Topul celor mai performante agentii de PR

In cadrul Galei Biz PR Awards, Revista Biz a lansat rezultatele topului celor mai performante 30 de agentii de PR, editia 2015, un studiu BIZ si Unlock Market Research, aflat la a treia editie.

Topul agentiilor de PR din Romania este realizat in baza colectarii si analizei indicatorilor care vizeaza masurarea performantelor financiare ale agentiilor si a imaginii pe care acestea o au in randul companiilor care platesc pentru servicii de consultanta in comunicare.

Pentru al doilea an consecutiv, Golin Romania ocupa primul loc in top. Pe locul al doilea in clasament se afla GMP PR, in urcare fata de 2014. Cele doua agentii de PR sunt urmate de Graffiti PR, MCCANN PR, MSLGROUP The Practice, Premium Communication, Free Communication, MakeSense, Daescu Bortun Olteanu si SmartPoint.

Clasamentul integral – Top 30 de Agentii, precum si Indexul Agentiilor de PR pot fi citite integral in editia tiparita a revistei Biz nr. 286 si online, pe www.revistabiz.ro sau http://issuu.com/revistabiz.

Metodologia studiului

Topul celor mai performante agentii de PR, editia 2015, este rezultatul corelarii a doua clasamente preliminare, fiecare avand cate o pondere egala (50% - 50%):

  • topul performantei in business - realizat prin corelarea a patru indicatori financiari: cifra de afaceri din 2014 (33%), suma totala a fee-urilor incasate in 2014 (33%), profitabilitatea agentiei - profitul inregistat in 2014 raportat la numarul de membri ai echipei (17%) si rata de crestere a cifrei de afaceri in 2014 fata de 2013 (17%). Agentiilor care nu au furnizat informatii despre fee-urile incasate li s-a aplicat in algoritmul de calcul o pondere neutra, astfel incat lipsa acestei sume sa nu aiba un impact negativ asupra rezultatului final;
  • topul performantei agentiilor din perspectiva clientilor - realizat pe baza raspunsurilor oferite de un esantion reprezentativ la nivel de industrie alcatuit din clienti ai serviciilor de PR. Raspunsurile celor chestionati au vizat masurarea a doi indicatori de perceptie cu ponderi egale (50% - 50%). Primul indicator a rezultat din masurarea a patru dimensiuni, folosite frecvent in evaluarea activitatii agentiilor de PR: capacitatea de analiza (27%), capacitatea de implementare (26%), creativitatea (26%) si capacitatea de raportate (21%). Procentele alocate corespund importantei pe care clientii o acorda fiecarei dimensiuni in parte. Al doilea indicator a rezultat din masurarea perceptiilor clientilor privind satisfactia, recomandarea si performanta agentiilor cu care au lucrat.

Pe baza studiului prezentat in exclusivitate in cadrul conferintei "PR and the WEB" si Galei BIZ PR AWARDS,  au fost acordate urmatoarele premii:

Locul 1 - Golin Romania

Locul 2 – GMP PR

Locul 3 – Graffiti PR

Premiul pentru “Notorietate in PR” - MCCANN PR

Premiul pentru “Cea mai buna reputatie in PR” - Golin Romania

Premiul pentru “Cea mai rapida ascensiune” - MakeSense

Premiul pentru “Performanta financiara” - Grayling Romania

Premiul pentru “Performanta in PR” - Premium Communication

Premiul pentru “Creativitate in PR”  - MSLGROUP The Practice

Premiul pentru “Excelenta in PR. 20 de ani de activitate” – IMAGE PR

Premiul pentru “Excelenta in PR. 20 de ani de activitate” - DC Communication



Golin Romania

Golin este singura agentie de PR din Romania care a castigat, in acelasi an, locul 1 in cele mai importante competitii ale industriei: PR Agency of the Year in cadrul galei Romanian PR Award 2014, #1 PR Agency in... vezi detalii »

Branduri

Subiecte

Sectiune



Related