UniCredit Design Trail la Romanian Design Week 2016

UniCredit Design Trail la Romanian Design Week 2016

Sustinator al Romanian Design Week (RDW) din 2013, UniCredit Bank propune in cadrul editiei de anul acesta un circuit special, care include expozitiile Diploma Selected, Romanian Design Week Classics, INSTALART/ OBIECT/ 004, Assamblage/ Project: Found.Lost.Found si Noptile Industriilor Creative.

"Este al patrulea an consecutiv de cand UniCredit Bank sustine Romanian Design Week si este unul dintre proiectele cele mai apropiate ADN-ului nostru de brand", declara Anca Nuta, First VP, Identity and Communication Director UniCredit Bank Romania. "Suntem banca industriilor creative si asta de niste ani buni. Am ramas alaturi de Romanian Design Week pentru ca noi credem cu tarie in consecventa.

In a gandi si a face lucrurile pe termen lung si nu in a astepta rezultate peste noapte. Iar acesta este unul dintre mesajele pe care vrem sa le dam spre comunitatea creativa. Ca este esential sa ai talent, dar nu este suficient. Ai nevoie de rabdare, de incredere si de munca pentru a-ti transforma talentul intr-o poveste reala de succes. Si de o banca. In acest sens, ne dorim sa fim o punte intre mediul de business si industriile creative, sa promovam povesti autentice si oamenii din spatele acestora si, impreuna cu ei, sa ajungem sa dezvoltam o piata sustenbila de design romanesc", a completat Anca Nuta.

Diploma Selected este o expozitie capsula care aduce in prim plan dialogul artistic intre 12 profesionisti din industriile creative si 12 proaspeti absolventi ai facultatilor vocationale. Pornind de la premisa ca lucrarea de diploma este cel mai elaborat proiect al unui student din toata perioada facultatii, The Institute, cu sprijinul UniCredit Bank, aduce in atentia unui public cat mai larg proiectele absolventilor, punand accent pe „impreuna” si pe dialogul artistic. Expozitia va fi gazduita in perioada 21-29 mai de Casa Filipescu-Cesianu (Sala Lapidarium), parte a Muzeului Municipiului Bucuresti. 

Expozitia Romanian Design Week Classics, care va avea loc la Institutul Cultural Roman din Bucuresti intre 20 mai si 8 iulie, reuneste proiecte create de patru designeri pentru cele patru editii RDW si documenteaza dezvoltarea tehnicilor si stilului lor de-a lungul anilor. Spre exemplu, Dragos Motica, care se considera un optimist si crede ca „poate si trebuie sa genereze progres”, a fost premiat in 2015 cu aur de catre A’Design Award pentru corpul de iluminat intitulat „/” si de alte cateva ori de catre Asociatia Producatorilor de Mobila din Romania pentru alte proiecte.

Arhitectura este reprezentata de Atelier Mass, initiativa aparuta din convingerea „ca o buna comunicare cu alte domenii este necesara pentru un nivel performant al solutiilor”, spun arhitectii Atelier Mass, in timp ce Paul Dersidan, care a renuntat la activitatea in publicitate pentru a studia combinatiile tehnicilor analogice si digitale in construirea de fonturi, timbre si benzi desenate, packaging, ilustratie, colaj si pictura, reprezinta categoria graphic design.

Designerul vestimentar Ioana Ciolacu este al patrulea participant la „Romanian Design Week Classics”. Absolventa de arhitectura la Universitatea de Arhitectura si Urbanism Ion Mincu, cat si de Universitatea Nationala de Arte Bucuresti, Ioana exploreaza relatia dintre natura statica a cladirilor si structura fluida a hainelor, facand din brandul sau o forta creatoare de pret-a-porter recunoscuta si premiata pentru estomparea graniteleor dintre masculinitate si feminitate. 

Expozitia INSTALART/ OBIECT/ 004 il prezinta pe Mario Kuibus, arhitect, caruia nu-i place cum suna “Bucuresti, Micul Paris”. A initiat in 2007 proiectul TUB, care propune identitate pentru Bucuresti si strategie pentru viitor. TUB este coloana vertebrala a PIDU CENTRAL BUCURESTI, proiect agreat, aprobat si adoptat de Primaria Capitalei. In paralel, Instalart invita 6 nume mari in design-ul romanesc sa interactioneze cu TUB-ul lui Mario Kuibus: Dorin Stefan, Robert Marin, Corvin Cristian, Mihai Popescu, Stefan Barutcieff si Madalin Gheorghe.

Assamblage - Asociatia Nationala a Autorilor si Designerilor de Bijuterie Contemporana, lansata in luna mai a anului 2015 in cadrul Romanian Design Week, este urmarea unui proiect in derulare de 5 ani de sustinere, dezvoltare si structurare a domeniului emergent al bijuteriei contemporane in Romania. Project: Found.Lost.Found redescopera traditia si mostenirea culturala autohtona printr-o instalatie interactiva de bijuterii de autor semnate de designerii Andreia Popescu, Adelina Petcan, Ioana Ardelean si Otilia Mihalcea, alaturi de proiectii multimedia semnate de Black Horse Mansion.

Gandita ca un omagiu adus unei traditii fabuloase, in parte uitata, expozitia “Found.Lost.Found” este o reinterpretare actuala a formelor incarcate simbolic ale tezaurului dacic. Found.Lost.Found, curatoriata de David Sandu, a fost prezentata pentru prima data ca parte din International Fashion Showcase – Fashion Utopias in cadrul London Fashion Week 2016. Expozitia este gazduita in Piata Amzei si poate fi vizitata de luni pana duminica.

In 26 mai si 2 iunie The Institute si UniCredit Bank organizeaza Noaptea Agentiilor de Publicitate si Noaptea Studiourilor de Arhitectura. In cadrul evenimentelor, agentiile si studiourile invita publicul sa le treaca pragul pentru a le cunoaste intr-un cadru informal si relaxat. Noaptea Agentiilor de Publicitate se afla la cea de-a saptea editie si este un eveniment care ȋsi propune sa promoveze creativitatea romaneasca si sa faciliteze socializarea ȋn randul celor pasionati de comunicare. Initiativa acestui eveniment a venit din convingerea ca si comunicarea este o arta. In total, 86 de agentii de comunicare s-au inscris pe parcursul celor cinci editii de pana acum in maratonul nocturn al creativilor. Noaptea Studiourilor de Arhitectura este la cea de-a treia editie si pana acum a numarat 30 de birouri de arhitectura participante.

Circuitul Noptii Agentiilor de Publicitate de anul acesta va avea loc pe 26 mai, de la ora 20, si include: Business Results by Smart Ideas, ERKA Synergy Communication, FCB Bucharest, Media Events, Minio Studio,  Mullen Lowe, Nuevo, pastel, SCG-Smart Corporation Group, The Group. 

Noaptea Studiourilor de Arhitectura are loc pe 2 iunie, incepand cu ora 20, si va deschide portile ADNBA, Casa FTB OAR, City Project, Laboratorul de Arhitectura, Manasc Isaac, Prodid, Republic of Architects, RIZI/ZEST Collective/LTFB Studio, Skaarchitects/Tactic/Kub Planning/Amprenta Studio, Square One, Stardust & Nod Makerspace, Studio Insign, SYAA/PZP/ARXTUDIO/CENTERPOINT, TEGMARK & NEAT & UNULAUNU, Twins Studio, Wigwam, Wolfhouse Productions@La firul ierbii.

Harta Romanian Design Week 2016 va cuprinde 50 de evenimente conexe care se vor derula pe parcursul celor 17 zile - conferinte, expozitii, proiectii sau ateliere, ce vor avea loc in diverse spatii conventionale si neconventionale, galerii de arta, studiouri de design, ateliere sau showroom-uri, cu scopul de a promova designul si toate disciplinele acestuia.

Informatii complete despre toate evenimentele incluse in programul RDW 2016 vor fi publicate pe institute.ro si in aplicatia RDW, dezvoltata in parteneriat cu Mind Treat Studios si mready apps, pentru iOS si Android.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Minio Studio

Gandim strategic si executam creativ. Asta facem noi la Minio Studio. Suntem o agentie lansata in 2016 si care, dupa doar 3 ani, a ajuns sa ocupe locul 28 in Forbes Ad Agencies List. Oferim mai mult decat campanii... vezi detalii »

FCB Bucharest

Cu o istorie si o experienta de peste 140 de ani in domeniul comunicarii, reteaua globala FCB include 150 de agentii in 90 de tari, avand peste 8.000 de angajati si este parte a Interpublic Group of Companies. In... vezi detalii »

MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Pastel

pastel este o agentie de comunicare romaneasca cu o abordare strategica si creativa, cu o activitate de 18 ani pe piata din Romania, peste 5.000 de campanii si proiecte dezvoltate, si un portofoliu de clienti... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related