[Premiile FIBRA #1] Manuela Gogu: Recomand cu tarie ca, anul viitor, board-ul sau filmul de festival sa fie la mandatories pentru inscriere

[Premiile FIBRA #1] Manuela Gogu: Recomand cu tarie ca, anul viitor, board-ul sau filmul de festival sa fie la mandatories pentru inscriere

Luni de pregatire, o campanie de teasing, un Presedinte de la Droga5 si alti 7 jurati internationali minunati care au jurizat 724 de case-uri romanesti. Doamnelor si domnilor, au fost si Premiile FIBRA cu gantere in rol de premii pentru castigatori si karaoke spontan la after party. 

Ca sa exploram impreuna cele intamplate, cu bune si cu rele, am cerut feedback de la cativa dintre creativii de top ai industriei. Ca sa nu discutam asa, in gol, ci frumos, argumentat, cu notite pentru FIBRA #2.

Manuela Gogu (Creative Integration Director, MullenLowe):

 

Initiativa unui festival local de creatie este unul din topicurile hot ale ultimilor ani asa ca, evident, vine pe fondul unei nevoi reale. 

Mi s-a parut un eveniment bine organizat care a imprumutat cam tot ce e bun din sistemul si formatul evenimentelor de gen de afara. 

Mi s-a parut esential faptul ca ati reusit sa mobilizati jurati internationali; avem dileme majore cand vine vorba de creditarea propriilor autoritati asa ca strainii au adus acea nota de credibilitate de care era nevoie. Evenimente de tip Ad'Or sau ADC*RO au fost mult dezbatute si chiar boicotate din perspectiva jurizarii.

M-am bucurat sa nu aud ecouri de genul asta dinspre FIBRA!

Mi-a placut cum l-ati promovat & comunicat, imi place mult naming-ul festivalului si cum arata trofeul. Mi-au placut locatia, cafeaua, materialele de eveniment. Mi se pare ca ati reusit sa organizati un eveniment misto care s-a vazut bine din afara. 

Mi-a placut ca oglindirea lui in social media a fost foarte intensa si calitativa. Chiar v-am urmarit pe Facebook!

Mi-a placut mult ca ati organizat nu doar o gala, ci un pretext de invatare & sharing, o experienta creativa, asa cum trebuie sa fie de altfel un festival.

M-a intristat ca nu ati avut public pe masura initiativei… 90% dintre creativii pe care ii intervievezi pentru un job in publicitate au pe agenda sa ajunga la Cannes.  Din pacate, mare parte dintre ei, nu ajung, iata, pe Barbu Vacarescu. Indiferent de motiv, mi se pare trist. 

Eu una plec mai buna de la orice debate pe teme creative; chiar daca sunt lucruri pe care le-am mai auzit, perspectiva, unghiul, felul in care sunt povestite te intoc industriei mai destept decat erai.

Faptul ca la 10.30 dimineata, salile erau aproape goale mi s-a parut oglinda trista a autosuficientei si delasarii noastre.

Nu stiu daca a fost o problema de costuri pe care agentiile nu le-au putut sustine, o problema de incarcare a oamenilor sau pur si simplu o problema de comoditate dar as vrea mult, ca la editiile viitoare, salile sa bubuie de lume, de juniori mai ales.

La fel, mi-au lipsit din sala marketerii, cei impreuna cu care construim creativitatea romaneasca, cei alaturi de care vrem sa progresam. Suntem atat de puternic legati unii de altii, produsul creativ este in egala masura si raspunderea lor, asa ca trebuie sa vorbim aceeasi limba, sa avem aceleasi repere. Mi-as fi dorit sa fie mai multi in sala, sa ne contrazicem sau sa ne confirmam niste perspective.

In ce priveste partea logistica, recomand cu tarie ca, anul viitor, board-ul sau filmul de festival sa fie la mandatories pentru inscriere. Nu ajuta pe nimeni ca avem 700 de case-uri inscrise daca 500 sunt prost scrise…

O fi norma afara, dar in Romania cred ca inca nu stim sa scriem case-uri de festival si FIBRA trebuie sa educe aici.

Nu in ultimul rand, mi s-a parut ca unele dintre temele abordate de speakeri ar fi putut fi pregatite mai temeinic.

Partea de continut trebuie sa fie si ea gestionata cu exigenta si cred ca, pregatirea si anuntarea mai din timp a temelor precum si publicarea unor sinopsisuri ale acestora (asa cum se intampla la Cannes, de pilda) va duce la o mai mare responsabilizare a celor care le pregatesc. Sper eu, si la un mai mare interes din partea celor care ar trebui sa le asculte.

Sunt bucuroasa ca avem FIBRA!
Sunt sigura ca anul viitor o sa faceti si o sa facem si mai bine.
Va felicit si va sustin!

 

----------------------------------------------------------------

Esti creativ? Ai participat la Premiile FIBRA #1?
Spune-ne parerea ta despre Premiile FIBRA #1, urmarind puncte precum:
>> Cum vezi contextul in care au demarat "Premiile FIBRA"?
>> Ce a fost bine la editia #1?
>> Ce nu a fost bine la editia #1?
>> Cum crezi ca se poate face mai bine #2? 
Trimite-ne opinia ta pe story[at]IQads.ro

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Branduri

Oameni

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related