Ultima dilema morala a internetului: A fi sau a nu fi ca Ion? Sau ca Bill

Ultima dilema morala a internetului: A fi sau a nu fi ca Ion? Sau ca Bill

Desi a aparut pe la finalul anului trecut, Bill a prins cu adevarat avant popular pe Facebook luna aceasta. Noi l-am cunoscut, mai intai, prin varul sau, Ion.

Fii ca Ion are 76.000 de like-uri. Omul are un suflet simplu si o morala de fier. El face lucruri de bun simt si asta e atat de surprinzator in spatiul carpato-danubiano-pontic, incat a inflorit repede in inimile locuitorilor de aici.

Aventurile lui Ion se impiedica de momente usor de inteles la nivel colectiv: despre cum sa parchezi corect, sa nu dai Like la pagini fantoma, cum sa scrii pe Facebook si ce sa faci in autobuz. Caricaturile cu Ion vorbesc despre fumat, Ion Iliescu, femei, copii, trafic si toate celelalte elemente domestice ale vietii.

De exemplu: 

 

Apoi, prietenii lui Ion au fost putin dezamagiti cand au aflat ca, de fapt, Ion nu este foarte original. Asa au aflat de Bill.

Be Like Bill are 1,2 milioane de Like-uri si este atat de cunoscut incat a ajuns si in atentia BBC, care le ureaza cititorilor sa fie ca el: “Bill e prea politicos ca sa iti spuna cum ar trebui sa te comporti. El ii invata pe ceilalti prin propriul exemplu”.

Tot de acolo am aflat ca Bill a fost creat de moldoveanul Eugeniu Croitoru, care locuieste in Milano.

“Ideea e foarte simpla”, spune acesta. “Bill este oricine cu bun simt si care nu face lucruri enervante. Bill e mai bun ca mine”, adauga Eugen.

 

Rashid si anti-Bill

Ion este doar una dintre multele lui clone cu specific local.
In tarile arabe exista "Bilal" si "Bashir", in Malaezia e Rashid, in Spania e Jose si tot asa.

Au urmat, apoi parodiile.

Unii l-au inlocuit pe Bill cu presedintele Siriei si, deci, a aparut Don’t be like Bashar, altii cred, pur si simplu, ca Bill e prea arogant, asa ca au facut don’t be like Bill.

 

In Romania, Nu fi ca Ion se leaga de greselile gramaticale ale lui Ion si alte neconcordante de perspectiva.

 

 

Inapoi la Hamlet si oamenii seriosi

Apoi, asa cum se intampla pe internet, lucrurile au luat o turnura serioasa si au ajuns la dileme filosofice. New York Magazine ii dedica un articol intreg lui Bill pentru a-i spune ca e “cel mai urat lucru de pe internet”.

“Bill reprezinta cel mai urat impuls din social media: acela de a clama superioritate morala, infasurata intr-o nemultumire pasiv-agresiva. Bill este fiecare postare cu subinteles, fiecare comentariu condescendent, ilustrat la fel de primar ca si sentimentul in sine”.

Pentru ca nu vrem sa intram in aceasta dilema, Bill pare de treaba, iar Anti-Bill e amuzant, ne intoarcem la Shakespeare, ca el stia mai bine: “Internetul e scoica voastra”. Sau ceva de genul.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related