[INSIDER | Business-ul de comunicare in 2016-17] Diana Alexa (Leo Burnett Romania): Vom investi in pozitii specializate, mai ales in digital

Stim cum a fost 2016 din multe puncte de vedere - l-am blamat politic, social, cultural, si mai ziceti cum. Dar am zis ca o luam din aproape in aproape ca sa vedem ce a insemnat 2016 pentru mersul business-urilor de comunicare de la noi. Ca sa anticipam incotro duce 2017, atat cat se poate.

Diana Alexa (Associate Director, Leo Burnett Romania/Publicis One) ne spune in textul de mai jos despre intarirea serviciilor de digital si strategie ale agentiei si fluxul de new business venit pe parcursul anului trecut. Mai departe, spune ea: "vom investi in pozitii specializate, mai ales in digital, in talentul colegilor pe care ii avem deja across departments si in recrutarea altor talente din piata".

 

Cifra de afaceri: evolutie si factori de influenta

2016 a fost un an bun pe baza caruia puntem construi un 2017 si mai bun.

Factorii care ne-au influentat dezvoltarea tin, in principal, de new business: in 2016 ne-am adaugat in portofoliu clientii Kaufland si Groupama si, in plus, am castigat cele mai mari pitch-uri ale anului: cel de consolidare de business pentru Procter & Gamble si cel prin care am devenit noua agentia de comunicare a Telekom.

Pe de alta parte, ne-a ajutat si cresterea generala a pietei: am avut proiecte mai multe pe clientii existenti ai agentiei sau proiecte in care s-au bugetat mai multe livrabile / componente / actiuni.

 

Servicii care au crescut in ponderea business-ului

Digitalul este in continuare in crestere – atat la nivel de cerinte din partea clientului, cat si la nivel de trend in general. Inovatia din zona de digital & technology deschide oportunitati pe care industria noastra nu le poate ignora; ele ne ajuta sa ne imbunatatim produsul de comunicare.

Deci serviciile de digital au avut o crestere semnificativa in business-ul nostru – de la strategia pornita din sau aplicata pentru acest mediu, pana la dezvoltarea de solutii / aplicatii / platforme online, activari & engagement in social media, content etc.

De asemenea, Leo Burnett a fost dintotdeauna o companie intemeiata in demersul strategic. In ultima perioada, cu un ritm tot mai alert si expusi la tot mai multa informatie, trenduri si inovatii, am simtit nevoia sa dam o importanta si mai mare strategiei. Ne-am concentrat ca produsul nostru strategic sa se imbunatateasca de pe urma abundentei de data & technology, dar sa ramana ancorat in good old insight & consumer understanding.

Si am avut dreptate sa ne concetram pe cele 2 directii – digital & strategie; efortul acesta ne-a adus mult new business, rezultate concrete pentru client si awareness in industrie (mentionez aici doar Grand Effie-ul castigat anul acesta cu o campanie digital centric – "TADAAAM" pentru Telekom).

 

Departamentele pe care le-ati intarit

Toate departamentele principale din companie – strategie, creatie, digital, account management – au fost departamente in care am investit in 2016. Avand mult new business, ne-am consolidat echipa de management si viziunea pentru viitor si, in consecinta, a trebuit sa ne calibram echipa.

Este un trend pe care il vom continua si anul acesta: vom investi in pozitii specializate, mai ales in digital, in talentul colegilor pe care ii avem deja across departments si in recrutarea altor talente din piata.

 

Clientii nou veniti

Lista noastra de new business din 2016 poate sa para lista a 3 agentii diferite; am muncit mult si am reusit sa devenim partenerii unor clienti mari, lideri in business-ul lor si care doresc sa faca lucruri importante.

Astfel, ne-am consolidat parteneriatul de peste 22 de ani cu Procter & Gamble, companie pentru care ramanem agentia regionala in sud-estul Europei si ne-am readus in portofoliu asiguratorul Groupama, pe care l-am lansat pe piata din Romania in 2009.

Am inceput sa coordonam mai multe piete pentru clientul Samsung - Ungaria si Bulgaria, in plus fata de Romania.

Tot de anul trecut colaboram cu Kaufland, cel mai important retailer din Romania, pentru care lucram mult, cu placere si rezultate; este o relatie care ne face mai buni profesionisti la fiecare interactiune.

Am casitgat si pitch-ul Telekom si suntem, de anul acesta, noua lor agentie de brand across targets & lines of business.

 

Asteptari si obiective in 2017

Ceea ce am construit in 2016 ne face sa fim foarte optimisti pentru 2017. Obiectivul principal este sa integram business-ul castigat, sa investim in echipa, sa facem work relevant pentru business-ul clientilor parteneri si pentru industria creativa in care activam. Dupa cum arata lucrurile, nu avem nicio scuza sa nu fie asa.  

 

Adaptari in modul de functionare a agentiilor

Ne preocupa tot timpul felul in care am putea lucra mai productiv, mai putin complicat si mai relevant pentru clientii nostri.

Echipe senioare, care pot coordona procese complexe si care stiu cum sa apeleze eficient competentele specializate pe care un grup ca al nostru le pune la dispozitie, reprezinta parte din raspuns.

Obiectivul nostru este sa oferim un produs integrat – strategie, creatie, data & technology, PR, BTL - si ne-am organizat compania in acest sens. Avem acces facil si flexibil la o gama diversa de experti si capabilitati, pe care le putem transforma rapid intr-o solutie completa de business pentru orice brief sau provocare venite de la clientii nostri.



Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Campanii

Oameni

Festivaluri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related