PepsiCo are mai putine departamente

PepsiCo are mai putine departamente
Sursa: AdAge.com

Serban Alexandrescu (Headvertising) anunta o veste buna pe Facebook:

Deci se poate! Sa curga sampania, sa spumege pocalele!
(si totodata un motiv pentru ca - la o adica - sa bei Pepsi in loc de Coca-Cola daca lucrezi in advertising).

Milestone-ul: PepsiCo a eliminat departamentul global de marketing procurement, potrivit AdAge. Deciziile de marketing se iau in timp real si pot fi facute mai eficient de echipele care gestioneaza fiecare brand in parte, au explicat oficialii companiei.

Astfel ca departamentului i se semnaleaza lipsa de eficacitate de catre o companie, in timp ce "uralele" agentiilor in ceea ce-i priveste activitatea - intr-adevar, rupta de restul buclei de comunicare -  nu au contenit sa apara pe parcursul timpului.

 

Acelasi Serban Alexandrescu spunea, nu demult, intr-un articol dedicat creativilor manageri:

Dati va rog acest text si cuiva de la procurement; sa inteleaga pe ce da banii aia care par prea multi pentru un simplu ‘scartzai-scartza pe hartie’.  

Si tot el, la aniversarea celor 17 ani de Headvertising, enumera urmatoarele schimbari din "ecosistemul publicitar":

[...] mai dam inca 3 suturi in coaste cand victima e cazuta la pamant:

1. coruptia care a desfigurat si distorsionat chipul oricarui business romanesc; 
2. "criza de HR" – ca sa ma exprim eufemistic (adica un val de tineri foarte slab pregatiti din foarte multe puncte de vedere; exceptiile sa ma ierte; insa gasim din ce in ce mai greu oameni care pot sa scrie corect gramatical);
3. generalizarea unor practici de procurementcare garanteaza ca pantoful va fi ieftin dar talpa, de carton.

Cam asa s-a schimbat business-ul nostru. Ok, shit happens. Desi, in cazul advertising-ului shit, shit, shit, shit, shit, shit happened.

 

Ce a invatat Raluca Feher (CAP) activand in industria de publicitate:

Nimic nu este ceea ce pare, sa iti pazesti mereu spatele, sa te temi de omul de la procurement si legal, ca nu trebuie sa muncesti cu prietenii si ca, daca o faci, sa fii siguri ca nu iti sunt prieteni, ca impostura e cit casa si ca se fura ca-n codru, ca trebuie sa ai un "to do attitude", ca licitatiile se refac pina iese cine trebuie, ca trebuie sa stii sa spui "impactat" si "focusat" de cit mai multe ori, ca intotdeauna e cineva dispusa sa-si infiga coltii in curul tau, etc.

 

Bogdana Butnar (Poke London), vorbind despre nevoia de reglementare a industriei de publicitate:

Suntem singurii care nu ne-am grabit sa stabilim niste legaturi clare cu cei care fac legi si metodologii pentru tara. Am vazut asta in urma cu doi ani cand o reglementare trecuta prin Parlament fara prea mare tam tam a luat agentiilor de media jumatate din obiectul muncii.  A fost atunci clar cam ce "trecere" are industria la oamenii care decid destinele tarii: zero.

Doi ani mai tarziu e cazul sa ne dam seama ca nu mai putem intarzia cu ghidurile de pitch, descrierile de joburi, metodologiile de procurement etc.

 

Semida Duriga (freelancer), despre ce a mirat-o in contextul infamului #pitch2015:

[...] cum de clientul n-a venit la intalnirea cu agentiile insotit de departamentul de procurement. Nu pot sa cred ca au ratat completarea live, prin licitatie publica, a celebrelor coloane de Excel: "Cat costa un print?", "Cat costa un spot?", "Cat costa un afis A4?". Acolo era momentul sa afle daca gasesc in alta parte mai ieftin.

Sa fi fost oare dovada ca aveau de gand sa evalueze in sfarsit ideile? Sau poate pur si simplu ca n-aveau de gand sa plateasca si atunci la ce bun sa iroseasca timpul pretios al procurementului?

 

Cristian Pantazi (Kaleidoscope Proximity) vorbea despre acelasi dezechilibru anul trecut pe vremea asta:

Da, este o problema a intregii industrii faptul ca in fiecare an cantitatea de munca ramane la fel sau creste, insa presiunea pe bani pusa de departamentele de procurement este din ce in ce mai mare.

 

Dani Macarie (Ogilvy) si multitudinea de skill-uri digitale dobandite peste noapte care duc la consecinte mai putin fericite pentru agentii:

Acum, oamenii poarta camere HD si aplicatii de editare in buzunar. Ce-i lua o ora unui retoucher in Photoshop ii ia acum o secunda doamnei de la procurement in Instagram. Si asta e minunat in sine. Dar, impreuna cu aceasta minune, a aparut si intrebarea "de ce va trebuie fotograf, de ce nu faceti voi poza in agentie?".

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related