Iar ne-au pacalit cu propriile naravuri

Iar ne-au pacalit cu propriile naravuri

In 2012, cand s-a lansat Instagram pentru Android, eram o mana de useri pe-acolo. Feeling-ul era de viata la sat: ne stiam din vedere, in general, de altii auziseram, cu altii bauseram macar un pahar, la un moment dat. 

Cut to mainstream Instagram, populat de oameni, vedete, branduri si tot felul de indivizi. Nu mai urmarim doar oameni pe care ii stim. E de ajuns sa ne placa ce fac, ce tip de viata par sa aiba. Sa ne dea idei de mai bine sau sa ne faca sa ne simtim prost ca suntem prea lenesi. Si, la un moment, dat sa facem ceva in privinta asta, poate.

Louise Delage - 25 de ani, Paris - pe Instagram e genul de tipa care traieste un high life la care te uiti cand pe aspirational, cand pe invidie. Dar te uiti oricum. A devenit activa pe 1 august si a ajuns la 65k followeri rapid. Contul ei e superfun: calatorii, party-uri, mancare, yacht-uri, prieteni, viata buna. Cati oameni de genul asta urmaresti deja, ia vezi.

 

 

Delage e o campanie. Se cheama Like My Addiction. Faza e ca Louise Delage, adica modelul care o joaca pe Louise Delage, are aproape in fiecare poza un pahar sau o sticla cu alcool. Ce incerca ea sa spuna, all along, era ca nu ne dam seama cand cineva are o problema de dependenta si ca, mai mult, printr-un like putem chiar sa o incurajam.

Campania e semnat de BETC, agentie din Paris. Brief-ul a venit de la un ONG francez care are Addict'Aide, un program de informare, prevenire si rezolvare a diverselor forme de adictie.

Brief-ul zicea ca din unul din cinci tineri mor din cauza unei dependente si ca cel mai complicat e sa recunosti dependenta de alcool printre apropiati. Se cerea o campanie prin care sa creasca awareness-ul printre tineri ca avem probleme cu alcoolul, noi sau cineva apropiat, si nici macar nu ne dam seama, de cele mai multe ori.

Strategia agentiei pare simpla, acum, privind in urma. Crestem personajul si ajungem la oameni prin continutul Instagram native pe care il cream. Folosim hashtag-urile potrivite, alea populare, din zona de moda, mancare, natura si petreceri, cam 20-30 per post. Folosim boti care sa inlocuiasca partea de interactiune – like si follow – pe care o are un user normal cu alte conturi. Convingem niste KOLs, cu o audiente de la 20.000 la 100.000 followers, sa faca trimitere la cont ca o IT girl.

Toate au mers brici. Pe 22 septembrie a fost ultima ei postare “normala”. In aceeasi zi, a intrat si reveal-ul, un video in care aflam cu ce tre' sa ramanem.

Post-reveal, agentia zice ca traficul pe site-ul proiectului a crescut de cinci ori, ca a devenit trending topic pe Twitter-ul frantuzesc, ca a strans peste 500.000 video views pe social media si ca earned media a fost tot din belsug.

Practic, tipa e un fake influcener. Nu stiam nimic despre ea, dar asta nu ne-a oprit sa ne luam dupa ea, ca era populara si parea sa aiba o viata asa misto. Iti dai seama ce usor picam, ca nu prea avem filtre de evaluare, chestionare, validare? Pe subiectul asta, inca discutam.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related