[Brandul si eul] Ce greseala a facut Adrian Pavelescu in acest interviu, spre dauna brandului sau personal

[Brandul si eul] Ce greseala a facut Adrian Pavelescu in acest interviu, spre dauna brandului sau personal

Sunt 4 mari greseli pe care le poti face in zamislirea brandului personal, spune Adrian Pavelescu, Managing Director outbox, caruia nu ii e teama sa le detalieze mai jos, pe fiecare, exemplificand chiar, cu mult curaj, pe ultima dintre ele :)

Bonus suprarealist: avem informatii si despre brandul personal al amantelor lui Guta.

 

Definitie

Brandul personal este suma perceptiilor pe care le proiecteaza un individ in mediul sau de business.

 

Brandul personal in Romania

Retelele sociale au avut un rol esential in modelarea brandingului personal. LinkedIn-ul mai intai, apoi Facebook-ul care, desi in esenta este un instrument de interactiune sociala informala, joaca un rol important in formarea brandului personal.

Un alt reper a fost formarea categoriei de experti in branding personal. Si aici nu ma refer la consilierii de imagine din zona politica si din entertainment, ci de oamenii care s-au format in domeniul brandingului personal si au difuzat conceptul in mediul de afaceri.

 

Ce inteleg gresit oamenii prin brand personal

Probabil asocierea conceptului exclusiv cu persoanele publice. Si nu e cazul. Orice individ angrenat minimal intr-un context de business are un brand personal. Voluntar sau nu, controlat sau nu, brandul personal exista. Brandingul personal, in schimb, presupune intentie. E un proces constientizat.

 

Cum se construieste un brand personal

Cel mai important pas este sa te definesti pe tine insuti. Sa intelegi care sunt vectorii care te propulseaza in mediul de business si sa identifici acel unic element diferentiator care te caracterizeaza si care aduce plus valoare in interactiunile cu ceilalti. Sa-i zicem USP.

Apoi sa iti construiesti si sa iti gestionezi in mod coerent ceea ce noi numim in marketing “touchpoint-urile”. Toate interactiunile tale cu mediul de business trebuie sa contribuie in mod consecvent la construirea si consolidarea imaginii personalitatii tale. A reputatiei.

 

Greseli

Cele mai mari greseli pe care cred ca le poti face in brandingul personal sunt trei:

1. Sa nu il faci (in mod constient si planificat).

2. Sa incerci sa iti construiesti o imagine falsa, care nu e fundamentata pe o trasatura intrinseca reala si solida.

3. Sa postezi tampenii pe Facebook. Suna banal, dar mi se pare cea mai frecventa greseala. De cele mai multe ori uiti ca ai dat add sau accept la jumate din populatia planetei si ti se pare ca poza aia super amuzanta cu tine cand iti dadeai foc la basini va fi vazuta doar de prieteni si vecini.

4. Sa scrii cuvantul “basini” intr-un interviu in IQads.

 

Proprietarii

Orice individ care are o minima interactiune cu mediul de business este fericitul posesor al unui brand personal. Mai bine sau mai slab definit, cu o imagine pozitiva sau avand conotatii negative, nu conteaza. Brandul personal exista.

Diferenta intre un brand personal si cel al unei persoane publice este data de nivelul profesionalismului in branding personal si de nivelul bugetelor investite in imagine. Majoritatea apeleaza la experti in branding personal si intreg demersul este unul constient si planificat. Ma gandesc la persoanele publice care si au, efectiv, un rol public – politicieni, artisti, etc. Nu luam in calcul categoria amantelor lui Guta, pentru ca isi fac branding personal intr-un mod atipic si intrucatva naucitor.

 

Specificul romanesc

Nu stiu daca exista neaparat un specific romanesc, dar sunt diferente fata de culturile capitaliste de traditie.

Mediul de afaceri romanesc este inca tanar. Intalnesti in business o pestritosenie de stiluri si de abordari, de la clienti, fie ei noi sau vechi, pana la aplicantii pentru job-urile companiei.

In pietele sedimentate, s-au aliniat intrucatva si normele de comportament in afaceri, iar asta cred ca are legatura si cu brandingul personal. Oamenii sunt mai constienti ca reputatia este importanta.

 

Moda sau istorie

Nevoia de branding personal este in crestere. Nevoia individului de diferentiere, de afirmare si de recunoastere este permanenta. Insa dezvoltarea mijloacelor face ca brandingul personal sa fie accesibil. Iar asta va reprezenta un vector de crestere a domeniului o perioada buna de timp.

 

Efectele

Cresterea brandingului personal in mediul de business din Romania va favoriza intrucatva si cizelarea la nivel de individ. Pe masura ce importanta reputatiei in afaceri este din ce in ce mai constientizata si mai bine gestionata, se contureaza norme, se definesc stiluri, se stabilesc standarde.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related