Inovatia in creativitate, mai mult decat the big idea

Inovatia in creativitate, mai mult decat the big idea

Stim ca de azi in vreo 6 zile va vedeti cu noi la festival. Inainte de uralele pe care o sa le adresam creativitatii locale, v-am pregatit cateva sesiuni de knowhow si inspiratie in cadrul Evenimentelor Premiilor FIBRA de la Hotel Caro: conferinte, debate-uri, free talk-uri sau workshop-uri despre creativitate in toate formele ei. Iar in cea de-a treia zi a festivalului, va asteapta un workshop despre "Inovatie in creativitate" sustinut de 4 reprezentanti Pastel: Dana Nae Popa (Managing Director), Irina Gingu (Co-creative Director), Simona Mincu (Head of PR) si Oana Cristea (Internal Communication and Public Affairs Manager). Un preview in randurile de mai jos.

 

Creativitatea made in Romania este tot mai des recunoscuta la nivel international in cadrul festivalelor din industria advertisingului; faptul ca aceasta recunoastere a ajuns sa fie apreciata pe piata locala, atat din partea companiilor in cautarea unei agentii cat si intre agentii, este si unul dintre motivele pentru care Premiile FIBRA au luat nastere.

In intreaga industrie, cuvantul "creativitate" este plasat in orice discutie si pasat de la client la agentie si invers, exact ca in tenis, si bineinteles ridicat la fileu atunci cand creativitatea are ca rezultat o campanie inovatoare, dupa cum o apreciaza piata.

Dar oare in ce moment putem spune ca a intervenit inovatia? Atunci cand rezultatele campaniei demonstreaza inovatia, sau atunci cand ideea creativa are la baza un proces aparte care aduce inovatia in creativitate?  

 

In afara cutiei sau inauntrul ei?

Creativitatea, folosita foarte des prin „Out of the box”, a devenit deja un termen de rutina, este un must-have si insumeaza acele emotii pe care nu putem pune degetul si sa le numim.

In timp ce toata lumea exploreaza in afara cutiei, nu uitam oare de beneficiile din in interiorul ei? Cat de bine cunoastem cutia brandului? Nu ar trebui intai sa stam putin in ea si sa ii cunoastem caracteristicile? Sau eventual sa o personalizam si sa o scoatem in evidenta in fata celorlalte, ca un fel de the box out of the boxes? :)

Abia apoi poti arunca acea idee creativa in exterior si sa fii sigur macar 70% ca rezultatul va recunoaste inovatia din creativitate si ca nu se va intoarce ca un bumerang care te loveste si nu stii de ce, exact ca in afirmatia „we didn’t do anything wrong, but somehow, we lost”.

Despre acest ecosistem din care fac parte atat agentiile cat si companiile, dar si despre felul in care ne raportam la el prin modul de a aduce acea inovatie, va discuta Dana Nae Popa in seminarul sustinut de agentia Pastel la FIBRA.

 

De unde stii ca esti creativ si cum poti inova in creativitate?

Ne preocupam constant de sursa creativitatii, de moduri in care putem soca, uimi, inova. Uneori tinem strans de brief si nu ne permitem sa vedem mai departe de acest orizont, alteori dimpotriva plecam la drum fara a-l avea partener de calatorie.

Care este acel lucru care iti asigura un bun start de creativitate pentru orice proiect? Interesul pentru subiect. Toti avem exemple personale in care am reusit sa iesim din situatii complicate doar pentru ca eram direct interesati.

Make the brief your own business se refera nu doar la a citi brief-ul si a face un research, ci la a fi cu adevarat interesat de situatia pe care el ti-o prezinta. Cand treaba devine personala, nu-i asa ca toti dam ce e mai bun?

Oana Cristea va aduce in seminar componenta „sometimes the big idea it’s right in front of you but you can’t see it”, gasind intr-un mod interactiv explicatii si inspiratie pentru generarea inovatiei in creativitate.

 

Este partea de creativitate doar in gradina creativului?

Exista deja reguli scrise si nescrise in etapele dezvoltarii unei campanii, incepand chiar cu brief-ul. Echipa este impartita exact ca una din acele pie-uri din stufoasele exceluri, atat in agentie cat si la clienti, fiecare stiindu-si locul si task-ul. Dar oare creativitatea poate lua nastere numai in acel slice denumit „Creatie”?

Creativitatea are un limbaj propriu in fiecare agentie, iar uneori partea interesanta vine atunci cand limbajul este descifrat si utilizat la un alt nivel, totul in scopul inovarii in aceeasi directie cu obiectivele clientului.

Totul graviteaza in jurul inovatiei, de la idee pana la implementare, insa tool-urile prin care se ajunge la aceasta nu trebuie sa fie mereu inovatoare, ci doar alese corect pentru a creiona the big idea.

Despre tot ce este teoretic in gradina creatiei, va povesti bineinteles un creativ, Irina Gingu.

 

Inovatia in creativitate aduce de la sine si o campanie inovatoare dupa implementare?

Dupa ce ai dat checked tuturor etapelor si ai in mana acea idee gata de prezentat clientului si de implementat, cand crezi ca nimic nu mai poate sta in calea implementarii unei super campanii pe care o vezi deja viralizandu-se, ce se intampla cand campania ta risca sa nu mai fie la fel de inovatoare dupa implementare? Oare inovatia in creativitate nu tine si de prevederea unor obstacole venite de la client sau chiar din reactiile pietei? Cand vrei sa te asiguri ca ideea ta creativa va fi perceputa la fel si de ceilalti, trebuie sa gasesti niste metode proprii pentru:

- a-ti evalua corect ideea si sa nu o supraapreciezi, astfel incat sa te lovesti de refuzul din partea clientului
- a pastra inovatia daca aceasta depinde de timpul de implementare.
- a putea sustine anumite alegeri in propunerea facuta, avand puterea de a contrazice elemente din brief-ul clientului.

Despre identificarea acestor metode si modul in care iti vezi ideea transformata intr-o campanie creativa cu rezultate, veti descoperi alaturi de Simona Mincu in cadrul seminarului.

Sursa unei campanii de succes nu sta intr-un om dintr-un anumit departament, sau in bugetul si alegerile clientului, ci este un intreg proces ce se poate concentra in inovatia in creativitate. Nu vom prezenta studii sau retete de succes, ci doar observatii facute pe cateva sute de subiecti cu care noi sau campaniile noastre s-au intersectat si care ne-au confirmat anumite alegeri.

La final va lasam cu cateva semnalmente ale unui om creativ. Cu siguranta nu sunteti neaparat parte din departamantul de creatie, dar le puteti identifica la voi:

- Persoanele creative rad mult. Cu altii si uneori chiar pe seama lor insisi.
- Persoanele cu creativitate crescuta au un ego mai mic, ei sunt mai interesati de gasirea unei solutii si nu neaparat ca solutia lor sa fie implementata.
- Persoanele creative sunt orientate catre rezultate. Daca nu stii ce poti face cu ea, de obicei nu o folosesti.
- Persoanele creative recunosc cand gresesc si merg mai departe; nu raman blocate in idei.
- Persoanelor creative le place anturajul altor persoane creative :) si nu se simt amenintate.

Pentru toate celelalte dicutii ne vedem pe 5 mai, in cadrul seminarului „Inovatia in creativitate” sustinut de Pastel la FIBRA.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pastel

pastel este o agentie de comunicare romaneasca cu o abordare strategica si creativa, cu o activitate de 18 ani pe piata din Romania, peste 5.000 de campanii si proiecte dezvoltate, si un portofoliu de clienti... vezi detalii »

Companii

Branduri

Festivaluri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related