Despre research, curaj si alte lucruri care pot face diferenta in comunicare

Dana Marinescu (Group Marketing Director, Lowe Romania):

Neil Armstrong, primul om care a pasit pe luna, spunea despre cercetare ca este crearea de noi cunostinte (Research is creating new knowledge). Bill Gates, co-fondatorul celei mai mari companii de software din lume, care a devenit cel mai bogat om al planetei la doar 39 de ani, pledeaza si el pentru cercetare: „Cred in inovatie si cred ca inovatia poate fi obtinuta atunci cand investesti in research si afli lucrurile esentiale.”

Adevaratul succes are la baza cunoasterea, iar istoria a demonstrat de nenumarate ori ca cercetarea este motorul care pune in miscare evolutia in orice domeniu de activitate.

Acelasi lucru este valabil si in industria de comunicare. Cercetarea inseamna cunoastere, iar o buna cunoastere a actualului ajuta la o mai buna intelegere a contextului. Toate acestea conduc la dezvoltarea si implementarea unor campanii relevante, care vorbesc pe limba si intelesul publicului tinta. 

De-a lungul timpului, am intalnit si situatii in care research-ul era fie prost inteles, fie folosit doar ca perdea pentru justificarea unor campanii. Blamat si laudat in aceeasi masura, acesta este cu siguranta un tool extrem de util atunci cand este utilizat in directia corecta. 

In opinia mea, research-ul este menit sa aprinda lumina in laborator, astfel ca nu ne putem baza pe acesta sa gaseasca solutia ideala, ci sa ne arate calea corecta de abordare. O cercetare bine facuta si bine inteleasa deschide ochii si aduce idei bune la masa, concepte relevante si pe intelesul consumatorului. Putem spune, astfel, ca un research pertinent nu rezolva chestiuni de marketing, ci ajuta la o intelegere mai buna a contextului si a datelor problemei.

De cele mai multe ori, ne formam o parere despre un anumit grup tinta bazata pe experienta personala sau pe ceea ce credem noi ca functioneaza in ceea ce priveste comunicarea cu aceste persoane, fara sa tinem cont de faptul ca lucrurile se schimba in jurul nostru cu o viteza uimitoare.

De aceea, recomand valorificarea acestui tool ori de cate ori avem posibilitatea sa investim in aceasta zona, pentru ca informatia poate face diferenta intre bun si excelent.

 

De ce am ales sa fim BOLD?

Initiativa noastra BOLD s-a nascut tocmai din dorinta de a intelege mai bine comportamentele consumatorului de astazi, din unghiuri cat mai putin explorate pana acum, pentru ca informatia sa fie tot timpul fresh si interesanta. BOLD poarta ADN-ul grupului Lowe si duce mai departe energia care ne determina sa fim tot timpul cu un pas inainte si sa aducem pe piata de comunicare concepte inedite, utile atat pentru noi, ca agentii de comunicare, cat si pentru intreaga comunitate de marketing.

Evenimentele care stau in lumina reflectoarelor BOLD strang in acelasi loc oamenii de marketing, comunicare, research, PR sau HR, oferindu-le informatii actuale si valoroase, date cantitative si calitative obtinute si interpretate de catre partenerii nostri in acest demers, iSense Solutions.

Initiativa BOLD isi propune, pe parcursul intregului an, sa vina cu teme de cercetare curajoase si de interes, care sa inspire si sa ajute la o cat mai buna intelegere a consumatorului de azi, dezbracat de presupuneri si banuieli, conducand astfel piata spre campanii de comunicare fresh si surprinzatoare. Am inceput cu un studiu dedicat industriei de FMCG, in care am analizat cele mai noi tendinte ale romanilor in ceea ce priveste un stil de viata sanatos, si vizam in continuare alte industrii si domenii cheie din Romania.

Noi, la Lowe Group, credem in lucruri fundamentate si ancorate in prezent, iar initiativa BOLD este menita sa sustina acest crez si sa ne alimenteze curiozitatea legata de cele mai noi trenduri locale si globale. Mai mult decat atat, lansarea acestui demers curajos reprezinta, in acelasi timp, si asumarea unui angajament ambitios de catre grupul nostru – acela de a livra in piata, in mod constant, insight-uri solide care pot ajuta brandurile sa inoveze, sa se pozitioneze inteligent in fata consumatorilor si, desigur, sa vanda mai bine.



MullenLowe

In Romania, Lowe este de 23 de ani una dintre cele mai mari agentii de publicitate, autoarea unor campanii memorabile, iar la nivel global, Nazis against Nazis este cea mai recenta dintre campaniile care au plasat... vezi detalii »

Branduri

Sectiune

Dictionar



Related