[Ardealul gătit cu fainoșag] Și pomana porcului mai eșuează. În ce fel, ne arată Pavel Sinka

[Ardealul gătit cu fainoșag] Și pomana porcului mai eșuează. În ce fel, ne arată Pavel Sinka

În Arad, o pomană a porcului ratată nu este o tragedie, așa ne-a arătat Pavel Sinka în lucrarea înscrisă în competiția "Ardealul gătit cu fainoșag" de pe The Creator.

Despre Pavel am aflat că a început să cocheteze cu publicitatea din liceu. Pe vremea aia colabora cu un cotidian județean. În 2009 și-a făcut propriul ziar online, devenit sursa principală de informare pentru localnici, spune Pavel. La facultate a ținut-o pe aceeași linie, absolvind Jurnalismul. Între timp s-a mai implicat în proiecte editoriale pentru publicații precum Cafébabel, Romania Insider și Vice România.

Competiția Ardealul i s-a arătat prin intermediul newsletterului IQads; i-au plăcut cei doi ardeleni și s-a decis că merită să contribuie cu o idee. 

Dar tu, cel care citești, ce păzești? No, mobilizarea! Doar până pe 19 decembrie mai poți să ne arăți ce funny ești când foamea și frigiderul se joacă hunger games cu tine.

 

Despre Pavel Sinka

Mă numesc Pavel Sinka, am 29 de ani și lucrez în comunicare încă de pe vremea liceului. La 17 ani am început să colaborez cu un cotidian județean, devenind corespondentul local în orașul meu natal, Pecica, județul Arad.

Am absolvit Facultatea de Științe Umaniste și Sociale a Universității „Aurel Vlaicu” din Arad în anul 2008 la specializarea Jurnalism, fiind licențiat în Științe ale Comunicării.

În 2009 am fondat primul ziar online local, Pecica News, care a funcționat la început ca blog, apoi ca pagină de sine stătătoare. Spre mândria mea, în prezent aceasta este principala sursă de informare pentru localnici. În paralel, mă ocup de comunicarea administrației locale în calitate de consilier al primarului.

Între timp am publicat în limbile română, maghiară și engleză în mai multe publicații județene, regionale, naționale și internaționale, printre care Cafébabel, Romania Insider și Vice România, dar îmi place să fac și fotografii.

 

Decizia de a te înscrie

Sunt abonat la newsletterul IQads și acolo am descoperit concursul celor de la Ardealul.

Mi-a plăcut ideea concursului, faptul că se pune accentul pe umor și am vrut să îmi încerc norocul. Țin minte că am vrut să particip acum câțiva ani la un concurs lansat de Grolsch, dar nu mi-a venit inspirația până la termenul limită.

 

Abordarea briefului

Îmi plac mult cele două personaje din reclamele Ardealul, mi se par apropiate de realitate și tocmai de aceea am vrut să pornesc și eu de la o situație reală.

Sunt mai multe înscrieri bune, astfel că a trebuit să vin cu altceva. Am început să caut în arhiva mea foto ceva legat de mâncare, de tradiții, iar imaginea utilizată mi s-a părut că se potrivește perfect.

 

Povestea și execuția. Imaginarul adaptat la situații reale 

Propunerea mea chiar pleacă de la o situație reală. În orașul în care locuiesc în fiecare decembrie se organizează „Pomana Porcului”, un concurs-eveniment gastronomic în cadrul căruia echipe locale și de peste hotare pregătesc bunătăți în mod tradițional.

Fotografiez mai la fiecare ediție desfășurarea evenimentelor, iar acum doi ani, unul dintre animale a scăpat din mâinile măcelarilor și a dat o tură prin zonă, înainte să fie prins.

 

De fun: prima întâlnire cu termenul „fainoșag”

Termenul mi se pare superb și mi-a rămas în minte instantaneu după ce am văzut reclama. Fiind din Ardeal (Crișana mai exact), cunosc și folosesc cuvântul „fain” și mi s-a părut foarte tare termenul nou-inventat.

Țin minte că le-am povestit prietenilor ce bine m-am distrat când am văzut reclama și fainoșagul. Iar modul în care este presărat peste preparate acest ingredient minune dintr-un săculeț este epic.

 

În loc de "votați-mă"

Pentru public: Dacă am asistat la sacrificarea porcului la rudele de la țară, știm că animalul nu este încântat de ce se întâmplă și încearcă să scape. Întâmplarea adaugă un plus de culoare procesului, iar dacă imaginea porcului în fugă vă aduce zâmbetul pe buze, apăsați „votează”.

Pentru juriu: Ardealul și-a construit întreaga campanie pe o realitate, ce-i drept, puțin colorată, ceea ce include și hazul de necaz. Am vrut să urmăresc această linie creativă și am plecat de la o situație care se poate întâmpla la țară.

De obicei, în luna decembrie se sacrifică animalele pentru a pregăti bucatele tradiționale apreciate de majoritatea românilor. Toți cei care trăiesc în mediul rural știu că nu este un procedeu ușor și am asistat personal la mai multe situații ca cea ilustrată în imagine.

Consider că fotografia realizată de mine este comică, iar întâmplarea se poate termina în două feluri: cei prezenți fac haz de necaz, apoi porcul este prins și procesul continuă sau animalul reușește să scape, iar atunci rămân produsele Ardealul, făcute ca în casă.

 

O urare pentru 2017 în spiritul brandului Ardealul

Sorcova, vesela,
În anul nou ce vine
Să fie musai mai bine!
Bogăție pe câmpie,
Sănătate în casă,
Și belșug în cămară!
La mulți ani cu fainoșag!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related