Haine responsabile, haine SF și haine românești

Haine responsabile, haine SF și haine românești

Pelicamul de anul acesta s-a concentrat pe haine. Iar SUB25 a extras și 12 sfaturi pentru cei care vor să se îmbrace responsabil. Mișcarea a început să ia amploare și, chiar dacă nu este la fel de vizibilă ca reciclatul sau economisirea resurselor de apă sau hârtie, este la fel de importantă.

Pentru cei interesați de felul în care sunt făcute hainele și cum afectează, această industrie, milioane de oameni, în feluri puțin imaginate, găsiți câteva titluri de documentare revelatoare pe site-ul festivalului Pelicam.

Până atunci, noi venim cu câteva știri pe această direcție.

Cuyana, de exemplu, este un brand de haine care încearcă să convingă femeile să cumpere mai puțin. (Da, era timpul ca și publicitatea să se contrazică, la un moment dat). Un fel de pionier al mișcării  "lean closet", care încurajează consumul minimalist și întoarcerea în acele timpuri în care oamenii aveau mai puține lucruri, pe care puneau mai mult preț.

Hainele acestea sunt făcute într-o făbricuță din nordul Italiei, unde angajații știu totul despre ele, până la detalii ca felul în care lumina soarelui afectează pielea vopsită. Brandul ăsta luptă cu celelalte, mari, care își permit să vândă blugi cu 5 dolari. După cum spunea articolul de la început, din SUB25: dacă ceva costă prea puțin, înseamnă că cineva nu a fost plătit.

Lupta aceasta, împotriva cantității, are din ce în ce mai mulți adepți. New York Times scrie despre efectul Marie Kondo, autoarea unei cărți despre viața minimalistă, și recent s-a lansat Capsules, un app care ajută femeile să ajungă la doar 35 de itemuri în dressing.

Între timp, tot în același domeniu, se irijează și mișcarea SF. Vă spuneam despre hainele acelea care nu se pătează. Acum, CNN anunță îmbrăcămintea care îți încarcă, wireless, telefonul. După ce jacheta BauBax a strâns 9,2 milioane de dolari pe Kickstarter, Hiral Sanghavi debutează acum cu un nou proiect.

Așaaaa. Și de abia acum ne-am oprit în România, să ne hodinim. Avem brandul Ursace, by Academia de Ursărie, care vinde tricouri cu Viorel Fundament (80 de lei) sau filosofii de la Arbitrul de eleganță cu Mi-a fost dat să fiu în viață (130 de lei). Mai multe produse, aici .


Sursa

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Sectiune



Branded


Related