Cum trebuie sa isi pregateasca magazinele online strategia de marketing afiliat pentru Black Friday

Cum trebuie sa isi pregateasca magazinele online strategia de marketing afiliat pentru Black Friday
Claudiu Farcas (Manager Profitshare by Conversion)

Pentru majoritatea magazinelor online, perioada cuprinsa intre lunile noiembrie si ianuarie reprezinta varful de sezon. Primul si cel mai important eveniment de vanzari online este reprezentat de promotiile de Black Friday.

In perioada aceasta se pun in aplicare strategiile de promovare ale industriei de ecommerce concepute cu luni inainte, iar marketingul afiliat nu trebuie ignorant. Traficul trimis prin programele de marketing afiliat este unul de varf, fiind generat si de interesul clientilor in a cauta cele mai bune produse si reduceri ale anului, iar vanzarile generate de catre afiliati pot avea o pondere importanta in totalul vanzarilor obtinute de catre business-urile online.

 

Magazinele online rasplatesc promovarea de succes

Principiul marketingului afiliat este extrem de simplu: un magazin care decide sa isi deschida un program de afiliere ofera un comision procentual din vanzarile pe care afiliatii le aduc prin promovarea respectivului magazin.

Magazinul decide comisionul, iar afiliatii incep promovarea - daca gasesc atractiva oferta pe care advertiserul o seteaza ca rasplata. Comisioanele sunt aprobate si platite afiliatilor prin intermediul platformei de marketing afiliat, dupa finalizarea comenzii (livrarea si incasarea de la clientul final care a lansat comanda).

In platforma de marketing afiliat Profitshare sunt, luna de luna, in jur de 5.000 afiliati activi, un numar impresionant de specialisti in promovare online care decid sa promoveze businessurile inscrise in platforma, in schimbul unui comision. Acesti 5.000 afiliati activi promoveaza peste 200 magazine online, in platforma fiind inscrise branduri precum eMAG, Libris.ro, FashionDays, Epiesa.ro, Lensa.ro, Flanco, Banca Transilvania, Bancpost, Farmec, Vegis.ro.

 

Marketingul afiliat trimite un numar impresionant de vizite catre magazine online

Iata doar cateva statistici care arata eficienta marketingului afiliat:

In cadrul evenimentului de Black Friday din 2015, 1.799 afiliati din Profitshare au generat peste 56.000 vanzari pentru magazinele online. Categoriile de magazine online care au vandut cel mai mult prin afiliere sunt cele Electro-IT, urmate de magazinele de Fashion si Carti. In luna noiembrie 2015, afiliatii Profitshare au trimis magazinelor online inscrise in platforma aproape 5 milioane de vizite, cu o rata medie de conversie de 1.91% la nivel de platforma.

Avand in vedere aceste rezultate, putem spune ca orice magazin online din Romania trebuie sa capitalizeze pe puterea de generare de vanzari a afiliatilor in aceasta perioada prin activarea unui program de afiliere. Activarea unui program de afiliere este floare la ureche, insa metoda de promovare este una care creste in timp.

 

Cum sustine marketingul afiliat evenimentul de Black Friday

In relatia dintre magazinele online si afiliati, dincolo de politica atractiva de comisionare, cheia este comunicarea. Astfel, pentru a genera un numar cat mai mare de vanzari prin intermediul promovarii afiliatilor, magazinele online trebuie sa le ofere acestora cat mai multe informatii astfel incat acestia sa isi poata construi o strategie eficienta de promovare, in ton cu audienta pe care o au sau doresc sa o tinteasca. Comunicarea cu afiliatii se face atat prin email, cat si prin intermediul mesageriei din cadrul platformei Profitshare.

 

Ce isi doresc afiliatii de la magazinele online

Pentru 2016 afiliatii au inceput deja sa ceara sfaturi despre abordarea de content, identificarea audientei comerciale si, mai ales, isi doresc sa afle din timp campaniile.

 

Informatii despre produse

Bloggerii implicati in promovarea prin marketing afiliat vor aprecia si vor consolida vanzarile daca au la dispozitie, din timp, informatii despre produsele vandute. Cel mai bine este sa se agreeaze cu ei momentul publicarii ofertelor pe site, astfel incat informatia sa apara in momentul potrivit.
Nu este necesar neaparat sa stie informatii despre toate produsele din oferta de Black Friday, dar o selectie a reperelor cu potential si stoc e absolut recomandata.

In timpul evenimentului de Black Friday, li se pot transmite afiliatilor in timp real informatii despre produsele care se bucura de cele mai mari vanzari sau stocuri. Scopul e ca afiliatii sa nu trimita vizitatori spre produse care sunt aproape de a se epuiza sau, mai grav, spre stocuri epuizate.

 

Bannere multiple

Pe langa promovarea prin continut sau prin publicitate platita, afiliatii pot promova produse si prin bannere oferite de catre magazinele online. Este important ca magazinele online sa puna la dispozitia afiliatilor bannere in cat mai multe dimensiuni standard, iar atunci cand este posibil, inclusiv dimensiuni custom solicitate de catre afiliati. Bannerele pot fi oferite din timp, astfel incat afiliatii sa aiba timp pentru a le putea integra in site-urile proprii sau programa pentru afisare.

 

Politica de comisionare unitara

In cazul eventualelor schimbari de comisioane pentru evenimentul de Black Friday, afiliatii trebuie anuntati din timp, inca dinainte de inceperea promovarii pentru Black Friday. Imagineaza-ti un partener care iti promite un anumit nivel de recompensare pentru reusita ta si, dupa ce tu deja ai inceput sa lucrezi la un plan, el iti spune ca a schimbat recompensa.

 

One advice to rule them all - Considera afiliatii parte din departamentul tau de marketing

Asa cum am punctat, comunicarea este importanta. La fel de importanta este si politica comerciala, insa de multe ori succesul poate fi obtinut doar daca ai un mix de oferta, comunicare, disponibilitate si produse/cerere. Trateaza afiliatii asa cum ii tratezi pe toti partenerii tai care iti aduc vanzari si ofera-le toate instrumentele prin care ei pot sa iti genereze, in toata perioada anului, vanzari.

--------------------------------------------------
Claudiu Farcas este Manager Profitshare by Conversion

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Sectiune



Branded


Related