CEZ Vanzare lanseaza alaturi de Rogalski Damaschin Public Relations „Biblioteca de energie” destinata nevazatorilor

Campania „Transforma hartia in energie” lanseaza un proiect pentru accesibilizarea culturii in beneficiul persoanelor cu dizabilitati de vedere, primul pas fiind deschiderea unei audiobiblioteci dedicate acestora. „Biblioteca de energie” (bibliotecadeenergie.ro), finantata initial de CEZ Vanzare printr-o donatie totala de 25.000 de lei – cate 1 leu pentru fiecare abonat nou la efactura CEZ Vanzare – reprezinta doar startul unei platforme culturale complexe care va agrega ulterior si alte forme de arta.

In Romania sunt inregistrate astazi aproximativ 103.000 de persoane cu deficiente de vedere, dintre care 54.000 cu deficiente grave, conform statisticilor Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Dizabilitati. In judetele in care activeaza in mod traditional CEZ Vanzare – Arges, Dolj, Gorj, Mehedinti, Olt, Teleorman si Valcea –, locuiesc aproximativ 17.100 de persoane cu deficiente vizuale (grave, accentuate sau medii).

Campania lansata de CEZ Vanzare si coordonata de agentia Rogalski Damaschin Public Relations are ca target pe fiecare dintre cei 1,4 milioane de consumatori de energie electrica din regiunea Olteniei.

Sub sloganul „Transforma hartia in energie”, furnizorul de energie CEZ Vanzare isi indeamna toti abonatii sa renunte la facturile clasice pentru cele in varianta electronica. Pentru fiecare dintre primii 25.000 de noi abonati la efactura CEZ Vanzare compania va dona cate 1 leu in scopul facilitarii accesului la cultura al persoanelor pentru care „lumina” nu reprezinta mai mult decat un cuvant: persoanele cu deficiente de vedere din Romania. Suma de 25.000 de lei va fi alocata pentru deschiderea unei biblioteci online dedicate nevazatorilor, o platforma care va fi populata la finalul campaniei cu peste 300 de titluri din literatura nationala si universala. Folosind un nume de utilizator si o parola generate in baza certificatului de handicap, persoanele cu deficiente de vedere vor putea imprumuta audiobookurile la fel cum ar accesa o biblioteca traditionala. Noua biblioteca va avea si o varianta mobila, dezvoltata pentru Android si iOS.

Acesta reprezinta, practic, primul pas in realizarea unei platforme culturale dedicate persoanelor cu deficiente de vedere.

Campania „Transforma hartia in energie” prezinta povestea lui Vasile Tiucsan, un nevazator in varsta de 45 de ani din localitatea Bala (Mehedinti), abonat de cativa ani la serviciul efactura CEZ Vanzare si care a reusit, folosind programul de redare vocala, sa acceseze aceasta facilitate pentru toti colegii sai de serviciu, familie si cunoscuti, care au scapat astfel de teama de a primi facturile tarziu sau deteriorate.

„Felul in care persoanele cu deficiente de vedere folosesc noile tehnologii a reprezentat o reala inspiratie pentru noi. Faptul ca aceste persoane reusesc sa-si faca viata mai usoara prin primirea si plata electronica a facturilor ar trebui sa ne deschida tuturor noi orizonturi si sa ne faca sa alegem calea mai simpla, mai rapida si mai fireasca pentru timpurile pe care le traim atunci cand vrem sa primim si sa ne platim factura de energie electrica”, a declarat Martin Zmelik, Country Manager si Presedinte al Directoratului CEZ Romania.

Materialele campaniei din Centrele de Relatii cu Clientii (CRC) contin si transcrierea in Braille a titlului campaniei CEZ – „Transforma hartia in energie” – si a sloganului „Energia vine de la oameni”. Acestea au fost imprimate de tipografiile specializate ale Asociatiei Nevazatorilor din Romania.

 

Campania „Transforma hartia in energie” are si o componenta interna, angajatii Grupului CEZ fiind provocati sa inregistreze in luna ianuarie 2016, printr-un efort colectiv, un audiobook care va fi postat in noua biblioteca.

„Tehnologia a demonstrat deja ca poate schimba lumea, iar pentru un brand care pretuieste energia oamenilor este un pas firesc sa devina facilitatorul prin care energia oamenilor ajuta alti oameni sa vada lumea. Biblioteca de energie este o platforma prin care ne dorim sa aducem nevazatorii in biblioteci, muzee sau teatre virtuale si sa aratam ca accesul la diferite forme de arta trebuie sa fie un act de normalitate, la fel ca si accesarea unei efacturi”, a declarat Alina Damaschin, Creative Leader Rogalski Damaschin PR.

Campania este organizata in parteneriat cu Asociatia Nevazatorilor din Romania si cu Audio Libraria, prima etapa derulandu-se incepand cu 23decembrie 2015, pana la atingerea numarului de 25.000 de noi abonati la factura electronica.



Subiecte

Sectiune



Related