[Premiile FIBRA #1] Catalin Dobre: Un rol important al festivalului e sa faca din publicitate o industrie sexy in Romania. O industrie unde toata lumea zice ca e tare sa lucrezi

[Premiile FIBRA #1] Catalin Dobre: Un rol important al festivalului e sa faca din publicitate o industrie sexy in Romania. O industrie unde toata lumea zice ca e tare sa lucrezi

Luni de pregatire, o campanie de teasing, un Presedinte de la Droga5 si alti 7 jurati internationali minunati care au jurizat 724 de case-uri romanesti. Doamnelor si domnilor, au fost si Premiile FIBRA cu gantere in rol de premii pentru castigatori si karaoke spontan la after party. 

Ca sa exploram impreuna cele intamplate, cu bune si cu rele, am cerut feedback de la cativa dintre creativii de top ai industriei. Ca sa nu discutam asa, in gol, ci frumos, argumentat, cu notite pentru FIBRA #2.

Catalin Dobre (Executive Creative Director, McCann Erickson):

 

Contextul in care au demarat "Premiile FIBRA"

Din punct de vedere al industriei, cred ca e o perioada buna. Nu extraordinara, mai avem pana acolo, dar e din ce in ce mai buna. 

Apar campanii destepte de real time marketing, apar din ce in ce mai multe campanii care se nasc in digital, apar idei interesante care ajung la stiri. 

Teoria exista, as vrea sa o vad mai mult aplicata pe clienti mari, cu bugete serioase in spate. 

Acolo e push-ul pe care trebuie sa il facem. Si asta pleaca de la work-ul de zi cu zi pe care il facem. E datoria noastra sa propunem, sa credem si sa impingem ideile curajoase pentru campaniile mari. Acolo e miza cea mare. 

E foarte periculos pentru o agentie daca se face o distinctie clara intre campaniile "de festival" si campaniile de zi cu zi. Speranta mea e ca ne vindecam incet incet. 

Vad din ce in ce mai multe agentii care inscriu lucrari la festivaluri mari. Tintesc sus, inscriu din ce in ce mai mult la Cannes, la Eurobest, la NY Festivals, la One Show. Toata lumea vrea. E foarte bine pentru ca avem o prezenta din ce in ce mai puternica afara. Si asta construieste reputatia noastra creativa ca tara. 

Cu cat lucrarile o sa fie mai bune, cu cat mai putine entry-uri de genul "hai sa incercam, ca oricum e o loterie", cu atat o sa fie mai multe premii pentru Romania si cu atat o sa fim mai respectati din punct de vedere creativ. 

In contextul asta a aparut FIBRA. Un festival local care si-a facut loc prin avalansa de festivaluri internationale si regionale ajutat de un juriu foarte bun. 

 

Ce a fost bine?

Cel mai mare bila alba pentru festival a fost calitatea juriului. Au fost niste oameni care au dat credibilitate festivalului, au indemnat agentiile sa inscrie cu siguranta ca vor fi judecati de niste oameni de creatie care stiu ce vorbesc si ce premiaza si care nu ar tine partea vreunei retele. 

Cred ca e si o buna campanie de PR pentru industria din Romania. Oamenii din juriu au parut surprinsi placut de calitatea lucrarilor. Ei o sa se intoarca acasa, o sa intalneasca alti oameni si o sa povesteasca despre ce se intampla la noi. 

Festivalul a generat competitie. Si competitia e intotdeauna buna, atat timp cat reuseste sa canalizeze energia creativilor in directia potrivita. Daca atunci cand se anunta castigatorii se genereaza invidie "pozitiva" si reactii de genul "mi-as fi dorit sa fac eu campania aia". 

Ar fi excelent daca am fi mai "invidiosi" in sensul asta pozitiv unii pe altii, pentru ca asta ne ambitioneaza. Asa am scapa de mentalitatea "sa moara si capra si campania vecinului"

Am vazut multe lucrari intersante la prima editie de FIBRA. Dar nu trebuie sa uitam ca au fost doi ani cumulati. Anul viitor trebuie sa mentinem stacheta si pentru asta trebuie sa tintim sus cu work-ul de zi cu zi. 

 

Ce a fost rau?

E prima editie si n-as zice ca au fost lucruri rele, as zice doar ca au fost unele lucruri care pot fi mai bune :) Nu cred ca a fost usor pentru organizatori sa stranga juriul asta, asa ca, in primul rand, felicitari pentru ei.

 

Cum crezi ca se poate face mai bine? 

Un rol important al festivalului e sa faca din publicitate o industrie sexy in Romania.

O industrie unde toata lumea zice ca e tare sa lucrezi. Asa o sa atragem talentul creativ in publicitate. Si asa o sa avem campanii mai tari. Si asa mai departe. 

Observatiile mele de imbunatatire se indreapta in directia asta. Cum putem sa scoatem din evenimentul asta cat mai mult content, cat mai multe activari si cat mai mult PR pozitiv pentru industrie. 

Cum sa facem din evenimentul asta unul la care sa vrea sa vina oameni din toate industriile creative (muzica, entertainment, televiziune), nu doar din publicitate.

Juriul a fost excelent. Mi-ar fi placut sa vad mai mult content din partea lor, sa aduca o doza mai mare de inspiratie pentru creativii de la noi. Asa ca, data viitoare, as ruga oamenii din juriu sa tina si o scurta prezentare. 

Locatia a fost ok, dar cred ca putea sa fie mai incapatoare. Cu cat festivalul o sa se dezvolte sigur o sa fie un upgrade si din punctul asta de vedere. Mai multe activitati, mai multi sponsori, mai multe de facut in cadrul festivalului.

Petrecerea de la gala mi-a placut. Dar cum niciodata nu sunt indeajuns de multe party-uri, cred ca ar fi excelent daca ar fi mai multe ocazii de socializare pentru creativi. Stim ca prieteniile se leaga cel mai bine la o bere sau la altceva cu un pic de alcool. 

In plus, legat de organizare, doar cateva comment-uri scurte. Gala a fost ok, dar mi-ar fi placut sa vad proiectate campaniile castigatoare. Categoriile sunt ok, dar mi-ar placea sa vad o impartire mai buna la PR, Direct, Promo. Categorii care merita sa cuprinda mai mult rolul social media si al digitalului.

 

----------------------------------------------------------------

Esti creativ? Ai participat la Premiile FIBRA #1?
Spune-ne parerea ta despre Premiile FIBRA #1, urmarind punctele:
>> Cum vezi contextul in care au demarat "Premiile FIBRA"?
>> Ce a fost bine la editia #1?
>> Ce nu a fost bine la editia #1?
>> Cum crezi ca se poate face mai bine #2? 
Trimite-ne opinia ta pe story[at]IQads.ro

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Oameni

Sectiune



Branded


Related