Promisiunile de atunci si de acum. Flavia Popa (BRD Groupe Societe Generale) si Dragos Raicu (FCB) povestesc despre campania de Anul Nou a brandului, #NuTeDaBatut

In perioada Anului Nou, vrand-nevrand, in mintea oricui se petrece un bilant. Al celor facute si nefacute, reusite, esecuri, regrete. La unele e bine sa renunti, dar la altele, niciodata. Nici cand cei din jur nu te inteleg. Nici cand esti lipsit de energie sau cand crezi ca te invarti in cerc. Nici macar cand te simti complet singur; pentru ca nu esti.

Ti-o spune Eva, care are doar 10 ani. Sta mai mult in podul casei cu niste carti ciudate pentru copii de varsta ei, in care scrie despre cum se fac robotii. Si se apuca sa construiasca unul. De una singura, dar cerand #UnPicDeAjutor. Oferit de un postas morocanos, care isi pusese visul la sertar. Pana s-o gaseasca pe ea.

Povestea Evei este parte a campaniei BRD #NuTeDaBatut, care va continua pe tot parcursul lui 2017, realizata de FCB Bucharest, in colaborare cu Saga Film si Animotion pe partea de productie. Spotul, un New Year's Special, va fi difuzat pana in 31 ianuarie.

In continuare Flavia Popa (Secretar General, BRD Groupe Societe Generale) si Dragos Raicu (Head of Copy, FCB) ne povestesc despre initiativa brandului de a crea o traditie: lansarea unui spot "de gandit" in luna ianuarie a fiecarui an. 

 

Contextul campaniei

Flavia Popa: In 2014 am decis ca vrem sa construim o traditie din lansarea, in fiecare ianuarie, a unei campanii de „gandit” la ce se va intampla in noul an cu planurile si rezolutiile fiecaruia dintre noi.  

Astfel, in prima ora din 2015, am lansat spotul "Incepe", in care exploram faptul ca proiectele nu sunt primite cu entuziasm la inceput, ca nu exista „momentul oportun”, iar teama de esec este universala. Un exercitiu menit sa normalizeze, spotul prezinta sase povesti de viata care contrazic perceptiile si este semnat de oameni care au facut performanta, in ciuda a ceea ce li s-a „prezis”.

Al doilea spot de imagine, lansat pe 1 ianuarie 2016, – un musical inspirat din imagistica lui Baz Luhrmann – o prezenta pe "Maria", o tanara care ne lua martori ai ambitiilor si cautarilor ei de la 30 de ani, indemnandu-ne sa ne intrebam non-stop pana ne gasim cea mai buna versiune a noastra, pe care o urmam negresit, indiferent de trendurile actuale care ne blocheaza.

Povestea Mariei aminteste ca D-ul din BRD inseamna dezvoltare.

Anul acesta ne-am dorit sa-l incepem explorand sursele de motivatie si energie care te fac sa iti duci rezolutiile la bun sfarsit. Asa s-a nascut povestea Evei, o fetita de 10 ani care se incapataneaza sa-si urmeze pasiunea pentru robotica impotriva tuturor, pana la stadiul de „vis implinit” chiar si atunci cand cei din jur o iau ca pe o joaca de copil. E, in mod egal, o poveste pentru adulti sa se tina de visul lor, chiar daca pare de neinteles pentru cei din jur. Sa aiba incapatanarea si rabdarea unui copil  pentru care „important” este doar ceea ce considera el important, nu ceilalti.

Astfel, mesajul principal al spotului este #NuTeDaBatut, iar rolul brandului este sa-ti ofere #UnPicDeAjutor sa duci la capat ce ti-ai propus.

 

Cum ati formulat brieful?

Flavia Popa: Spotul trebuia sa capteze starea de spirit de An Nou, in care ne facem  promisiuni, constienti fiind ca rata lor de abandon este foarte mare, dar si ca, atunci cand le ducem la bun sfarsit, devin parte din cine suntem. Am vrut sa investigam daca renuntarea sau procrastinarea nu sunt cauza unui prost management al timpului, ci al unui slab management al emotiilor – cu „scuzele” de rigoare: ca nu vom fi „suficient de eficienti si performanti”, ca „inca mai avem de invatat”, ca „ne ingrijoram pentru ca nu facem ce ar trebui sa facem”.

In acelasi timp, am vrut sa evitam cliseele specifice sarbatorilor de iarna si sa lasam un sentiment pozitiv, de curaj, fara termen de expirare de Blue Monday (16 ianuarie). In plus, sa ne distantam de publicitatea clasica/promotionala.

Din punct de vedere vizual, ne-am dorit, la fel ca in fiecare an, un produs cinematografic, care sa fie mai degraba inspirat din lumea filmului decat o duplicare a campaniilor de advertising.

 

 

Directiile de comunicare ale BRD

Flavia Popa: In primul rand, cream o viziune coerenta prin acest New Year’s Special si devenim aliatii oamenilor in implinirea rezolutiilor. E ceea ce trebuie sa faca o banca de dezvoltare. Secundar, acest spot da tonul strategiei de comunicare pentru urmatoarele 364 de zile, mai exact propriei promisiuni de care trebuie sa ne tinem odata ce am facut-o public. Spectatorii ne ajuta sa nu dam inapoi odata ce au fost martorii acestei rezolutii de brand. Zis si facut: in 2017 vrem sa avem mai multe proiecte in zona de dezvoltare tehnologica si sa sustinem noua generatie care adera la inovatie.

Asa cum am anuntat, derulam competitia de robotica BRD First Tech Challenge, sprijinim acceleratorul de business Innovation LABS si continuam parteneriatul cu echipa AutoVortex, « nationala » de robotica a Romaniei. In acelasi context, la inceputul acestui an, am ajutat echipa heRObotics a unor liceeni timisoreni sa participe la finala concursului Zero Robotics din SUA, organizat de NASA.

Tinerii din echipa AutoVortex sunt cei care au desenat schitele reale din care au fost inspirate schitele robotului pe care postasul din spot le deseneaza si i le trimite Evei.

 

Abordarea briefului. Rute strategice. Target

Dragos Raicu: Toti ne facem planuri si promisiuni noua insine de anul nou, asa ca nu putem sa excludem pe nimeni din target. Asta ne-a si inspirat sa cream o poveste care sa ofere un exemplu frumos de “pod intre generatii” - un parteneriat neasteptat intre o fetita de 10 ani si un postas morocanos. 

Ne-am dorit ca fiecare privitor sa se simta la sfarsit motivat si incarcat cu vointa unui copil de 10 ani, dar, in primul rand, sa gaseasca o parte din poveste cu care sa se identifice. Pana la urma, poti sa te simti la fel de implinit si fericit fie ca lupti pentru visul tau, fie ca ajuti pe altcineva sa lupte pentru al sau. Important e sa nu te dai batut.

Cu toate astea in cap si The Beatles - With a Little Help from My Friends in casti, ne-am apucat de treaba.

 

Promisiunea din copilarie si adresarea "rezolutiilor" celor adulti

Dragos Raicu: Ca sa te tii tot anul de ce ti-ai promis, ai nevoie de multa vointa bine dozata. In copilarie, parca toti aveam un rezervor inepuizabil de entuziasm la dispozitie, limitat cu greu doar de mijloacele-lipsa. Odata deveniti adulti, beneficiem brusc de mult mai multe resurse ca sa ne urmam cu adevarat visurile. Dar compensam cu dozele din ce in ce mai mici de energie si entuziasm.

Ca sa te tii tot anul de ce ti-ai promis, trebuie doar sa gasesti cheia de la usa acelui rezervor inepuizabil. Usa care, la 10 ani, statea deschisa mereu.

 

Ilustrarea ideii in scenariu

Dragos Raicu: Ne-am dorit o poveste cu care sa rezoneze si cel mai sceptic privitor, asa ca am ales s-o spunem cu ajutorul unor personaje si cadre care imprumuta din magia lui Wes Anderson, printre care am presarat cateva elemente din afara timpului.

 

Productie

Dragos Raicu: Avem multe motive sa le super-multumim prietenilor de la Saga & Animotion pentru cum arata productia finala, la fel regizorului - Emil Kahr - si actorilor pe care i-a ales cu atat de multa atentie.

Casa de productie si regizorul au fost alesi pentru ca impreuna au reusit sa convinga pe toata lumea ca pot spune bine o poveste complexa intr-un timp scurt.

 

 

Obiectivele campaniei

Dragos Raicu: Principalul obiectiv este sa fim brandul care defineste viziunea din noul an prin acest New Year’s Special si sa ne apropriem/atribuim in mod simbolic momentul in acelasi mod in care – de exemplu - John Lewis o face cu Craciunul. Apoi, pozitionarea BRD in rolul de sprijini si mai ales de a invata de ce anume au nevoie romanii pentru a-si realiza propriile promisiuni. Cu #UnPicDeAjutor, totul e mai usor.

 

Echipele implicate in campanie

- echipa BRD: Flavia Popa – Secretar General; Mircea Tomescu - Communication Director; Luiza Vrinceanu – Brand Communication Manager; Ada Musat – Creative Communication Manager; Roxana Milos – Brand Communication Manager;

- echipa Autovortex: Ionut Panea – coordonator echipa AutoVortex;

- echipa FCB: Alecsandra Roman – Head of Strategy; Claudiu Dobrita – Creative Director; Wanda Hutira – Senior Art Director; Dragos Raicu – Head of Copy; Andrei Constantinescu – Art Director; Patricia Biea – Copywriter; Andreea Carciumaru – Account Director; Oana Danila – Account Manager; Alexandra Rus – Account Manager;

- echipa Saga Film: Regizor - Emil Khar; DOP - Johan-Fredrik Bodtker; Producers – Marius Bucur / Alex Teodorescu; Production Manager – Laura Marin; Transport Coordinator – Razvan Toader; Production Coordinator – Alex Bogdan; Production Assistant – Anastasia Coda; Location Manager – Denis Boierescu; Costume Designer – Dana Anghel; Costume assistant – Mihaela Asandei; Art Director – Cristina Barbu; Assistant Art Director – Alexandra Panaite;

- Razvan Cliza - AV Producer;

- echipa Animotion: Doina Zavadschi – Editor; Iuliana Turean – Editor; Alexandru Mihalache - VFX & Graphics; Dan Negru – Sound Engineer; Andrei Tatu - Composer&sound designer; Alexandra Coltea – Postproduction Manager; Razvan Dimitriu – Colourist;

- echipa Golin Irina Roncea – Director; Oana Cojocaru – Senior Media Manager; Theodora Mirea – Senior Manager; Alexandra Popa – Media Associate; Thedeea Gherlan – Digital Manager; Alexandra Alboiu – Junior Digital Associate.



Golin Romania

Golin este singura agentie de PR din Romania care a castigat, in acelasi an, locul 1 in cele mai importante competitii ale industriei: PR Agency of the Year in cadrul galei Romanian PR Award 2014, #1 PR Agency in... vezi detalii »

FCB Bucharest

Cu o istorie si o experienta de peste 140 de ani in domeniul comunicarii, reteaua globala FCB include 150 de agentii in 90 de tari, avand peste 8.000 de angajati si este parte a Interpublic Group of Companies. In... vezi detalii »

Campanii

Sectiune



Related