem mult si muncim cu totii la birou si la costum. A, si ca suntem o tara fara etnici. Toti albi, eventuali blonzi si frumosi.

 

Pauza publicitara: ce ii lipseste?

Cred ca-i lipseste tupeul si umorul. Mijim umorul, dar nu-i exploatam intregul potential. Dam pe dinafara de clisee si sabloane.

 

Spoturi care ar merita un spoof

Spoturile la apa. Fiind toate (aproape) la fel nu cred ca trebuie sa mentionez vreun brand. Si reclamele la smartphone-uri pentru ca-n 90% din cazuri nu spun nimic util pentru utilizator. D-aia multe sunt bune sa le ungi cu pate.

 

Umorul in functie de natie

Evident ca fiecare natie are umorul ei. Englezii sunt sarcastici, francezii sunt cinici, rusii sunt in Ucraina (umor negru?) si majoritatea romanilor inca rad la taranisme si poante simple care sa nu depaseasca aria TV-tabloid-piata. Ceva usor, sa mearga asezonat cu o samanta si o bere la PET. Dar cum spune si meme-ul: "that's none of my business".

 

Un spot care te-a facut sa razi pe bune

M-am amuzat cand am vazut spiritele inflamate ca vor cei de la ciocolata Rom sa schimbe ambalajul cu steagul SUA. Frumos!

 

Altul cu umor involuntar

De obicei sunt triste spoturile la racoritoare.

Dar cea mai nereusita imi pare o reclama pentru crenvursti. Nu-mi vine-n minte brandul, dar povestea era cu o masa in familie. Ce gospodina-si trateaza oaspetii cu crenvursti? Nu-mi pasa nici daca-s facuti cu tehnologia BMW, ori fierti in Evian. Sunt crenvusti!

 

Cel mai amuzant personaj din reclamele romanesti; cea mai amuzanta replica

Cel mai amuzant personaj? Zanul de la Banca Transilvania, dar sunt sigur si altii. Cea mai amuzanta replica? Prima care-mi vine in minte: "bea si tu Lady Milk".

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Cheil Centrade

Centrade | Cheil este una dintre cele mai mari companii de comunicare din Romania si HUB regional Sud Estul Europei (10 piete). Ca agentie integrata, Centrade | Cheil are capabilitati de coordonare la nivel de... vezi detalii »

Dosare editoriale

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related