Publicul trebuie "servit" din ce in ce mai customizat

Dragos Stanca, General Manager la Publimedia, vorbeste despre piata de media din Romania, preluarea de catre publisher a cotidianului Gandul si despre viitorul acestui business.

IQads: Cum caracterizati piata de media?
Dragos Stanca: Piata de media este in momentul asta, in opinia mea, putin in fata pietei din Romania in general, insa, din pacate, mult in spatele a ceea se se intampla in tari est europene, aflate mai la vest si la nord de Romania. Trendurile sunt destul de spectaculoase in procente, insa in cifre absolute, pentru ca vorbim de business, evolutia business-ului de media din Romania nu este atat de spectaculoasa. Doar in la zona de televiziune lucrurile stau mai bine. Dar publishingul a evoluat destul de serios in ultimii ani. In ultimii 2 ani si jumatate, de exemplu, de cand ma ocup eu de managementul companiei de publishing la Media Pro, cifra noastra de afaceri s-a marit cu 130% practic, ceea ce pentru o piata matura, asezata, din Vest este aproape de necrezut. In general, piata media creste foarte puternic procentual. In cifre absolute nu sunt evolutii atat de senzationale, insa sunt convins ca pana undeva in 2010, peisajul media romanesc va arata cu totul si cu totul altfel. Avem avantajul de a ne putea raporta si a privi foarte usor in curtea vecinului si de a ne vedea in oglinda imaginea propriului viitor. Dar tendintele sunt asemanatoare, astfel ca putem sa facem forecasturi destul de exacte in legatura cu ce se va intampla in urmatorii ani. Totusi vorbim de o piata destul de mica, de exemplu, publishing-ul are 50 de milioane de euro in total si e loc de mult mai mult.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Sectiune



Branded


Related