In Alba Iulia, trei femei au grija de lana toarsa romaneasca

Lana romaneasca e mai aspra, dar e mai buna decat altele pentru ca-i nevopsita sau, daca e sa fie, e cu plante. Lana romaneasca toarsa se gaseste greu. Pisicile noastre tot torc, dar nu fac fata, se pare. Daca ati ramas la cuvantul „aspra” de mai-nainte, va inteleg. Si eu, cand i-am descoperit pe cei de la Lin, m-am plimbat un pic printre amintirile senzoriale cu lana toarsa de mamaia si sosetele, fularele si ilicele pe care mi le-mpletea. E inevitabil.

Lin e din Alba Iulia. Echipa e, asa cum puteti banui, mica: trei femei care se ocupa de mai multi pasi din traseul unui produs de la materie prima, prin productie si pana la vanzare. Produsele lor sunt artizanale: materiale naturale, prelucrate manual. Ies haine (pentru femei si copii), farfurii, cani si boluri, sapunuri.

Andreea Trandafir, auto-definita om bun la toate, ne zice cum e cu afacerile locale si ce planuri au pentru Lin al lor.

 

Ideea

Lin a aparut atunci cand a devenit foarte puternica dorinta de a avea piese vestimentare si de lifestyle lucrate artizanal, din materiale naturale, dar cu o nota contemporana.

Ideea si cuvantul au venit impreuna, iar asta m-a facut sa cred ca s-a intamplat la timpul potrivit. As vrea sa spun ca am studiat foarte bine si piata inainte de a ne arunca in dezvoltarea acestui concept, dar nu e chiar asa. Am simtit ca exista aceasta nevoie de a fi autentici, de a ne apropia de natura si de a (re)gasi frumusetea si esenta in simplitatea lucrurilor.

Provocarea cea mai mare a fost sa gasim acel ton care sa transmita cel mai bine raspunsul nostru la aceste nevoi si valorile in jurul carora se invarte acest proiect.

 

Materia prima: cel mai important pas

Ideea Lin a aparut la sfarsitul lui 2015, iar pregatirea a inceput in 2016 si durat cateva luni. Am investit foarte mult timp in cautarea materiei prime. Nu e usor de crezut, dar in Romania cu greu se mai gaseste lana romaneasca toarsa, iar despre in romanesc nu mai putem vorbi.

Chiar si acum, la aproape un an de la lansare, pentru ca pretuim nu doar estetica, dar si calitatea, gasirea celor mai bune materiale cu care sa lucram reprezinta o provocare. Lana romaneasca este mai aspra, dar cu toate astea, faptul ca este adesea nevopsita sau vopsita cu plante ne determina sa o cautam si sa o folosim in continuare.

 

Echipa si modul de lucru

Suntem o echipa mica si trebuie sa folosim resursele de timp intr-un mod foarte eficient, mai ales ca toate produsele noastre sunt realizate manual, unele dintre ele necesitand chiar si 30 de ore de munca.

In echipa Lin, rolurile sunt impartite cam asa: omul bun la toate aparatele, mai ales la butoane si, nu in ultimul rand, la modelarea pieselor din portelan: Andreea; la masina de cusut: Ana; la andrele (si uneori la masina de cusut): Lucia.

 

Branding-ul si colaboratorii

Magazinul online a fost realizat cu ajutorului lui Lucian Craiu, iar pentru fotografii si packaging ne-am orientat catre colaboratori locali, tineri foarte pasionati de ceea ce fac care ne-au ajutat atunci cand simteam ca nu avem cum sa ne desfasuram prin forte proprii pe un anumit plan.

Implicam si alti parteneri locali in proiectul nostru atunci cand nevoia o cere. De exemplu, arderea pieselor din portelan nu o putem realiza fara sprijinul unei manufacturi care detine cuptor de ardere. De asemenea, sapunurile naturale sunt realizate manual intr-un atelier distinct.

Fiind inca la inceput si avand un buget restrans, tot ceea tine de identitate vizuala, design si comunicare este realizat in-house.

 

Comunicarea

Ne bucura si ne incurajeaza comunicarea nemijlocita cu clientii si vom incerca si pe viitor sa mentinem aceasta legatura, dar probabil vom apela la serviciile unor colaboratori pentru comunicare si branding.

Pentru moment, comunicarea pe Facebook pare sa fie cea mai potrivita pentru noi.

 

Online-ul si offline-ul

Magazinul online reprezinta principalul canal de vanzare. Ne-am dorit sa fie simplu si functional. Produsele sunt descrise si ele simplu si onest.

In offline, suntem prezenti in Alba Iulia, printr-un pop-up store deschis din martie pana in octombrie in cadrul Cetatii Alba Carolina. Desi am primit numeroase invitatii pentru a participa la evenimente in Bucuresti si Cluj, in iarna lui 2016 am fost prezenti doar la un eveniment in Capitala. Dar anul acesta vom face tot posibilul sa ne prezentam la mai multe, mai ales ca avem cereri, incurajari si chiar propuneri din partea clientilor in acest sens.

 

Clientii si obiceiurile lor

Clientii Lin apreciaza in primul rand materialele naturale si designul simplu. Sunt, in general, femei din mediul urban care ajung la noi, in marea lor majoritate, de pe Facebook.

Credem ca cei care aleg sa cumpere produse Lin sunt constienti si de faptul ca in acest fel sprijina un brand local si, indirect, comunitatea in care acesta isi desfasoara activitatea.

 

Pe viitor

Noi creionam deja cateva proiecte pe care dorim sa le initiem in acest an, iar unul dintre ele implica si colaborarea cu o intreprindere sociala din zona.

Alte puncte de pe lista planurilor de viitor: largirea gamei de produse si prezenta offline in orasele mari.



Branduri

Subiecte

Sectiune



Related