Etica in publicitate. Spune-mi cu cine te imprietenesti ca sa iti spun cine esti

Dezbatere despre etica in publicitate @ Frontline Club Bucharest.
>> Marti, ora 19, Ion Ghica 11 - Centrul Ceh.

Dintre speakeri:
>> Eliza Rogalski, Cosmin Pojoranu, Orlando Nicoara, Robert Tiderle, Serban Alexandrescu.

 

Unde se termina a vinde si unde incep valorile brandurilor? Specialistii in marketing ar spune ca ele sunt strans legate. Si asta nu de ieri sau de azi, ci inca de acum jumatate de secol. Dincolo de produs, companiile promoveaza imagine. Dar cat din aceasta imagine este legata de realitate?

Ei bine, in ultima perioada, consumatorii incep sa ceara dovezile acestei legaturi cu realitatea. Si, mai ales, cu societatea.

Despre cum se aplica valorile promovate de branduri se va discuta marti, 7 martie, de la ora 19.00, in cadrul dezbaterii Spune-mi cu cine te imprietenesti ca sa iti spun cine esti, organizata de Frontline Club Bucharest si IQads.

E vorba despre etica si responsabilitatea publicitatii din Romania. Stim, sunt cuvinte mari. Folosite cu placere de companii, insa, mai ales in ultima perioada, in care activismul devine obligatoriu chiar si in aceasta industrie. Cum sunt sprijinite ele, insa, de realitate?

Dezbaterea pleaca de la modul in care mass media a prezentat stirile despre protestele impotriva OUG 13 si care au fost/sunt efectele asupra brandurilor. (Un scurt istoric a ceea ce s-a intamplat, aici)

In ce masura retragerea campaniilor de publicitate de la anumite outlet-uri media poate fi considerata un act etic sau politic, de ce corporatiile americane au ales sa anunte public motivele pentru care au intrerupt contractele de publicitate cu breitbart.com, iar in Romania un asftel de gest, de obicei, nu a fost insotit de nicio declaratie publica si daca firmele prezente in Romania sunt pregatite sa faca fata boicotului din partea clientilor cand isi asuma astfel de decizii.

La dezbatere si-au confirmat pina acum prezenta Eliza Rogalski de la RogalskiDamaschin, Cosmin Pojoranu de la asociatia Funky Citizens, Orlando Nicoara, specialist media, si Serban Alexandrescu de la Headvertising.

Mai multe articole pe tema acestei dezbateri, aici. Cateva opinii:

Serban Alexandrescu (Managing Director, Headvertising):

Trebuie sa ne raportam diferit la o lume diferita si sa ne schimbam in consecinta comportamentul la nivel social si profesional

Codin Caradimu (Creative Director, cap):

Niciun brand sanatos nu poate sa ramana mut (si cu reclama pe posturi TV care mint ca sa isi apere stapanii) in fata celor putini, dar care consuma constient si mai mult

Robert Tiderle (Owner, Papaya Advertising):

Inainte de a ne uita urat la branduri, trebuie facut putin curat in industria de publicitate

O serie in derulare, pe IQads, despre cum se manifesta activismul brandurilor in Romania si in afara, aici.



Dosare editoriale

Branduri

Sectiune



Related