#ArenaFanilor, conceptul lansat de GMP Group la initiativa FRF, in contextul istoric al fotbalului romanesc

Federatia Romana de Fotbal si GMP Group au lansat #ArenaFanilor cu scopul de crea un context participativ in relatia iubitorilor de fotbal cu echipa nationala.

Campania creata de GMP Group, la initiativa FRF, a contribuit la decizia UEFA de a permite prezenta spectatorilor la meciul Romania – Finlanda, campanie in urma careia a fost atins un nou record de spectatori prezenti la un meci al echipei nationale. Totodata, #ArenaFanilor a facilitat crearea unui canal de comunicare pozitiva intre suporteri si jucatori.

"Am dezvoltat conceptul #ArenaFanilor din dorinta de a readuce fanii in jurul Echipei Nationale de Fotbal. Cred ca acest lucru a fost vizibil prin faptul ca am avut pe stadion un numar record de suporteri din care o buna parte au promovat respectul pe teren si in tribune si sustinerea neconditionata", a spus Razvan Burleanu (presedintele FRF).

#ArenaFanilor a debutat ca un fan zone in jurul Arenei Nationale la meciul Romania – Grecia din 7 septembrie 2015. Pentru meciul Romania – Finlanda, avand in vedere restrictiile UEFA, care a cerut ca meciul sa se joace fara spectatori, #ArenaFanilor a devenit Arena Nationala Virtuala in care, pentru prima data in istoria fotbalului de oriunde, suporterii isi puteau lua bilete virtuale la un meci real.

In doar trei zile, 9.401 de suporteri si-au demonstrat sustinerea pentru echipa nationala prin crearea de bilete virtuale personalizate cu pozele de profil Facebook ale acestora. In semn de multumire, fotbalistii Nationalei au purtat la antrenamentul pentru meciul cu Finlanda tricouri imprimate cu mii de poze ale suporterilor. Aceste fotografii au umplut vestiarul echipei nationale, surprinzandu-i si emotionandu-i pe jucatori chiar inainte de meci.

"Stadionul virtual adus in viata jucatorilor prin surpriza din vestiar si tricourile de antrenament este un concept istoric, implementat pentru prima oara pentru sustinerea unei echipe de fotbal. Cand stadionul a devenit realitate, dupa suspendarea deciziei UEFA, energiile pozitive din social media s-au transferat in tribune si pe teren. Felicit FRF pentru leadershipul dovedit intr-un moment dificil al echipei nationale prin deciziile rapide si curajoase de care a fost nevoie ca aceasta campanie sa se intample".
Felix Tataru (presedintele GMP Group)

Cu doua zile inainte de meci, UEFA a suspendat decizia si a permis ca meciul sa se joace cu spectatori. Astfel, biletele virtuale detinute de fani au devenit reale in mod gratuit, iar celelalte bilete s-au vandut in mai putin de 48 de ore, meciul jucandu-se cu un numar record de spectatori.

Campania integrata a pornit din online si s-a finalizat cu activari in offline. S-a desfasurat pe arenafanilor.ro si in social media, un model de campanie de responsive marketing, aceasta schimbandu-si cursul de mai multe ori. Headline-ul a evoluat in decurs de o luna de la „Romania sare, vrem calificare”, la „Jucam fara spectatori. Fara suporteri, niciodata”, pentru ca, in final, sa devina „Am castigat tribunele. Sa castigam si calificarea!”.

Proiectul a fost promovat si prin intermediul unor filme-manifest, in care cunoscutul comentator Emil Gradinescu vorbeste despre dificultatile cu care se confrunta o echipa in absenta suporterilor de pe stadion si ii cheama pe fani sa sustina Echipa Nationala prin rezervarea unui bilet virtual. Ulterior, un al doilea film a promovat transformarea biletului virtual intr-unul real.

Site-ul arenafanilor.ro a inregistrat inainte de meciul cu Finlanda 51.531 utilizatori unici, versus 1.570 in perioada meciului anterior, Romania – Grecia; 94.527 afisari versus 1830; 1:37 durata medie pe site versus 16 secunde.

Pagina de Facebook a Echipei Nationale de Fotbal a inregistrat 10.389 de fani noi in numai o saptamana, 86.118 engaged users cu o rata de engagement de 115,38%, 5.612.399 Unique Users, 8.819.040 Impressions.

Campania a fost o initiativa a FRF de a aduce suporterii mai aproape de fotbalul romanesc, gandita si implementata impreuna cu GMP Advertising, WEBSTYLER si GMP PR, agentii membre in GMP Group.



Subiecte

Sectiune



Related