Cum ne-am vanat Presedintele de sorginte Droga5? Cu grija si curaj

Am inteles ca, la pranzuri prin agentii, iesiri in Control sau alte actiuni stereotipice ale publicitarilor romani, s-a tot discutat cum si in ce fel ne permitem sa-i abordam pe David Droga si Alex Bogusky, daca ei chiar vin, daca avem contact in vreun fel, daca doar am visat intr-o noapte cum s-au coborat pe-o raza sau daca deja au venit amandoi la o tuica si n-am spus nimanui.

Puteti sa va opriti, tocmai facem niste lumina peste supozitiuni.

Inainte de toate, insa, trebuie sa va anuntam ca sunteti in urma. Numele momentului nu e nici Droga, nici Bogusky in schimb. E Brady. Presedintele juriului international FIBRA care vine de la Droga5 New York la Bucuresti este Kevin Brady (Executive Creative Director, Droga5), cu care va facem cunostinta pe indelete aici.

Revenind, haideti s-o luam usor-usor pe cararuia spre Kevin Brady, cum a inceput ea: cu o nebunie intitulata "Droga versus Bogusky".

 

Am lansat campania Droga vs. Bogusky

Cu tot cu site-ul ei drogavsbogusky.com, unde indexam voturile unei competitii absurde intre David Droga si Alex Bogusky, inceputa intr-o serie de spoturi cu probe foarte romanesti, continuata cu preferintele unor publicitari de afara si de la noi si cu voturile tuturor celorlalti. 

S-a inceput cu mici, bere si fotbal...

... si s-a incheiat cu un vampir. Toate executiile campaniei se pot viziona aici sau pe IQads, unde le-am pastrat locuri speciale pe toata desfasurarea de forte.

 

Obiectivul? Sa atragem atentia si sa ducem sfara noastra pana la New York, respectiv Colorado. Campania avea final deschis din motive usor de inteles, speram, pentru toata lumea. A inceput propulsarea.

 

Am scos Twitter-ul de la naftalina

Cu forta. La noi, Twitter-ul si naftalina sunt intr-o relatie de co-dependenta pentru ca romanii il cam neglijeaza. Dar uite ca, luandu-l la plimbare, ne-am intersectat cu o groaza de creativi de top internationali, niste oameni de care poate ati auzit.

Una dintre primele reactii i-a apartinut, pe bune si cat se poate de organic, Anei Bogusky. Sotia lui Alex a interceptat tweet-ul nostru catre James Whatley (‎Digital Director, Ogilvy & Mather UK) si s-a exprimat:

 

Nils Leonard (Chairman si Chief Creative Officer, Grey London) a dat si el o inimioara:

 

Renato Fernandez, Creative Director la TBWA\Chiat\Day, ne-a spus si niste cuvinte frumoase:

 

Kattrien Botez (Executive Creative Director, FAMOUS) a votat fara sa stea pe ganduri:

 

Senioarea Erin Schulte de la Fast Company a dat si un tag nepretuit:

 

Si niste cunoscuti misto: Matei Curtasu, Sr. Creative la Havas NY, cu care ne-am mai intretinut pe aici.

 

Ne-au luat in vizor si paparazzi

Oamenii de la Agency Spy au spionat cum trebuie pe Twitter si ne-au documentat oleaca:

 

 

Dupa care am observat ca avem priza la portughezi: Bluebus a apreciat maniera directa in care Droga si Bogusky s-au trezit pusi unul langa altul, iar Marketeer a avut o interpretare draguta asupra prezentelor fapte: daca "fibra" e slang pentru muschi, e si normal ca festivalul sa debuteze cu o lupta.

 

Ne-am facut curaj sa le scriem. Simultan, amandurora #trollingisbest

Dintr-una intr-alta, aveam motiv sa ne bagam in seama. Campania ajunsese intr-un punct de egalitate, scorul era 2-2. Si cum sa li te adresezi acestor giganti publicitari altfel decat in spiritul general al lucrurilor - la misto? Ca daca o luai in serios, iti pierdeai mintile pana la ultimul neuron.

Asa ca le-am scris amandurora un singur mail; le spuneam, scurt:

"Hei, probabil ati auzit deja de competitia noastra. E in desfasurare. Lasati loc in agenda pentru luna mai si... o sa va anuntam noi cine castiga. Mersi, papa".

 

Subject: Romania wants you for president. Please book the date of the swearing-in.

As you’ve probably already found out from the leak in AgencySpy, Romania is looking for the best president in the world. 

We believe Romanian advertising needs more courage. So we dared to invite a stellar ensemble of CDs from around the world. As for the Skywalker who will preside this jury, we are torn between you two. [...]

The game is pretty frigging tight. When this message hits your Inbox, the score is 2:2. God only knows what will happen in tomorrow’s challenge on DrogavsBogusky.com.

Meanwhile, please book the dates and the place in your agenda: May 3rd-6th, Bucharest, Romania. Next week, we’ll announce the final winner and we'll let you know. Best of luck to you both.

 

Alex ne-a scris primul <3

Era o zi oarecare pana sa ne scrie Alex Bogusky. Apoi a devenit o zi fulminanta, cu numai un dram de amarui.

I had a friend show me the contest. It looks like you're having fun and making some noise!!!!  I'm obviously a huge fan of making a bit of fun trouble. 

When I worked in advertising I would have absolutely jumped at the chance to come see you and visit your country and help award the best work, but today my passions and business are focused elsewhere.

Keep fighting the good fight.

Much love,
Alex

 

Semnatura lui Alex Bogusky, in caz ca se intreba cineva:

Sent to you and the NSA.
But not necessarily in that order.

 

Niste zile mai tarziu, a raspuns Droga

"A raspuns Droga", se aude de undeva intr-o zi de Mansarda. Liniste. Da, in inbox-urile noastre stateau scrise ingrosat cuvintele "David Droga".

Click-uri agitate, citit pe diagonala. "Aoleu, nu vine. Nu mai jurizeaza".

Citit pe indelete. Si aici intervin uralele alea de care vorbeam. Pentru ca nu, Droga chiar el nu vine, dar avem un mare om aflat la dreapta lui.

 

Greetings from New York. My colleagues shared your unique FIBRA campaign with me. Wonderfully strange. (I'm relieved I won. Alex is a formidable opponent). More importantly, I am flattered that our work is appreciated by many people in your industry. At the end of the day, we are all doing our best to try and produce work that has a positive influence and is relevant.

Thank you for your generous invitation to judge your show, unfortunately I decide to stop judging any shows a few years ago. I have been fortunate enough to judge many and I think now my time is better spend judging my own work first.

I am however happy to nominate one of my ECD's Kevin Brady from our office to come and represent us on your jury. 

Anyway, thanks again. I do hope one day to visit your beautiful country. 

 

Screenshot-uri au fost facute de catre mai multi locuitori ai Mansardei. Acestora le-au urmat momente de relaxare, identice celor de dupa urcusuri lungi de munte.

 

Si iata de ce a castigat Droga. Si iata ce am reusit - sa aducem sclipirea Droga5 in juriul FIBRA. Kevin Brady, Executive Creative Director la Droga5, a lucrat la campanii precum Prudential, Honey Maid,  PUMA Social sau NET 10. Chiar asa, campaniile noastre vor trece prin filtrele lui, in care aduna knowhow si inspiratie de specific Droga5. Cum ziceam, o prima impresie cu Kevin Brady v-am pregatit aici.

Si-am incalecat pe-o sa si v-am spus povestea asa. 

Ca o concluzie: noi am avut curaj sa ne inhamam la nebunia asta. Acum e randul vostru - cum stati cu case-urile alea? Ca de juriu vedeti ce ne mai ocupam :)



GEOMETRY GLOBAL

Suntem o agentie full service, parte a grupului WPP, care functioneaza pe piata romaneasca din 1992. Prietenii mai vechi ne stiu dupa numele anterioare (Grey, respectiv G2). Din iunie 2013 a luat nastere un nou grup... vezi detalii »

Campanii

Sectiune



Related