United semneaza brandingul pentru BIROTICIENII

United semneaza brandingul pentru BIROTICIENII

United, agentie de marketing full-service, a realizat proiectul de re-branding al companiei Office Supply Distribution, unul dintre cele mai interesante start-up-uri din domeniul biroticii din Romania.

Prin proiectul de re-branding si re-naming United a „inventat” o noua meserie, cea de birotician. Agentia a realizat noua identitate vizuala pentru a reflecta principalele valori ale noului brand: experti si furnizori de productivitate.

United a raspuns pozitiv provocarii clientului de a realiza re-brandingul pentru un jucator de pe piata aglomerata de papetarie si birotica din Romania in general, si in special din Bucuresti. Proiectul a durat 5 luni si a avut mai multe faze: strategie, naming si design.

In faza de strategie, agentia a utilizat Brandsense, o metodologie proprie de dezvoltare a strategiei de brand. Exercitiul strategic a determinat in primul rand misiunea, viziunea, valorile, pozitionarea si promisiunea brandului.

Faza doi a fost crearea unui nou nume care sa reflecte clar si distinctiv pozitionarea de expert in industrie. Numele nou, BIROTICIENII, a aparut in urma mai multor rute creative si este un nume inventat.

Birotica exista ca si cuvant si notiune, insa nu exista un nume pentru meseria celui care se ocupa de birotica, intrucat, de exemplu, papetar are un sens restrans. Asa s-a ajuns la ideea de birotician. S-a optat pentru articularea hotarata a numelui, tocmai in ideea crearii unui nume de categorie si pentru sublinierea ideii de echipa de experti.
(Domeniile web pornesc din branding-ul general, si sunt: biroticienii.ro, pentru site-ul de companie si birotician.ro pentru site-ul de e-commerce)

 

"Am dorit un nume romanesc, pentru un brand romanesc, un nume care sa sune firesc, dar in acelasi timp original. Asa am ajuns la BIROTICIENII, dupa mai multe rute creative in care am explorat diferite exprimari si fuziuni ale valorilor si notiunilor din strategia de brand. Ne-am oprit la BIROTICIENII insa, atit pentru forta lui, dar si pentru capacitatea lui de a genera povesti – suna un pic ca si Ciresarii, un film de referinta pentru generatia X! Si ne place sa ne gandim la clientii nostri ca la o echipa frumoasa care face lucruri extraordinare pentru clientii sai, ca la niste Ciresari ai biroticii! In plus, numele acesta poate fi usor citit si chiar asimilat in engleza, de aici si numele site-ului de e-commerce: www.birotician.ro. Ne place sa ne gandim ca am oferit clientului nostru mai mult decat un rebranding, o platforma internationala de business pe care ei sa o creeze pe platforma de brand.", declara Dan Cirstea (Managing Partner la United.Marketing Partner).

 

Grafica logoului a adus in concret intreaga strategie a brandului. S-a optat pentru o schema cromatica moderna: mov si portocaliu. Logotipul este mov, culoarea regalitatii, care sublinieaza pozitia BIROTICIENILOR ca experti in piata. Cea mai potrivita culoare de contrast a fost portocaliul, care scoate in evidenta simbolul integrat discret in logo. Acest simbol, varful unui marker, are rolul de a transpune brandul in mod vizual in categoria sa.

 

Sloganul „Experti in inconsumabile” a venit sa intareasca numele si pozitia brandului, aceea de experti in papetarie si birotica, care prin calitate si servicii fac obisnuitele consumabile sa devina inconsumabile.

Urmatorul pas a fost realizarea manualului de brand si declinarea noii identitati intr-o serie de materiale de brand: de la carti de vizita, template-uri pentru prezentari, brosura, mapa, foaie cu antent, pana la personalizare auto, materiale promotionale si website de prezentare.

 

"Decizia de re-branding a venit natural, din dorinta construirii unei noi identitati care sa ne diferentieze de ceilalti jucatori din piata. Colaborarea cu United a fost una pozitiva, extraordinara pentru directia companiei! United, nu numai ca a definit/inventat meseria de birotician, dar implicit a conturat si personalitatea acestuia: expert, om de echipa, proactiv. BIROTICIENII, reprezinta veritabilul in branding: inovatie si autenticitate.", sustine Mihaela Ginerica (National Sales Manager BIROTICIENII).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related