Simion Max (Lighthouse Studio): Cea mai mare prejudecata legata de animatie este ca ea ar presupune bugete enorme

Stiti foarte bine ca am ajuns cu totii sa avem rabdarea si atentia comparabile cu ale unui pestisor de acvariu. E pe bune asta, s-au facut studii. Asta desi nu toate vertebratele acvatice de apartament sunt la fel - deci mici variatii se pot ivi.

"You Now Have a Shorter Attention Span Than a Goldfish" este titlul un articol din Time. Nu dati click chiar acum pe el, ca asta ar fi chiar ironic. Terminati-l pe asta mai intai. 

Stam de vorba in continuare cu Simion Max, un ilustrator/motion & graphic designer, care a pus pe picioare LightHouse Studio. Iar LightHouse Studio are urmatorul motto: "Less text, more animation".

De ce fix motto-ul acesta, din moment ce sunt atatea alte variante prin care poti intina necesitatea textului? Pai, pentru ca lumea nu mai are rabdare, zice Simion. (Eu insumi ma mir ca am citit pana aici). Tocmai de aceea, Simion si echipa lui de freelanceri fac chestii usor de urmarit: logo animation,  product visualization, gifuri, small 3d animation si stop motion.

Lucreaza si cu agentii, si cu clienti directi, dar la capitolul Marketing lucrurile nu stau de la excelent in sus. Sa vedem.

 

Context

Din 2013 sunt freelancer, graphic designer & 3d artist cu un trecut in cateva agentii. Mereu m-am ferit de animatie, dar cateva proiecte m-au obligat sa ma joc cu after effects si animatie 3d. Mi a placut si am inceput sa iau si joburi de animatie. In paralel, am aprofundat softurile si am invatat noi tool-uri.

Prin 2015 am vazut cum tot mai mult content online se transforma in video, in special animatie 2d, care e mult mai simplu si rapid de de produs. Mi-am dat seama ca cererea va creste mai ales in randul companiilor mici cu buget de promovare timid. Vor cauta un shop de creatie care sa poata livra repede, bine si nu prea scump.

 

Echipa

Well, echipa principala sunt Eu, Adobe CS, 3d Max si un super computer.

Pentru ca lucram pe proiecte cu diverse nevoi: de la un clip complet, unde este nevoie de script, ilustratie, animatie, voiceover, muzica si sound design, pana la o simpla animatie de logo sau un video-packshot, Lighthouse este un workhub de freelanceri cu diverse skilluri care se unesc in functie de nevoile proiectului.

Datorita toolurilor versatile, de multe ori nu e nevoie sa colaborez cu nimeni, mai ales in cazul proiectelor primite de la agentii, de unde primesc script, voice over, muzica si poate chiar ilustratii.

Diferenta intre Lighthouse si un freelancer este ca pot satisfice orice nevoi, chiar daca ele depasesc skillurile mele.

 

Servicii

In primul rand, producem "Explainer Videos", care sunt niste toolori minunate de promovare online. Pe scurt o stufoasa pagina de “about us” se transforma intr-un clip simplu de inteles, fun si prietenos pentru user in care explicam un serviciu sau produs. Un explainer video nu este mereu o animatie 2d. Poate fi stop motion, footage, 3d, screen capture, dar animatia 2d este mai ieftina, se lucreaza repede si doare cel mai putin la feedbakuri groaznice.

Mai facem logo animation,  product visualization, gifuri, small 3d animation si stop motion.

Am facut si evenimente dar no more, prea boring.

In viitor ma gandesc la animatie 3d complexa (personaje, efecte speciale, simulari de lichide si alte chestii fancy) dar asta inseamna mai multi oameni, deci mai mult timp manager si mai putin timp animator – mai vedem.

Din cele oferite acum, orice serviciu e profitabil judecand dupa raportul timp muncit/bani. Valoarea unui proiect o judecam mai mult dupa cat de interesanta va fi productia. Ceva de genul "Poate folosim un tool sau tehnica noua, poate inventam ceva"

 

Primul proiect, ia sa vedem

Primul client mare a fost Romexpo. Am reusit sa lucrez pentru ei dintr-o intamplare: cineva de la agentia care lucra pentru ei m-a rugat sa-l ajut cu un clip “misto, ieftin si repede”.

Rezolvarea mea a fost simpla: Deschidem cupola Romexpo si in interior avem o compozitie din obiecte legate de targul in desfasurare

Le-a placut ce au vazut si asa timp de 2 ani am facut zeci de spoturi TV si printuri pe acest concept. Provocarea a fost ca nu prea stiam animatie si am improvizat mult.

 

Ce nu se cunoaste despre animatie?

Cea mai mare eroare: animatie egal bugete foarte mari. Evident este adevarat in multe cazuri, dar exista o solutie pentru orice nevoie.

Daca avem de-a face cu un buget foarte mic (500-1500 euro), cumparam ilustratii de pe shutterstock.com, ne ferim sa folosim personaje in animatie, fara 3d, cautam sunet si muzica gratis, poate renuntam si la voiceover si cat mai putin feedback.

 

Un proiect spectaculos

Cel mai mult mi-a placut sa lucrez la un proiect primit de la Friends/TBWA pe Michelin.

Am participat la scenario si storyboard dar partea cea mai frumoasa a fost ca a trebuit sa construiesc (3D) 3 tipuri de camioane in stilul Michelin – low poly si foarte dragute care se vor transforma dintr-unul in altul.

Un alt proiect interesant a fost filmarea de produs a unui mixer (video pe la inceputul raspunsurilor mele, la Servicii). Nimic spectaculos, dar behind the scenes a fost multa improvizatie.

L-am luminat cu 4 neoane prinse pe un raft lung de pal (pentru reflexii lungi), l am invartit pe un support rotativ controlat de roate unei biciclete pentru precizie si am construit un mini jib pentru unul din cadre.

Deci fiecare proiect are provocarile si placerile sale. Incerc sa ies cat mai mult din zona de confort. E mai fun si mai descopar tooluri noi.

 

Agentii vs. clienti

Cele mai mari proiecte vin din agentii deoarece acolo sunt clientii cu bugete si cu oameni de marketing care inteleg ce e de facut. Am lucrat si cu clientul direct, mai mult din Romania, am mai facut cate ceva si pt strainatate – in afara de bugete nu e nici o diferenta intre clienti.

Prefer joburile venite prin agentii datorita oamenilor de la client service, care sunt un filtru binevenit intre Lighithouse si client.

 

Promovarea "Lighthouse"

Promovarea este punctual nostru slab. Din pacate, acest hub de freelancer contine numai oameni pe creatie si nici o minte stralucita pe marketing. Din acest motiv, lucrurile se misca greu si banii sunt mult mai putini decat ar trebui sa fie.

Pana acum am luat joburi prin recomandari. Este bine, dar nu grozav si ajungem foarte greu sau deloc pe piata din afara unde sunt mai multi bani si proiecte. In afara de Google Adwords, care este foarte scump in cazul nostru, si Facebook ads, nu prea stim ce sa facem – stam, desenam, animam si mai dam refresh la mail :)

Promovarea este cea mai mare prioritate din 2017.

 

"Less text, more animation"

Da, e o idee simpla de-a noastra, dar foarte adevarata. Attention span-ul userului este foarte mic si prezenta online a unui business trebuie sa concureze cu Youtube, pisici, jocuri si alte nebunii. Asa ca una din optiuni este sa renunte la textul pe care nimeni nu e dispus sa-l citeasca si sa-l inlocuiasca cu un clip care atrage atentia.

Stiu asta din propria experienta. Plus ca Google te va iubi mai mult daca pe prima pagina ai content video.

 

Ce urmeaza?

Dupa cum spuneam, promovarea e cea mai importanta, mai ales ca avem si niste bani din proiectele 2016 pentru a o lua in serios. E timpul sa crestem si sa ne indreptam spre tarile mai calde, vorbitoare de engleza.



Oameni

Sectiune



Related