[Cum se comunica in sport] Fotbalul american de la Timisoara. Paul Fericean (Timisoara 89ers): Ne-am propus sa realizam evenimente si video-uri prin care explicam regulile acestui sport

[Cum se comunica in sport] Fotbalul american de la Timisoara. Paul Fericean (Timisoara 89ers): Ne-am propus sa realizam evenimente si video-uri prin care explicam regulile acestui sport

E un fel de rugby, dar nici vorba de rugby, sa nu cumva sa-i spuneti rugby (!). E oarecum ca fotbalul, dar nici vorba, ca acolo se simuleaza mult si prost, deci uitati si de asta. In sfarsit, e un sport de contact care la noi nu are echipe profesioniste sau expunere de vreun fel. Si totusi, starneste pasiuni ca oricare alt joc de echipa. V-ati prins, e fotbalul american. Adica ce se intampla noaptea pe unele canale de sport.  

Dupa cum puteti vedea pe sub sprancenele deja ridicate, seria noastra despre comunicarea in sport a ajuns in etapa sportului de tip "rara avis". La curling inca n-am ajuns, dar ramaneti aproape.

Echipa se numeste Timisoara 89ers, iar omul care tine fraiele marketingului la club este Paul Fericean. Iar cand oamenii (chiar si proprii tai prieteni!) iti confunda sportul preferat cu alte sporturi mai populare, e clar ca e de munca #PeParteaDeMarketing. 

Il lasam pe Paul sa ne spuna mai multe despre cum e sa promovezi un sport de care romanii, pana de curand, habar n-aveau. Si ii transmitem pe aceasta cale un calduros "Frate, daca s-a putut cu Halloween-ul, de ce nu si cu fotbalul american?"

 

Obiective de comunicare

Obiectivul nostru principal este cresterea notorietatii, in special in Timisoara. Ne dorim ca atunci cand cineva aude de Timisoara 89ers sa spuna "astia sunt baietii care joaca fotbal american" si sa nu mai spuna "aaa, rugby", cum se intampla in momentul de fata.

Pentru multi este greu sa faca aceasta diferenta, tinand cont ca similaritatile intre aceste doua sporturi sunt destul de multe. Dar, totodata, si diferentele sunt destul de multe.

Cea mai mare diferenta din punct de vedere vizual ar fi echipamentul (casca si armura). Deci, cand participam la evenimente luam echipamentul cu noi pentru a avea un impact mai mare.

Un al doilea obiectiv ar fi familiarizarea publicului cu regulile fotbalului american. Acest lucru este destul de greu tinand cont complexitatea jocului si a regulilor. Din experienta proprie pot spune ca acest proces dureaza destul de mult.

La inceput, cel mai important e sa intelegi scopul principal si anume castigarea de teren pana la intrarea in "terenul tinta" advers. Apoi, cu cat vezi mai multe meciuri vei incepe sa intelegi mai mult. Asa ca ne-am propus sa realizam evenimente si video-uri prin care sa explicam regulile acestui sport.

 

Linii de comunicare

In prezent, comunicam cel mai mult pe pagina de Facebook, dar nu ne limitam la asta. Iar in offline, participam la evenimente din Timisoara si desfasuram actiuni in oras. Anul acesta. in perioada recrutarilor, am facut o promovare mai intensa pentru a atrage persoane care ar vrea sa ni se alature.

Acestea au fost o serie de evenimente la Iulius Mall, prezenta la festivalul Plai si in Complexul Studentesc in cadrul evenimentului Welcome Week - impartit de flyere, lipit de afise.

 

Interactiunea cu fanii

In mare parte in mesajele pe care le primim fanii ne intreaba de posibilitatea de a deveni un jucator de fotbal american :)

Acestia ne intreaba de ce ar avea nevoie si cand sunt antrenamentele. Primim mesaje prin care fanii ne felicita pentru realizarile noastre si suntem fericiti ca doar foarte rar primim mesaje cu reprosuri.

Nu ne-am confruntat prea des cu situatii in care oamenii sa ne atace verbal. Imi aduc aminte de o asemenea situatie care s-a intamplat vara aceasta, dupa finala mica a campionatului national.

Am postat un video cu o lovitura frumoasa aplicata unui adversar. Am primit un comentariu din partea unui jucator al unei echipe de fotbal american din Romania care spunea ca acea lovitura este ilegala. 

 

Mannequin Challenge, dar altfel

Cea mai amuzanta intamplare s-a petrecut la festivalul Plai. Acolo am avut un stand cu echipamentele de joc, manechine de placat, tinta pentru aruncat mingea. Parintii care veneau la standul nostru cu copiii nu mai puteau sa plece de acolo.

Le dadeam sa probeze casca si armura, bineinteles ca echipamentul le era mult prea mare si nu mai puteau sa vada.

Mi-a ramas in mine doar fericirea de pe fata lor cand le puneam casca dupa asta au trecut la aruncatul cu mingea in tinte. Era plin de copii care aruncau cu mingea la tinta, zbura cu mingi peste tot.

I-am invatat pe cativa dintre ei regulile jocului si chiar am jucat un mini meci de flag football (fotbal american fara contact).

Apoi i-am invatat cum sa placheze manechinul. S-a facut un sir de vreo 10 prichindei care isi asteptau randul. Va dati seama cand fiecare dintre ei a avut posbilitatea sa dea de pamant manechinul. Era distractie maxima. Era ora 20.00, se intunecase, dar copiii nu mai vroiau sa plece.

 

Implicarea jucatorilor in comunicare

Receptivitatea lor depinde de eveniment si in ce consta acesta. Majoritatea sunt receptivi la astfel de actiuni. Apoi un alt factor ar fi ora si ziua saptamanii cand se desfasoara evenimentul, tinand cont ca majoritatea lucreaza.

Fotbalul american nu se joaca inca la nivel profesionist in Romania. O prezenta mai mare o avem la evenimentele din weekend. In timpul saptamanii, mai ales la evenimentele care se desfasoara in prima jumatate a zilei, ne bazam pe prezenta studentilor.

 

 

Relatia cu sponsorii

In primul rand, trebuie spus ca suntem in permanenta cautare de sponsori. Deocamdata avem putini, iar relatia noastra cu ei nu este foarte complexa.

Desfasuram evenimente si suntem in stransa legatura cu o sala de forta din oras si cu echipa de dansatoare/majorete care ne asista la meciuri. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related