[OOH Focus] Carmen Andrei (Cocor Media Channel): Nu cred ca putem vorbi de o evolutie a pietei de OOH, ci mai degraba de o "incremenire" a acesteia la cea de acum 10-15 ani

[OOH Focus] Carmen Andrei (Cocor Media Channel): Nu cred ca putem vorbi de o evolutie a pietei de OOH, ci mai degraba de o "incremenire" a acesteia la cea de acum 10-15 ani
Sursa: viva.ro

Comunicarea outdoor poate fi spectaculoasa. Si, gandita integrat cu alte medii, efectele ei pot deveni chiar si masurabile. Totusi, in drumurile noastre de fiecare zi, nu prea avem sansa sa facem ochii mari. Asta tine de agentii si/sau clienti, care se mentin inca timizi. Oare agentiile de media specializate pe publicitatea outdoor ce-or avea de spus? 

Hai sa luam pulsul pietei de OOH, am zis, si am intrebat mai multi actori cum privesc contextul actual al OOH-ului, care sunt cele mai mari dificultati cu care se confrunta, cum au evoluat business-urile lor, ce presupune inovatia si ce poate insemna ea pentru advertiseri.

Carmen Andrei (Executive Director, Cocor Media Channel):

 

Piata de OOH. Evolutie

Nu cred ca putem vorbi de o evolutie a pietei de OOH, din niciun punct de vedere – financiar/al bugetelor de OOH, legislativ sau al formatelor uzitate. As zice ca vorbim mai degraba de o 'incremenire' a acestei piete la cea de acum 10-15 ani, acelasi 'peisaj outdoor' ne intampina daca vorbim de formatele uzitate si de locatii, in general.

 

Dificultati

Cum sa vorbim despre bugetele mici ar fi redundant in conditiile pietei actuale de publicitate, as spune ca dificultatile majore le gasesc in doua locuri:

1) cadrul legislativ – ultima ordonanta care ar trebui sa reglementeze aceasta piata inca nu este pusa in practica desi a fost publicata in 2009, daca nu ma insel;
2) lipsa audientelor – sa speram ca se va reusi ceva in acest sens cu ultima tentativa Gallup.

 

Cererea OOH pe tipuri de formate

Din 2008, de la lansarea mediafatadei Cocor, putem spune ca am intrat in zona de digital outdoor la un standard international, acest suport fiind No.1 in Europa continentala ca suprafata (565 mp) si ca mijloc media fiind o platforma multimedia – TV + online + outdoor. In rest, asa cum am mai spus, nu vad o evolutie a pietei de OOH din punct de vedere formate.

 

Inovatia in OOH

Inovatie trebuie sa existe si aici, pentru ca altfel sucombam. Din punct de vedere formate, s-au lansat cateva idei de obicei din aria prelungirii unui format cu 2D, cu mar fi adaugarea unui nor pufos pentru Coccolino pe un backlit.

Insa adevarata inovatie, in acceptiunea mea, ar trebui sa vina din adaugarea altor medii, impreuna cu cel de outdoor si anume sa vorbim de platforme multimedia – (outdoor, online, TV si, de ce nu, radio).

Cum ziceam, mediafatada Cocor este un exemplu in acest sens si mai cred ca doar in aceasta situatie, putem vorbi de un peisaj outdoor viabil si eficient pe termen lung.

Daca vorbim de alte tari, vestile bune se refera tot la digital media: de exemplu, in Londra, OOH-ul de tip bus shelter va fi si el digitalizat in viitorul apropiat: “In London, JCDecaux has won the advertising rights to all the British capital’s bus shelters, and plans to turn them into a showcase for digital.” (Sursa: screenmediamag.com)

 

Principalul avantaj al mediului

Principalul avantaj este ca reprezinta o concurenta mult mai ieftina versus TV in sensul ca este capabil sa construiasca mass reach intr-un timp relativ scurt. De asemenea, target-ul este in miscare, deci poate fi influentat in diversele puncte de cumparare – supermarket, farmacii, benzinarii, etc.

 

Ai spune ca OOH-ul e un mediu subestimat in zona de neconventional?

Din punctul nostru de vedere, pot spune ca ne mandrim cu cateva proiecte neconventionale si inovatoare datorita carora putem vorbi de o locatie outdoor gen multimedia foarte apreciata de catre clientii nostri si aici amintesc cativa – Heineken, Coca-Cola, Nivea, Sephora, Samsung etc.

 

Proiecte neconventionale la care ati contribuit

Lansare live Samsung S6, 2015 – worldwide din Barcelona, in premiera pe tara, pe online si mediafatada Cocor.

 

Aniversare Heineken 2013 – ATL+ BTL. In Piata Timpului, s-a instalat un cort Heineken unde erau invitati trecatorii sa intre sa faca o urare si sa dea noroc cu o sticla Heineken in timp real, momentul fiind transmis live pe mediafatada si pe site-ul Heineken. Iata spotul filmat si postat pe YouTube:

 

In-house projects: "Ia-ti suvenirul de pe Cocor!", "Declara-ti iubirea pe Cocor!".

 

PR – Product placement: Happy Hour. Sport live transmissions: Box - Lucian Bute, BCR Tennis Cup. 

 

 

Dimensiunea retelei

Bucuresti, o singura locatie – mediafatada Cocor, 565 mp de ecrane LED situata pe cea mai aglomerata sosea a Bucurestiului, dupa cum arata datele primite de la Politia Capitalei – in medie, 3 milioane de masini trec lunar prin fata mediafatadei. Considerand 2 persoane minim/masina, ajungem la 6 milioane de eyeballs expuse mesajelor de pe mediafatada, lunar, audienta comparativa cu cea a unei statii TV de nisa.

 

Ponderea clientilor nationali vs. locali

In mare majoritate avem clienti nationali, insa putem vorbi si de o minoritate locala constituita din pub-uri, restaurante si evenimente.

 

Categoriile care se promoveaza cel mai puternic pe outdoor

Vorbind de Cocor: Drinks, Clothing, Banks, Cars, Electronics, Luxury brands – Accessories, Fragrances, Events, etc.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related