Claudia Chirilescu (Spoon Media): 3 aspecte pe care brandurile trebuie sa le aiba in vedere in Social Media in 2017

In linie cu evolutia mediului digital, Claudia Chirilescu si echipa de la Spoon abordeaza mediul digital din trei perspective: continut, audienta si tehnologie.

Rezultatele urmarite si, implicit, indicatorii de conversie pe care ii optimizam sunt direct influentati de toti cei trei factori simultan.

Din perspectiva continutului, noi credem ca este momentul ca brandurile sa evolueze de la calendare conversationale la campanii de social media. Asta inseamna ca trebuie sa gandim comunicarea din social media cu toate elementele unei campanii de comunicare, dar nativa cu platforma sau platformele in care o implementam.

Ideea creativa trebuie sa aiba sens in social media, sa se adapteze perfect modului in care audienta consuma pasiv sau activ continut si sa ramana relevanta pentru o perioada mai lunga de timp.

Din perspectiva audientei, platformele devin din ce in ce mai sofisticate pe segmentari si acest aspect ne ajuta sa fim mai relevanti.

Putem targeta audienta care a interactionat cu brandul doar prin mesageria privata, spre exemplu. Aceasta facilitate permite brandurilor sa aiba o comunicare individualizata cu  audienta si sa-si creasca rata de raspuns si de conversie.

Rafinarea modalitatilor de targetare face ca mediul social sa devina unul foarte competitiv cand vorbim de alocarile de bugete intre diverse componente online, chiar si offline. Vom asista, in perioada urmatoare, in special dintre clientii mari, la cresteri de bugete dintre canale offline spre cele online datorita rezultatelor usor de urmarit si a cresterii consumului si credibilitatii mediului online pe segmentele adulte.

In social media, din perspectiva tehnologiei, principala tendinta pe care am observat-o este cresterea numarului de formate pe care le au la dispozitie brandurile pentru a comunica in Social Media. Platformele vor sa-si surprinda audienta si astfel inoveaza pe formate statice, dinamice si pe combinatii intre cele doua. Este din ce in ce mai dificil sa gandesti separat continutul creativ si sa-l adaptezi formatului.

Agentiile trebuie sa gandeasca pornind de la obiectiv, cunoscand ce tip de formate raspund mai bine obiectivului respectiv si sa dezvolte postari/ad-uri/activari care sa imbrace firesc formatul ales. Platformele sociale ofera suport agentiilor de comunicare digitala si clientilor pentru a tine pasul cu ritmul lor de inovatie si se asigura ca agentiile inteleg cum pot utiliza eficient aceste formate in campaniile pe care le deruleaza. Ramane insa in sarcina agentiilor sa cunoasca formatele, sa le testeze si apoi sa le recomande clientilor in acord cu fiecare obiectiv in parte.

Noi, la Spoon, lucram foarte aproape in interiorul echipelor de brand pentru a armoniza obiectivele si audienta; platforma si formatul; mesajul si continutul. Oamenii de continut primesc permanent informatii de la echipa de implementare referitoare la formatele noi pentru a le intelege si a dezvolta continut potrivit fiecaruia in parte.

Odata cu diversificarea formatelor, vorbim si de indicatori specifici pe care ii luam in considerare si pentru a seta obiectivele de comunicare.

Conteaza ce spui, cand spui, cui spui si care sunt limitarile tehnologice de care trebuie sa tii cont pentru a oferi o experienta contextuala si pozitiva utilizatorului. Toate aceste competente le cultivam la Spoon si invatam continuu pentru a putea livra brandurilor experiza de care au nevoie.

--------
Claudia Chirilescu este Director General al agentiei de media Spoon.



Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related