Decenta presei versus bugetele de publicitate

Decenta presei versus bugetele de publicitate

Luni, mai multe organizatii de media semnau o scrisoare care indemna institutiile de presa la decenta.

Dramele acestor oameni nu trebuie sa fie sacrificate pentru audienta”, scria in apelul semnat de IAA, UAPR, IAB, CJI, Freedom House Romania si Forum for International Communication.

Scrisoarea a fost data mai departe de multi jurnalisti si oameni de media, alaturi de cateva reactii. Acestea readuceau in prim plan companiile care sprijina, prin reclamele difuzate, emisiunile mai putin decente si felul in care industria de publicitate ar putea sustine o presa quality prin masuri mai concrete decat o scrisoare deschisa.

Alex Mihaileanu, de exemplu, se intreaba daca nu ar avea un efect mai bun suspendarea reclamelor din emisiunile pentru care apelurile la decenta sunt inutile:

"O sa ma injurati, dar apelul la decenta in media nu are nici un efect daca clientii nu opresc reclama in emisiunile lui Capatos si Madalin Ionescu. Aseara, a fost festival la patrat pe A1 si KanalD, conspiratii, speculatii, nebunie curata. Cred ca se cuvine un apel direct catre companii. Deschideti diseara, dupa unspe, televizoarele pe cele doua posturi, e ofibil. Si nu se vor opri, o spun cu parere de rau. Aia sint hoitari. Se poate face ceva in sensul asta? Intreb, ca efectiv nu stiu".

 

Scriitorul si jurnalistul Cezar Paul Badescu scria acelasi lucru, comentand la o postare pe aceasta tema:

"E binevenit apelul, dar ar trebui dublat de unul catre publicitari, care sa nu mai dea publicitate produselor mass-media imunde. Ia nu mai incurajati financiar toate haznalele si sa vedeti ce presa quality vom avea!"

 

" Doar ca e pacat ca tre sa arda niste oameni ca sa descopere toti semnatarii astia o evidenta care a stat in fata ochilor nostri atata amar de vreme dar pentru care ei n-au avut ochi. Bandwagon jumpers”, comenteaza si Serban Alexandrescu la un post al Oanei Bulexa.

 

El continua discutia despre publicitatea care sustine astfel de emisiuni:

“Si ce o sa faca semnatarul Coca Cola sau Unilever - parte a IAA? O sa-si scoata chiar de maine publicitatea de la jegosii astia? Ar fi misto sa se intample asa. De ce insa oare am, asa, niste dubii in sensul asta? Vor incepe in sfarsit sa cumpere calitate si nu audienta ? Hmmm”

 

O astfel de masura a fost discutata de mai multe ori si, in 2013, asta chiar s-a intamplat cand Avon si-a retras spoturile din cadrul emisiunii Acces Direct.

Apelul la decenta vine dupa mai multe cazuri in care jurnalistii romani au incalcat liniile de netrecut ale relatarii unei tragedii. Asa au aparut fotografii cu victimele din Colectiv, au fost hartuite rudele acestora si au fost facute publice informatii private.

Folosirea tragediei din Colectiv pentru imaginea personala a constituit un alt motiv de indignare: vedetele au venit sa planga la patul bolnavilor, alaturi de camerele de filmat.

Simona Tache publica, inca de pe 2 noiembrie, apelul unei familii pentru intimitate:

 

 

Jurnalista Oana D. Botezatu scria pe 6 noiembrie despre dreptul la imagine al victimelor, citand-o pe Irina Reisler:

 
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related