Diploma, un altfel de comunicat

Diploma, un altfel de comunicat

O scena din eterna ″O scrisoare pierduta″. Daca inchizi ochii ca si cum ai fotografia-o cu mintea, raman in gand personajele cu haine ale epocii sau, poate, reinterpretate in acord cu viziunea regizorului, mobilierul si lampa rasturnata pe jos ca parte a atmosferei cadrului, chiar bijuteriile frivolei doamne. 

E doar o scena. Dar, dincolo de actori si regizori, la povestea ei participa si un designer vestimentar, un architect de interior, un designer de produs, un bijutier si cine stie cati multi altii. Toti acestia, cel mai probabil, absolventi odinioara ai unei facultati vocationale. Si dincolo de platourile de filmare, de amenajarea unei locuinte sau chiar a unui mall, in cate alte locuri se intalnesc discipline creative diverse pentru a construi un tot?

Diploma reuneste si in acest an, intre 29 octombrie si 1 noiembrie, lucrarile de licenta si de masterat ale studentilor de la facultatile creative din Bucuresti. Si daca acest altfel de comunicat de presa nu ar fi avut introducerea de mai sus, atunci ati fi fost surprinsi de cum va arata expozitia, saptamana viitoare, la vernisarea ei.

Echipa de arhitecti UNULAUNU, invitata sa contribuie la dezvoltarea evenimentului de anul acesta, prin designul de expozitie, renunta la formatul clasic de prezentare a lucrarilor, sortate pe criteriul ramurei de studiu, si vine cu un concept nou ″DIPLOMA: A BODY OF WORK″.

"In realitate nu exista un grad de separare, mediul in care si pentru care se creeaza fiind unul infinit divers si intr-o continua miscare. Ne-a interesat sa descoperim legaturi inter-disciplinare si sa identificam preocupari comune care transced limitele profesiei. In final, asemenea unui organism, o serie cat mai diversa de membri contribuie, colaboreaza sau chiar concureaza in a indeplini o singura actiune-idee", explica Tudor Vlasceanu (arhitect, UNULAUNU).

Analizand peste 170 de lucrari, arhitectii au conturat 12 teme comune grupate dupa cum urmeaza: ″Celular″, ″Gena altruista″, ″The god gene″, ″Revolutii″, ″Membrane″, ″Color gene″, ″Mirror neuron″, ″Ereditati″, ″Mutatii″, ″Descendenti″, ″Transmitatori″ si ″Conectori″. Traseul expozitiei DIPLOMA 2015 va purta vizitatorul printr-o serie de incaperi tematice, in care fiecare din cele 12 teme va fi reprezentata de o colectie de lucrari independent realizate si unic exprimate si reprezentate.

"Vrem ca aceasta expozitie sa nu fie doar o rampa de lansare pentru noi talente, ci si o platforma de comunicare de idei si preocupari intre generatii si intre discipline", completeaza Tudor Vlasceanu.

Campania de comunicare DIPLOMA, semnata de Gavrila & Asociatii, foloseste un limbaj al formelor primare, ce reprezinta elementele de baza cu care opereaza toate disciplinele prezente la DIPLOMA.

"Suntem in proiect pentru ca ne place. Ne place si pentru ca are si o dimensiune nostalgica, ca noi n-am avut parte de asa ceva. Si e o aditie necesara la experienta universitara – te incordezi ca sa intri si ai parte macar de Balul Bobocilor. Dupa care te incordezi patru ani ca sa iesi si nimeni nu baga de seama. E ca si cand te-ai antrena ani in sir dand la perete, dupa care joci fara spectatori si nu vede nimeni cat de mult ti-ai perfectionat serviciul si reverul. Dar nu e singurul motiv pentru care ne-am implicat. Ni se pare ca e un plan destept de a identifica talente aflate inca in stadiu formativ. Diploma e o initiativa cu «valoare adaugata» si ne bucuram sa o putem sprijini", spune Dan Popov (Gavrila & Asociatii).

DIPLOMA, organizata de The Institute, are loc intre 29 octombrie si 1 noiembrie la Palatul Camerei de Comert din Centrul Vechi al Bucurestiului (Str. Ion Ghica nr. 4). Expozitia va putea fi vizitata intre orele 11:00 si 22:00.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related