Sebastian Tudor (ReloadFilm.ro): Produsul final al publicitatii nu e nimic altceva decat o oglinda a relatiei client-agentie-casa de productie

Sebastian Tudor (ReloadFilm.ro): Produsul final al publicitatii nu e nimic altceva decat o oglinda a relatiei client-agentie-casa de productie

Iar produsul, cum il vedem la TV sau in online, oscileaza intre starea civila, tribunal si stirile de la ora 5, spune Sebastian Tudor (Owner, ReloadFilm.ro). Un sistem de lucru prea incalcit, plin de filtre aplicate agentiilor, nu poate scoate la final o campanie de-o creativitate pura. Si, asa, tot mai putine astfel de demersuri ajung pana la oamenii de productie. Dar noi avem cel putin un exemplu, ajuns de altfel in mainile lui Sebastian: campania de teasing a festivalului local de creativitate Premiile FIBRA unde David Droga se lupta cu Alex Bogusky in probe absurdo-traditionale romanesti, campanie produsa cu sprijinul ReloadFilm.ro, partener al Premiilor FIBRA.

Reprezentantii ReloadFilm.ro vor sustine un workshop pe 4 mai, in a doua zi a festivalului, in cadrul caruia vor explica impactul solutiilor de productie creativa, complementare conceptului unei campanii publicitare. 

Pana atunci nu mai e mult, dar mai avem timp sa aflam nivelul calupului publicitar de la TV sau cel al productiilor din online prin ochii omului de productie. Il citim pe Sebastian mai jos:

 

Publicitatea astazi, din prisma omului de productie

Realist vorbind, publicitatea – asa cum o vedem pe micile si marile ecrane – este intotdeauna o oscilatie intre stare civila, tribunal si stirile de la ora 5. Asta pentru ca produsul final al publicitatii nu e nimic altceva decat o oglinda a relatiei client-agentie-casa de productie.

Oricui face parte din actiune, ca actor principal in oricare dintre entitatile astea trei, ii este usor sa vada daca un concept creativ a scapat cu viata, daca proiectul a fost un film de dragoste sau un thriller, daca agentia si clientul se inteleg la bine si la greu, daca regizorul sau directorul de creatie a iesit invingator, cine pe cine a omorat, cine a fost doborat de compromisuri sau de bugete minione.

Altfel spus, odata ce esti implicat in proces, totul devine transparent si nu te mai poti uita la reclame cu ochi bleg de consumator.

 

Cum a evoluat componenta creativa din cererile agentiilor?

In afara de invers proportional cu bugetele, as spune ca, din pacate, din ce in ce mai putina creativitate pura, de-aia care te-nfioara si te incanta simultan, apuca sa vada lumina camerei de filmat. Prea multe filtre – si nu alea cinematografice – se aplica agentiilor si creativilor.

Asa ca, desi declarativ, toata lumea vrea sa faca lucruri de sa stea mata-n coada, in realitate putini mai reusesc macar sa faca pisica sa toarca din cand in cand.

 

Rolul productiei in ecuatia curajului publicitar

Advertising-ul de azi este pe cat de curajos este lasat de clienti sa fie. Productia si producatorii buni au fost intotdeauna de partea creativitatii, curajului, inovatiei si altor frumoase nebunii care nu doar construiesc portofolii si reel-uri, dar scriu istorie in capul omuletilor aia de pe canapea care ne fac favoarea sa se mai uite la spoturile noastre.

 

Calitatea spoturilor din calupul publicitar de la TV

La capitolul asta, din fericire, calitatea nu reflecta intocmai bugetul investit. De multe ori vezi campanii care arata extrem de occidental si ti-e mai mare dragul sa te uiti la ele. Dar mai ales te minunezi de modestia bugetului cu care au fost create.

Iar pentru asta, producatorii pasionati, acesti atleti ai datului peste cap si ai saritului peste obstacole, chiar trebuie sa primeasca toate aplauzele.

E important sa stim ca inca mai exista nebuni faini in industria asta care trag astfel incat sa nu avem doar campaniile pe care le meritam.

 

Dar calitatea spoturilor din online?

Publicitatea, ca si filmul, ar trebui sa fie frumoasa, creativa si bine facuta. Dar cumva, in Romania, s-a ajuns foarte pripit la concluzia ca oricine poate filma, oricine poate face un viral si-un spot, ca doar se dau pe YouTube, nu pe Pro.

Chiar daca, tehnic, oricine poate filma, nu oricine poate spune o poveste care sa mai fie si frumoasa cinematografic. Experienta in productie - la fel ca cea din domeniul creativ – este de neinlocuit.

Suprademocratizarea asta a productiei – acum vizibila mai mult in online – o sa ajunga sa scada mult calitatea, precum si perceptia oamenilor care se miluiesc sa se mai uite la advertising.

 

Campanii cu care va mandriti. Campanii care iti plac

Imi plac toate campaniile la care lucram. Le alegem sa ne placa, din moment ce ne implicam total si cu toate panzele sus. Asta indiferent daca bugetul ajunge si el la catarg sau e de-abia la nivelul puntii suspinelor.

Si, cand visez eu asa cu naduf la unicorni creativi, imi doresc sa ajungem sa facem si noi pentru Romania campanii de genul asta si la nivelul asta:

 

Solutia creativa de productie in traseul unei campanii

Offf, tare as raspunde la toate astea sau as scrie un referat mai mult ca un treatment de regizor islandez, daca n-ar fi momentul sa fac si un teaser pentru prezenta noastra la FIBRA.

Asa ca, pentru raspunsuri si curiozitati, veniti la supermanifestarea productiva Reload de la Premiile FIBRA si va povestim cu mare arta despre cate se pot face misto pe lumea asta in timpul in care altii stau doar si dau interviuri.

 

Rolul unui festival dedicat creativitatii

Orice festival care sustine, promoveaza si recunoaste creativitatea este nemaipomenit de binevenit. Si pentru creativi. Si pentru producatori. Si pentru clienti. Cu toti avem nevoie sa stim ca se poate si ne prind bine terapiile intensive de crescut aripi. Ca daca nu visam mai mult, nici n-o sa facem mai mult.

 

Despre campania Droga vs. Bogusky

A plecat de la telefonul primit de la Mos Gerila (Marius Cristea). Am primit scripturile si ne-am intalnit cu agentia si cu Ioana si cu Bobo si cu toata lumea implicata.

Am lucrat cu mare drag la ele, desi uneori eram in viteza luminii. A fost altfel. O experienta aproape de film, as putea spune. Fiecare om aducea ceva bun si ceva in plus. Toata lumea dorea sa ajute cu ceva ca sa iasa extraordinar.

Am filmat toate spoturile in doua zile. Chin, dar si placere intensa. Mereu ne era greu sa asteptam sa termine regizorul dubla ca sa putem izbucni in ras.

Ne-a fost mai greu cu catelul, dar ne-a ajutat minunatul dresor Catalin Cornea cu cainii lui. Pentru ca Bobo a fost foarte riguros si isi dorea cadrul ala.

A fost greu de realizat, dar uite ca a iesit. Le multumesc pe aceasta cale lui Catalin si lui Ivascu ca ne-au suportat pe mine si pe Bobo.

 

Proba ta preferata

Imi place cursa de masini. Si muzeul imi place. Imi plac umorul si atmosfera pe care le emana.

 

Echipa ReloadFilm.ro implicata in campanie

Sunt multi. Si buni. Si mai mult decat credite cu nume, prenume si functii, merita multumiri.
Multumesc: Lucia/Traian/Emi/Catalin/Oana/Vlad/Bobo/Marius/Cap/Monica/Andi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related