[Juratii FIBRA] Radinka Danilov (Ruskin & Hunt): Festivalurile sunt echivalentul pietelor publice din lumea antica, in care expertii isi pot impartasi experientele, pot genera energie creativa si pot cunoaste restul pietei

[Juratii FIBRA] Radinka Danilov (Ruskin & Hunt): Festivalurile sunt echivalentul pietelor publice din lumea antica, in care expertii isi pot impartasi experientele, pot genera energie creativa si pot cunoaste restul pietei

Radinka Danilov (Executive Director, Ruskin & Hunt)  a inceput ca jurnalist inainte sa se avante in viata de agentie cu un obiectiv clar in minte: sa incerce sa impinga tot mai departe aplicatiile comunicarii creative si sa inoveze asupra efectelor acestora la nivelul business-urilor companiilor. 

In opinia ei, festivalurile sunt esentiale pentru industria de comunicare, fiind singura oportunitate a profesonistilor sa se intalneasca fata in fata pentru a schimba impresii si know-how, energie creativa sau inspiratie. 

Asta se va intampa si la Premiile FIBRA in perioada 3-6 mai. Radinka Danilov este parte a juriului international care va evalia lucrarile publicitarilor romani. Si, dincolo de succese, Radinka cere tuturor ce vor inscrie lucrari urmtoarele:

As vrea sa rog toti participantii sa includa explicatii clare si detaliate ale campaniei/proiectului, astfel incat toti membrii juriului sa inteleaga fiecare parte a acestuia. In plus, in afara de ideea excelenta, si rezultatele conteaza foarte mult. Ideea trebuie sa fi generat rezultate masurabile.

S-o cunoastem mai bine in randurile urmatoare.


Here we have the English version of this interview, while a more detailed background on Radinka can be found over here

 

Dinspre jurnalism, spre comunicare

Avand o convingere profunda ca domeniul comunicarii este o componenta-cheie a oricarei afaceri, atat pentru companii, cat si pentru dezvoltarea profesionala individuala, mi-am dedicat intreaga cariera explorarii comunicarii. 

Prin studiile de limba si literatura, am invatat valoarea cuvantului si importanta utilizarii sale imaculate. In jurnalism, am invatat importanta si puterea stirilor. In relatii publice am invatat potentialul si semnificatia comunicarii in totalitate. Procesul de dezvoltare a fost natural si logic.

 

Obiectivul tau cat lucrezi in comunicare

Comunicarea este tipul de job pe care ori il iubesti mult ori deloc. Daca esti destul de norocos sa intelegi puterea si potentialul ei, daca te lasi ghidat de comunicare in timp ce explorezi permanent, atunci iti faci treaba cu pasiune. Asa s-a intamplat cu mine.

Bucurandu-ma de procesul creativ permanent, intr-o industrie care se schimba de la o zi la alta, obiectivul meu este clar - sa contribui la dezvoltarea comunicarii si sa identific modalitati creative si inovatoare pentru aplicarea sa in afaceri.

In cadrul activitatii mele de zi cu zi cu numerosii nostri clienti, la agentia de comunicare integrata Ruskin & Hunt, reusim sa cream procese de comunicare strategica cu o realizare precisa si rezultate masurabile.

 

Particularitatile industriei de comunicare din Serbia

Industria de comunicare din Serbia este foarte dezvoltata, ceea ce duce la servicii de foarte buna calitate si la o multime de idei inovatoare. Piata competitiva impune o dezvoltare rapida si o creativitate fantastica.

In plus, piata de media din Serbia este in continua miscare si este bine structurata, ceea ce lasa suficient loc pentru activitati de comunicare bune.

Din punctul de vedere al agentiilor, companiile locale au un nivel mai bun de constientizare a potentialului comunicarii si introduc din ce in ce mai des aceasta functie in structurile organizationale. Imaginea globala indica o industrie puternica in dezvoltare, cu oportunitati promitatoare.

 

Proiecte de care esti mandra

In anii in care am lucrat in agentie, am avut o multime de oportunitati sa lucrez pe proiecte interesante. Atunci cand clientul isi doreste un tip de activitate total nou, asta inseamna teren neexplorat si pentru agentie. Asadar, orice proiect nemaivazut implica un nivel inalt de expertiza si o organizare perfecta, pentru a avea succes.

Dintre proiectele mari la care mi-am adus contributia, as vrea sa evidentiez doua, care au fost recunoscute de colegi si premiate in cadrul competitiilor de profil.

Ambele sunt din segmentul CSR - Guys, Who Drives Home? (Društvo, ko vozi kući?) pentru HEINEKEN Serbia si Find an Hour for Literature (Nađi uru za literaturu) pentru Kraft Foods in Croatia.

Proiectele au reprezentat o noua abordare in CSR, conceputa in stransa colaborare cu clientii. Ambele proiecte au avut diversi stakeholderi si organizatii partenere, ceea ce le-a facut mai puternice ca amplitudine si mai de calitate.

 

Despre relatia dintre PR si creativitate

Legatura dintre PR si creativitate n-ar trebui supusa discutiilor. Creativitatea este o necesitate in orice aspect al vietii. Prin urmare, este un gadget must have si in business. Prin creativitate, inteleg abilitatea de a gandi si reactiona in modalitati diferite si inovatoare, provocand un efect emotional puternic.

Prin urmare, in opinia mea, creativitatea este un condiment foarte aromat care ne diferentiaza de masa mediocritatii.

 

Trenduri in industria de PR

Comunicarea integrata, gandita strategic si continuata cu executii profesioniste, consider ca este singura care poate aduce contributii la activitatea de business a companiei. In afara de faptul ca integrarea implica sincronizarea canalelor de comunicare cu scopul de a amplifica efectul comunicarii, abordarea integrata este decizia optima care impinge progresul companiei.

Efectele abordarii integrate in procesul de comunicare bidirectional sunt transmiterea eficienta si precisa a mesajului-cheie, care genereaza feedback-ul asteptat. 

Cea mai mare raspundere revine persoanei care se ocupa de strategie. Prin urmare, eu ma concentrez atat pe strategie de nivel inalt, cat si pe executii fara cusur.

 

Relevanta festivalurilor din industria de comunicare

Festivalurile sunt singura ocazie a profesionistilor de a se intalni si discuta fata in fata. Ca om de PR cu o experienta bogata, pot sa spun ca aceste discutii creeaza schimburi de energie si de emotii la un nivel foarte puternic. Acest lucru este foarte important pentru creativi.

Festivalurile sunt echivalentul pietelor publice din lumea antica, in care expertii isi pot impartasi experientele, pot genera energie creativa si pot cunoaste restul pietei. Zona de imbunatatire pentru toti participantii la festivaluri este schimbul de know-how. Un adevarat profesionist nu se teme sa spuna ce a facut si sa-si explice procesul creativ.

 

Comunicarea din Romania

Insasi natura activitatii noastre impune sa pastram permanent o perspectiva mai larga. Prin urmare, incerc sa tin pasul cu tot ce se intampla in jurul nostru. Deseori suntem in situatia de a coopera cu companii care au biroul central de marketing/PR in Romania. De asemenea, am luat parte la mai multe proiecte internationale cu colegi din Romania.

Creativitatea romanilor este bine cunoscuta si ador pur si simplu campania voastra ROM - Bucharest, not Budapest. Campania a fost prezentata la festivalul de creativitate Cactus (Kaktus) din Serbia in 2015.

 

 

Asteptari ca membru al juriului Premiilor FIBRA

O explozie de creativitate si o energie fantastica! Nu va fi usor, pentru ca sunt convinsa ca toti membrii juriului vor fi inundati de campanii excelente.

 

Catre cei care vor trimite lucrari la festival

As vrea sa rog toti participantii sa includa explicatii clare si detaliate ale campaniei/proiectului, astfel incat toti membrii juriului sa inteleaga fiecare parte a acestuia. Asta este baza procesului de evaluare.

In plus, in afara de ideea excelenta, si rezultatele conteaza foarte mult. Ideea trebuie sa fi generat rezultate masurabile.

As vrea sa urez succes tuturor participantilor! Abia astept sa vad lucrarile voastre de creatie!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related