[Grand Spoof 2015] Costel Bojog: Daca ar intelege reclamele romanesti, strainii ar crede ca suntem un popor bolnav

[Grand Spoof 2015] Costel Bojog: Daca ar intelege reclamele romanesti, strainii ar crede ca suntem un popor bolnav

Costel Bojog arata si cauza: sunt prea multe reclame la medicamente. Altfel, pauza publicitara este enervanta, asa cum ar trebui sa fie. Un cliseu il scoate, totusi, din aceasta acceptare senina a lumii: acela cu lucrurile obisnuite.

Voi ce clisee si alte suferinte publicitare ati exila din calupul publicitar? Nu de alta, dar chiar puteti. Pate-ul Ardealul si IQads au lansat o competitie a de spoof-uri publicitare Grand Spoof by Ardealul, unde oricine poate schimba pauza publicitara. Inscrierile se pot face pana pe 17 august.

Pana vom vedea creatia castigatoare, care va fi incoronata Grand Spoof 2015 la ADfel #10, la Fabrica, am intrebat o serie de oameni care gestioneaza ironia si umorul zilnic, ce ar schimba la calupul publicitar si care sunt reclamele care ar merita un spoof.

Costel a absolvit Universitatea Nationala de Arta Teatrala si Cinematografica, de zece ani face stand up, dar apare si in filme ca “Amintiri din epoca de aur”, “4 luni, 3 saptamani si 2 doua zile” sau “WebSiteStory”. Din 2006 a inceput sa tina si showuri de improvizatie, la inceput in trupa “Improvizati”, apoi in 2008 a pus bazele proiectului “Zis si facut” alaturi de Viorel Dragu, Cosmin Nedelcu (Micutzu) si Adrian Nicolae.

Cu publicitatea nici nu se iubeste, nici nu se uraste: ea face parte din mediul inconjurator.

 

Relatia ta cu publicitatea

Nu pot sa spun ca urasc reclamele, la fel cum nu pot spune ca iubesc reclamele, ci mai degraba ca le accept. Ele fac parte din mediul inconjurator. Am reclame la tot pasul, cand sunt afara si le am si acasa pe net si la teve.

Sunt unele haioase la care ma uit ca la un sketch comic, altele care ma agaseaza cum ar fi cea cu joburi, joburi, joburi, care a fost ura la prima vedere si unele care nu-mi fac nimic.

 

Clisee

Primul care-mi vine in minte este cliseul cu lucrurile obisnuite si cele promovate care sunt nemaipomenite, exagerat de senzationale. Si altele nu mai stiu, caci nu m-am mai uitat asa mult la reclame.

 

Ce-ar crede strainii despre romani din calupurile publicitare

Cred ca ar spune ca suntem un popor bolnav pentru ca sunt foarte multe reclame la medicamente.

 

Pauza publicitara: ce ii lipseste

Nu ii lipseste nimic. Este enervanta, cum ar trebui sa fie. Nimeni nu urmareste ceva la teve pentru reclame. Ele sunt pentru a te scoate din activitatea de a privi un film sau un meci si a te enerva. Deci este perfecta, pentru ca isi atinge scopul.

 

Umorul in functie de natie: Ce ii face sa rada pe romani

Nu cred ca e diferit in functie de natie. Ganditi-va ca Seinfeld este urmarit si de romani si de polonezi si unguri. Nu stiu zimbabwe-nii ce parere au despre el, dar sunt convins ca dupa-masa sunt mai receptivi.

Romanii sunt veseli si rad. Indiferent ce le dai. Ei stiu ca rasul e sanatos.

 

Un spot care te-a facut sa razi pe bune

Mi-a placut reclama la Renault Clio cu "Getapa". Un tip care iesea la o anumita ora dintr-un local de pe langa sosea, sa prinda o melodie dintr-un clio care mergea cu viteza si cei din masina ascultau James Brown - "Get On Up."

 

Altul cu umor involuntar

Reclama la Hemoroizii.

 

Cea mai buna replica si cel mai amuzant personaj

"Era tat'su". Bogdan Naumovici.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Festivaluri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related