Tricoteca lui Julius Constantinescu, sansa intelectualilor sa agate

Tricoteca lui Julius Constantinescu, sansa intelectualilor sa agate

Sunt deosebit de fericit ca intr-o zi de luni in care altminteri mi-as plange de mila cot la cot cu voi, reusesc sa nimicesc un mit: acela ca e musai sa te pricepi la haine si moda ca sa scrii despre haine si moda. Nimic mai fals! Revistele de moda v-au mintit. In foc cu revistele de moda!

La noi in redactie, colega Mirela are, printre altele, harul acesta al povestilor despre arta invesmantarii. Eu nu-l am, dar incerc sa tin aproape cumparandu-mi blugi in nuante diferite de albastru. Iar in aceasta dupa-amiaza, cum spuneam, mai fac un pas. Un interviu cu Julius Constantinescu, ex-scriitor la revistele lui Dinescu, ex-scriitor prolific in Daily Cotcodac, ex la numeroase gagici. Il stiti pe Julius, e cel care pune pune LOL-ul in ”LOL, te-ai insurat"

Iar acum, a facut Tricoteca, un magazin online cu tricouri pentru intelectuali. Am stat de vorba cu el despre calitatea produselor sale, despre colegii de la Printoteca pe care-i va baga in faliment cu deciziile lui de business si despre pasiunea sa pentru istorie. Iar ocazional, cand aducea vorba de Nil Sinaitul sau de Evagrie Ponticul, dadeam din cap ca si cand as sti la ce echipa au jucat. 

Despre cum a facut primul tricou si cum planuieste Julius sa puna monopol pe fragila piata de tricouri istete a lumii puteti citi in continuare. 

 

Ideea asta... istorica

Era o lipsa pe piata. Toti aveau tricourile lor, numai noi, intelectualii, nu aveam niste tricouri ale noastre. Din  acest motiv, eram nevoiti sa mergem la opera in fracuri, chiar daca afara era foarte cald. Acest calvar a luat acum sfarsit.

 

Singurel, singurel?

Ma ajuta prietenii mei de la Printoteca. Ei aveau deja un business cu tricouri personalizate cand ne-am cunoscut. Probabil cand vom incheia colaborarea, nu-l vor mai avea.

 

Ei cu business-ul, tu cu geniul creativ

Bine, i-am pacalit ca vin si cu clientii, dar oamenii aveau deja experienta, mai vazusera entuziasti ca mine. De fapt, de asta m-am si asociat cu cei de la Printoteca, fiindca ei stiau foarte bine sa faca si sa vanda tricouri. Singur dadeam faliment din prima saptamana.

Sa-ti dau un exemplu. Ideea primului tricou, cu Euripide, imi venise de mult: "Euripide. 2 neveste, 92 de tragedii". Asta-vara n-am mai avut rabdare si m-am dus undeva pe la Policolor sa mi-l fac. Am dat 1 milion pe tricoul blank si inca un milion pe imprimeu. Simularea pe calculator arata bestial, dar cand am ridicat tricoul am realizat ca gluma era scrisa prea mic, practic n-o putea citi decat cineva care se apleca. Doua milioane aruncate pe apa sambetei.

 

Printoteca? Lauda-i putin inainte sa-i falimentezi

Printoteca este un atelier de print dedicat creativilor. Au plecat de la premisa ca un design bun merita un #printbun. Eu m-am dus la ei cu ideea tricourilor pentru intelectuali, le-a placut si au hotarat sa ii dea drumul.

Printoteca si proiectul T-shirt Van, prima imprimerie mobila de tricouri, au strans in jurul lor o comunitate de artisti grafici cu care colaboreaza. Ne promovam reciproc la evenimente pentru ca stim ca piata de design si ilustratie romaneasca are multe de oferit, iar arta trebuie sa ajunga la cat mai multi oameni.

 

Tie iti place istoria

Istoria mi-a placut de mic, doar nu era sa-mi placa chimia. Nu mai stiu cand am inceput sa scriu texte de istorie amuzante, probabil pe cand lucram la revistele lui Dinescu. Pe Daily Cotcodac au avut un mare succes - bine, asta e un site de intelectuali abstrusi, acolo se face trafic si cu texte despre Nil Sinaitul si Evagrie Ponticul.

De pe Daily Cotcodac m-au agatat cei de la Viasat History si asa am ajuns sa scot cu ei un numar de print "Daily Cotcodac - istoria amuzanta". Live-urile le-am inceput de placere, istoria are mii de povesti captivante. Important e sa stii sa le spui. Am avut chiar cititori care mi-au spus ca au facut binging cu live-urile mele despre Commodus, Didius Iulianus, nevestele lui Henric VIII sau revolutia cubaneza.

 

Cu Henric 8 si Euripide pe tricouri

Aveam mai multe idei, dar am vrut sa le lansez de Valentine's Day. Nefericitul Euripide, care scria cate o tragedie dupa fiecare 14 februarie, si Henric VIII, regele relatiilor, mi s-au parut cei mai potriviti. Stiai, de pilda, ca Henric VIII obisnuia sa le daruiasca iubitelor sale de VDay o inimioara? De regula, chiar inimioara sotiei dinainte.

 

Quality stuff

Noi am gandit tricourile pentru intelectuali ca o alternativa la tricourile pe care le cumperi de la mall. Ceva de calitate, pe care le poti purta oriunde.

Pe langa o ilustratie sau o idee buna, ai nevoie de un tricou premium pe care sa printezi. Noi am ales brandul belgian Stanley&Stella, deoarece au reusit sa imbine un brand de fashion cu un furnizor de tricouri din bumbac organic dedicate printului digital.

Nu vom intra in detalii tehnice, insa un #printbun este influentat de calitatea bumbacului, de tratamentul la care acesta a fost supus, dar si de cerneala si echipamentele folosite pentru print. Un tricou din bumbac organic isi va pastra forma chiar si dupa spalari multiple efectuate de un burlac (pe testate).

Deoarece lucram cu un public extrem de exigent, ne asiguram mereu ca livram cel mai bun produs. Vrem sa demonstram ca un tricou personalizat poate fi un tricou fashion pe care il poti purta in diferite ocazii si, mai mult, stim ca un tricou cu ilustratia unui artist roman poate fi mult mai valoros decat un tricou de mall.

 

Alte personagii

Vom avea tricouri pentru o gama larga de intelectuali. Vrem sa oferim ceva cool fiecaruia. De la Euripide sau Socrate pana la Van Gogh sau Rubens. Nu de idei ducem lipsa. De fapt, asta e ideea: ca si oamenii destepti pot fi foarte cool. Nu toti intelectualii sunt solemni, posaci sau rosi de dimineata pana seara de spleen. Noi lucram cu partea ludica a omului.

 

Promovarea

Momentan pe facebook, e cel mai simplu sa ajungi la publicul tinta. Dar le vom vinde si la festivaluri, cu T-Shirt Van-ul, sau in Vama Veche, la vara. O sa incercam sa fim acolo unde sunt si cei care ar cumpara un astfel de tricou.

 

Ce-a fost mai greu?

Sa trec de la idee la practica. Mi-a luat doi ani. Dar eu sunt ardelean, se putea si mai rau.

 

Planuri

Visez sa am nu doar un magazin online, ci si unul fizic. Sau mai multe. Sa le vand si afara, ca glumele sunt simple (dar geniale, desigur) si usor de tradus. Vreau sa ajung regele tricourilor. Cei care poarta tricourile mele sa fie opriti pe strada si admirati: "Doamne, e un Julius veritabil! Presupun ca, oricat v-as oferi pe el, nu-l vindeti..."

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related