[Conferintele FIBRA] Catalin Dobre (McCann Erickson): Victimizarea si mentalitatea "la noi nu se poate" omoara ideile bune si pune multe piedici fictive in calea procesului creativ

[Conferintele FIBRA] Catalin Dobre (McCann Erickson): Victimizarea si mentalitatea "la noi nu se poate" omoara ideile bune si pune multe piedici fictive in calea procesului creativ

Al doilea panel al celei de-a doua zi a Conferintelor FIBRA a tratat subiectul eficientei creativitatii, iar primul speaker a fost Catalin Dobre (Executive Creative Director, McCann Erickson). El si-a inceput prezentarea cu o observatie despre care a spus ca e foarte deranjanta in ceea ce-l priveste: negativismul specific romanesc din industria de publicitate, „hatereala agentistica” de care se loveste mai mereu si pe care incearca sa o elimine ori de cate ori o intalneste.

Prezentarea lui este o pledoarie pentru potentialul creativ al romanilor si a punctat faptul ca atitudinea de tipul „nu ne-am nascut unde trebuie” e o scuza care blocheaza orice demers creativ curajos. Romanii, prin specificul societatii in care am trait, am capatat o serie de arme pe care altii nu le au si care pot fi folosite ca instrumente in procesul creativ, a precizat Catalin.

Victimizarea si mentalitatea ca "la noi nu se pot face lucruri interesante in advertising", ca nu exista bugete suficient de mari si aceasta replica „da, bai nene, dar nu se poate...” omoara ideile bune si pune o sumedenie de piedici fictive in calea procesului creativ.

„Scoala vietii”, asa cum a numit-o Catalin, i-a antrenat pe romani sa gaseasca solutii zilnic, sa se descurce cu ceea ce au pentru a-si atinge scopurile, limitari care in esenta dezvolta spiritul creativ si capacitatea de a gasi solutii inventive. Cu alte cuvinte, neajunsurile ne-au transformat in „soldati creativi”.

Pentru Catalin, creativitatea e ca un muschi pe care il poti antrena cu ajutorul rezolvarii problemelor, iar „romanii  sunt suficient de norocosi sa se fi lovit de probleme zi de zi”, a spus el.

Prezentarea a continuat cu o serie de lectii despre contextul dezvoltarii poporului roman, lectii pe care creativii le-ar putea folosi in avantajul lor:

- Lectia de planning sau cum putem sari etape. Nu suntem caraterizati de o lipsa de ambitie, a spus Catalin, insa ne lipseau resursele pentru a le aduce la realitate. Totul s-a schimbat odata cu aparitia tehnologiei (cum spunea, desigur, Bernie Sanders, avem una dintre cele mai rapide conexiuni de internet) – online-ul a facilitat totodata accesul la idei, iar asta duce catre posibilitatea arderii unor etape pe care in trecut ar fi trebuit sa le parcurgem pentru a ne atinge scopurile.

- The disruption class of tricks. Viata ne-a invatat ca trebuie sa ne intoarcem impotriva "sistemului" neprielnic. Nu suntem straini de razvratiri si revolte si asta ne-a transformat in natural born challengers care reusesc sa gaseasca o cale de iesire indiferent de magnitudinea problemei, a spus Catalin.

- The innovation class of hackers. Romania e cunoscuta pentru peisajul tech bine dezvoltat, chiar daca asta se traduce prin incidenta crescuta a hackerilor. Secretul e sa folosim aceasta resursa intr-un sens pozitiv, ca un enabler creativ care sa ajute la rezolvarea problemelor.

- The production course of necessity. Contextele de care ne-am lovit zilnic ne-au invatat sa trecem de la paradigma „am ideea X, am nevoie de Y resurse pentru a o realiza” la a ne descurca cu resursele existente.

Concluzia lui Catalin a fost ca „we’re naturally equipped” pentru a face publicitate,mai avem de invatat doar cum sa folosim corect uneltele pe care le avem deja pentru generarea de idei.

Daca scapam de scuze si facem din modul in care suntem construiti un avantaj, o sa facem creatie de calitate, crede Catalin: „Trebuie sa invatam sa scapam de scuze si sa invatam sa fim buni la jocul nostru, sa ne folosim de fire, de contextul romanesc, de insight-urile locale si de  ca sa facem creatie tare. Let’s play our game.”

 

Despre Premiile FIBRA

Premiile FIBRA reprezinta un demers necesar acestei piete pentru a seta nivelul profesionalismului si pentru a sustine dezvoltarea industriei de comunicare. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related