[Ardealul gatit cu fainosag] Ioana Proca (Arsenoaiei & Matasel), despre neprevazutul care-ti duce stomacul spre camara

Cand neprevazutul e privit ca ocazie de consum, se pot intampla lucruri minunate, mai ales in online.  Fix asa s-au gandit si cei de la Arsenoaiei & Matasel pusi in fata unui briefului care marca prima campanie de comunicare dedicata conservelor cu mancare gatita Ardealul. 

In consecinta, felicitari: tu, utilizatorule, participi cu ideile proprii la felia digitala a acestei campanii intr-o competitie de creatie lansata de Ardealul si IQads care primeste inscrieri pana pe 19 decembrie. La final, vrem sa avem material pentru o galerie de video-uri, gif-uri, meme-uri si orice alt tip vizual - pe care o s-o glorificam in toate directiile posibile.

Ioana Proca (Client Service Director, Arsenoaiei & Matasel) vorbeste mai jos despre campanie, cu tot cu obiective, target si strategie.

Atentie, textul contine indicii privind umorul specific brandului Ardealul si, desigur, brieful competitiei. Care spune, pe scurt, asa: imagineaza-ti o situatie-limita (transpusa intr-un vizual sau video) in care e bine sa ai in camara o mancarica Ardealul, pe principiul ca in viata nu stii niciodata ce se poate intampla. Dar iti recomandam sa-l citesti pe lung inainte sa te apuci de lucrarea ta.

 

Cerintele brandului vizavi de campanie

Brieful pe care l-am primit noi seta ca obiectiv sa crestem cota de piata a mancarii la conserva Ardealul, prin promovarea faptului ca este o mancare gustoasa si eventual prin crearea unui nou obicei de consum.

 

Abordarea agentiei

Targetul obisnuit al acestui tip de produs este dat de barbatii singuri, cei cu meserii care necesita deplasari "pe teren" sau cei care calatoresc in locuri izolate.

Ce ne-am propus noi este sa crestem consumul prin exploatarea unei noi ocazii de consum, plauzibile pentru oricine, si anume neprevazutul.

Asa cum se cumpara in mod normal conserve de peste, de pate, de legume, tot astfel vrem sa fie achizitionata si mancarea gatita Ardealul, pentru ca este un "utility", iar in plus este si foarte gustoasa.

De la ideea strategica la cea creativa nu a fost distanta mare, imediat ne-am dat seama ca acest "neprevazut" include situatii atat de multe si de variate, incat putem face, in timp, o adevarata colectie de motive pentru care sa ai o conserva de Ardealul in camara, inclusiv cu ajutorul consumatorilor.

 

Cum ati descrie umorul specific brandului Ardealul?

Umorul brandului este asemanator personajelor Oprea si Ion.

Este tipul mucalit, care nu face un efort deosebit pentru a binedispune, uneori este simplu sa apara si sa faca o observatie, sa puna punctul pe "i" acolo unde nimeni nu face asta.

Asta ne propunem si noi, prin aceasta campanie, nu sa inventam motive, ci sa observam diferite contexte, situatii in care ai/ai fi avut nevoie de o conserva Ardealul in camara.

 

Cum ati rezolva voi brieful propus de competitie? 

Fiecare executie TV este in sine o rezolvare a briefului. Pe langa cea care ruleaza deja, avem inca una care va fi difuzata incepand cu 24 noiembrie.

In plus, in zilele urmatoare vom reveni si cu noi exemple pe pagina de Facebook Ardealul.

 

De ce trebuie sa tina cont participantii in realizarea creatiilor?

Sa fie ei insisi fini observatori, detasati si cu umor. Sa se uite in jur la ce se intampla in fiecare zi, sigur vor gasi motive plauzibile si amuzante la tot pasul.



Dosare editoriale

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Related