Casting de spectatori pentru Vanilla Skype – un concept nou de promovare a unui spectacol de teatru, lansat de Golin si MullenLowe

Un spectacol de teatru presupune, de cele mai multe ori, o comunicare intre public si actori doar pe perioada reprezentatiei artistice, insa impactul acesteia poate ramane mult dupa interactiunea directa. In acelasi timp, unele spectacole reusesc sa construiasca o relatie mai puternica, asa cum este si cazul Vanilla Skype.

Pentru aceasta poveste-mozaic inedita, scrisa si pusa in scena de Catalin Stefanescu, Golin si MullenLowe au rescris si maximizat „scenariul” interactiunii dintre actori si public prin organizarea unui casting de spectatori. 

Campania de promovare a turneului Vanilla Skype, conceputa si implementata de Golin si MullenLowe, a depasit conventia de comunicare intre actor si spectator si a creat un nou tip de conexiune teatrala, cea virtuala.

Spectatorii din orasele incluse in turneu au avut ocazia de a castiga un loc in primele randuri ale salii, prin participarea la un casting organizat in premiera pe contul de Skype al spectacolului. Participantii au fost invitati sa raspunda la un set de intrebari privind apetenta lor pentru teatru si comportamentul la un spectacol, adresate chiar de marele actor roman Marcel Iures, in cadrul unei inregistrari video.

 

"Intalnirea cu prietenii de la Golin a insemnat foarte mult pentru turneul nostru. Am gasit niste parteneri creativi si entuziasti care au devenit, pur si simplu, parte a echipei proiectului Vanilla Skype. Nu numai ca au inteles natura a ceea ce incercam sa facem in acest spectacol. Contributia lor a dezvoltat o componenta noua a proiectului nostru, oferindu-i nu doar vizibilitate, ci si o expresie cu totul neasteptata", afirma Catalin Stefanescu (autorul textului si regizorul spectacolului Vanilla Skype).

 

"Sub conceptul de casting de spectactor, am vrut, pe de o parte, sa surprindem latura inedita a proiectului Vanilla Skype, iar, pe de alta parte, sa oferim participantilor o experienta diferita, prin intermedierea unei conversatii virtuale cu marele actor Marcel Iures. Aceasta abordare a generat multa curiozitate si reactii pozitive, numerosi endorseri implicandu-se in promovarea spectacolului – actorii din distributie si mai multi bloggeri i-au ajutat pe viitorii participanti la casting sa treaca testul de pe Skype si sa-si castige locul in fata scenei", a explicat Ana Trif (Senior Manager, Golin).

 

"Textul piesei de teatru Vanilla Skype a fost scris special pentru actorii din distributie si foloseste o tehnica de comunicare actuala pentru a obtine o mai mare implicare a publicului in spectacol, in special a celui tanar (personajele sustin sesiuni de terapie on-line). Asadar, daca nu a mai fost nevoie de o proba de casting pentru actori, de ce sa nu o sustina chiar spectatorii pentru a obtine cele mai bune locuri, implicandu-i astfel chiar inainte de a ajunge in sala? Iar proba sa fie via Skype, la fel ca sedintele de terapie! Asa s-a nascut, practic, ideea primului spectacol de teatru cu proba de casting pentru spectatori", a adaugat Andrei Munteanu (Group Creative Director, MullenLowe).

 

Bloggerii care s-au alaturat campaniei au contribuit la promovarea conceptului de casting de spectator atat prin impartasirea de continut despre spectacolul Vanilla Skype, cat si prin postarea de exercitii de dictie pentru pregatirea participantilor la casting. Totodata, mai multi actori din distributia piesei, precum Marius Manole sau Medeea Marinescu, au incarcat pe paginile lor de Facebook diferite sfaturi pentru a raspunde cu succes la intrebarile domnului Marcel Iures.

Pe langa propunerea si implementarea conceptului, Golin a derulat un proiect integrat de comunicare a spectacolului Vanilla Skype atat la nivel national, cat si local. De asemenea, impreuna cu MullenLowe, agentia a dezvoltat conceptul vizual al materialelor de promovare a turneului, in care actorii din distributie se afla in prim-plan.

Vanilla Skype este un eveniment teatral inedit, nu doar prin prisma selectiei spectatorilor care au dorit sa castige locuri de favoare, ci si datorita particularitatii piesei puse in scena. Beneficiind de o distributie de exceptie – Marcel Iures, Andi Vasluianu, Medeea Marinescu, Marius Manole, Vlad Zamfirescu, Alexandru Ion, Mircea Postelnicu si Vladimir Purdel, spectacolul a fost promovat in cadrul unui turneu al Teatrului ACT, sustinut de BRD – Groupe Societe Generale, care a avut loc in perioada 2-10 septembrie la Ploiesti, Craiova, Piatra Neamt, Bacau si Iasi.

In campania de promovare a spectacolului Vanilla Skype s-au implicat Catalin Stefanescu si Alexandru Ion, co-fondator al Asociatiei T.E.T.A.

 

Echipele participante:

Echipa Golin a fost formata din Ana Trif (Senior Manager), Oana Cojocaru (Senior Media Manager), Raluca Manaila (Senior Media Associate), Alexandra Popa (Media Associate) si Raluca Duta (Chief of The Bridge™), Bianca Stoica (Junior Digital Associate) si Alexandra Alboiu (Digital Assistant), in timp ce MullenLowe a fost reprezentata de Victor Oprisan (Group Creative Director), Andrei Munteanu (Group Creative Director) si Nicoleta Grigoriu (DTP Designer).



Golin Romania

Golin este singura agentie de PR din Romania care a castigat, in acelasi an, locul 1 in cele mai importante competitii ale industriei: PR Agency of the Year in cadrul galei Romanian PR Award 2014, #1 PR Agency in... vezi detalii »

MullenLowe

In Romania, Lowe este de 23 de ani una dintre cele mai mari agentii de publicitate, autoarea unor campanii memorabile, iar la nivel global, Nazis against Nazis este cea mai recenta dintre campaniile care au plasat... vezi detalii »

Branduri

Campanii

Subiecte

Sectiune



Related