[Conferintele FIBRA] Mihai Gongu (GMP Advertising): Inovatia sta in gasirea loophole-ului din sistem. Pentru ca orice sistem poate fi spart

[Conferintele FIBRA] Mihai Gongu (GMP Advertising): Inovatia sta in gasirea loophole-ului din sistem. Pentru ca orice sistem poate fi spart

Conferintele FIBRA. Ziua a patra si ultima. Mihai Gongu (Creative Director, GMP Advertising) a continuat panelul dedicat inovatiei in creativitate "Creatively Tripping. Destination: Future" cu o poveste despre curaj, craft si arta de a vinde.

Personajul principal a fost Wolfgang Beltracchi, "cel mai tare creativ din Europa". Anume, un falsificator de tablouri din Germania care a generat milioane de reactii in toata lumea fara sa aiba tangente directe cu mediul digital, a precizat Mihai.

Mihai a inceput prezentarea cu biografia lui Beltracchi, care la un moment dat si-a setat obiectivul de a deveni art forger si a abordat problema in mod inovator: metoda lui de a nu fi prins a fost sa „falsifice tablouri care nu exista”, tablouri care nu puteau fi comparate cu cele originale si, deci, mult mai dificil de identificat.

Beltracchi a studiat biografiile unor pictori celebri, cum ar fi Max Ernst, luna cu luna, an cu an, stabilind perioadele de timp in care acestia nu au produs tablouri proprii. Apoi, insusindu-si stilul fiecarui pictor, el a pictat tablouri care reproduceau temele acestora in mod credibil, imbracandu-le intr-o poveste si datandu-le in perioadele de "pauza" identificate anterior.

Ca sa reduca sansele ca falsul sa fie identificat, Beltracchi facea eforturi considerabile pentru a gasi vopseluri din aceleasi perioade in care se presupune ca au fost pictate tablourile de catre artist. Mai mult, picta in aceleasi locuri in care traisera artistii respectivi si incerca sa foloseasca aceeasi tehnica de pictura.

Beltracchi a fost in cele din urma prins cand "s-a lenevit", a spus Mihai Gongu. „A pictat un tablou perfect in stilul unui pictor, dar a folosit un albastru cu 2 ani mai vechi decat trebuia”.

Condamnat la inchisoare in 2011, Beltracchi a fost ulterior eliberat. Tablourile false semnate de el inca circula in piata si au preturi de zeci de mii de euro. 

Prezentarea a continuat cu o serie de lectii pe care creativii ar putea sa le invete de la celebrul art forger:

- Oamenii cumpara povesti. Si in cazul asta, un tablou de Beltracchi se cumpara pentru povestea pe care o are in spate, nu neaparat pentru el ca obiect.

- Orice sistem are un loophole, o neregularitate sau o lacuna. Si tot timpul exista un sistem care poate fi spart. "Inovatia sta in gasirea loophole-ului din sistem. A lui Wolfgang a fost sa picteze tablouri care nu exista si sa le puna intr-o poveste", a adaugat Mihai.

- Atentia la detalii e cruciala. Detaliile sunt cele mai importante intr-o creatie si pot compromite rezultatul final.

- „Relax, it’s only art”. Or advertising.

Concluzia lui Mihai dupa toate cele prezentate a fost una singura: curajul si inovatia aduc foarte multe impressions, te fac sa fii cunoscut.

 

Despre Premiile FIBRA

Premiile FIBRA reprezinta un demers necesar acestei piete pentru a seta nivelul profesionalismului si pentru a sustine dezvoltarea industriei de comunicare. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creativ.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Oameni

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related