Muzica si desenul sunt un cuplu perfect. Mai ales in cazul LIEI

Nu stiu cati ati observat pana acum, dar eu am dat deseori de afise pentru evenimente facute cu cele mai basic skill-uri de Photoshop. Nu dau nume, deci n-aveti de ce sari. Dar stiti ca un afis misto si lui Dumnezeu ii place. Mai ales cand e facut minutios, cu multe detalii si culori putine, cat sa-i fie retinei numai bine de asimilat. 

Cam asa ilustreaza si Lia Cucuianu sau mai simplu, LIA. Momentan o face numai pentru clubul The Shelter din Cluj si, independent, pentru trupe de muzica, precum Dream Diggers, 1000 mods, Luna Amara, Coma si altele. 

Despre ea am aflat ca, in "tineretile" ei, a fost o desenatoare rebela (pentru ca peretii erau foi) si sustinuta de familie. Traseul ei se arata deci in aceeasi nota: studii la Universitatea de Arta si Design din Cluj si, dupa, ilustratie freelance.

De placut, ii place ce face si spune ca este exact unde ar trebui sa fie, acum ca e in plin stadiu de progres. E constienta de dezavantajele comfort zone-ului si se gandeste pe viitor si la work-ul intr-un studio sau intr-o agentie. 

 

Lia, incurajata sa deseneze

N-as putea spune ca imi amintesc foarte multe despre perioada in care m-am apucat de desen, pentru ca eram destul de mica, sa zicem 4-5 ani. Desenam pe pereti cu carioca. Ca si omu' primitiv. Dar fara carioca.

In orice caz, nu stiu cand am pus prima data mana pe un creion, sau de ce, dar am mazgalit de cand ma stiu si mi-a placut. Nu am un background in special "artistic", dar am fost intotdeauna incurajata sa continui in aceasta directie. Am ajuns, bineinteles, studenta la UAD (Universitatea de Arta si Design, Cluj).

 

Stilul de ilustrare si inspiratia

Dupa cum bine ati observat, una din caracteristicile stilului meu este atentia la detalii. De asemenea, o oarecare obsesie pentru grafisme, un stil de desen mai degraba cartoon-ish si naiv, pe alocuri, decat realist. O predispozitie pentru line art si portrete (personaje). Miza desenelor e mai mult atmosfera, iar aproape toate au un caracter narativ.

La capitolul culoare si compozitie mai e de lucru. Cam asta as spune daca ar fi sa imi analizez rapid o lucrare, iar stilul meu. Probabil in liniile astea se contureaza, nu stiu ce va deveni mai tarziu. Daca imi recunoaste cineva o lucrare dupa stil, inseamna ca am facut ceva bine, pentru simplul fapt ca am fost recunoscuta.

Mi se pare mare lucru, in ziua de azi, sa ai un stil care se detaseaza cat de cat de imensa multitudine de stiluri existente deja. Cat despre artistii care m-au inspirat, sunt multi, de la graficieni/ilustratori la street-artists, multora nici nu cred ca le stiu numele dar le-am vazut lucrarile si m-au inspirat. Voi da oricum 3 nume la intamplare: M.C. Escher, Jeremy Fish, Nevercrew.

 

Freelancing: de cand, cu cine, cum?

M-am apucat de freelancing cumva progresiv, pe masura ce am observat tot mai des ce importanta este identitatea vizuala (buna) si cati au nevoie de ea. Si eu am nevoie de ei, pentru ca factorul de job satisfaction este o mare parte din motivatia care ma tine in priza si ma indeamna sa progresez.

Bineinteles, depinde si cu cine lucrezi. De aceea s-a intamplat sa colaborez cu muzicieni, trupe, dj. Muzica si desenul, pentru mine merg mana-n mana si imi place sa ilustrez acest lucru. Nu se prea intampla sa lucrez fara muzica, doar de curand am ajuns sa lucrez "in slujba ei", in principiu prin intermediul prietenilor si cunostintelor din domeniu.

Colaborarile decurg in sensul in care se ajunge la un numitor comun intre ceea ce reprezinta ei si ce nascocesc eu, ca si concluzie la discutii, sugestii, schite, etc. Cat despre colaborari cu branduri si agentii, nu am ce adauga pe CV. In schimb, colaborez cu clubul The Shelter, ceea ce consta in realizarea afiselor pentru evenimente.

 

La masa de lucru

Masa mea de lucru (care da, exista) are 4 picioare si este destul de mare incat sa incapa pe ea un laptop, o tableta grafica si vreo 3 cani de cafea adunate si plasate undeva unde sa nu le dau jos cu coatele. Undeva mai sunt niste foi, creion, radiera, vreo 3-4 linere. In rest nimic special. Majoritatea ustensilelor imi sunt pe calculator.

 

Blocajele

Cand dau de blocaje intai ma enervez (evident, total inutil), apoi incerc sa fac orice nu necesita prea mult efort psihic, ceea ce poate varia de la o tigara, la o plimbare, la un film, o iesire in oras sau pur si simplu sa o las pe ziua urmatoare. Depinde cat de tare ma lovesc de zid.

Cateodata e mai productiv sa renunti cu totul la o idee pentru a face loc uneia mai buna. Nu orice moment e propice pentru activitati creative, mintea oboseste si se pierde timp degeaba.

 

Cele mai misto lucrari: ultimele sau cele cu feedback pozitiv

Nu stiu sa aleg o lucrare castigatoare, e ca si cand m-ai intreba care e trupa mea preferata. Fiecare are plusuri si minusuri si sunt multe aspecte de bifat pe lista "de ce este sau nu o lucrare misto". Iar undeva in capul listei e "fiindca imi place mie".

In principiu incerc sa fac in asa fel incat ultima lucrare sa fie cea mai misto dar e tare relativ. Conteaza foarte mult feedback-ul si criticile constructive. Nu e intotdeauna usor sa te detasezi de propria lucrare si sa vii cu o parere cat de cat obiectiva. De aceea, pentru client, consider ca cea mai misto lucrare se cuantifica in feedback (pozitiv, desigur).

 

Zona muzicala: e ok si dincolo de ea?

Zona muzicala e un fel de "comfort zone" pentru mine, dar, dupa cum se spune, pentru a progresa, trebuie sa si iesi din zona de comfort. Cu toate aceastea, nu as vrea sa renunt vreodata la aceasta colaborare imagine-muzica, simt ca mi-am gasit locul aici.

Mai este mult de explorat in aceasta zona, nu cred ca am vazut nici macar varful icebergului. Oricum, de mica m-am visat ilustrand coperte de album pentru trupele preferate (da, stiu, cheesy) si inca urmaresc asta. Raspunsul la aceasta intrebare ar fi, asadar, da si nu - e ok sa iti gasesti o nisa, dar nu e ok sa te limitezi.

 

Planuri de viitor: work in studio/agentie?

Intrebarile care contin "planuri de viitor" sunt cele mai grele. Tot ce pot sa spun e ca intr-un final as vrea sa imi deschid o firma proprie, cand voi avea posibilitatea.

Pana atunci, daca e sa prevad viitorul, voi mai lucra freelance o vreme, voi continua sa adaug lucrari la portofoliu, ma voi promova etc. (printuri, design-uri de tricou, stickere) pana cand nu va mai trebui sa fiu doar freelancer si voi lucra la un studio/agentie dupa cum bine ati sugerat. Ar fi frumos.

 

Acum

Asa se face ca m-ati prins lucrand la acest mini proiect personal/viitor design de sticker/work in progress/cadou. Well...enjoy



Oameni

Subiecte

Sectiune



Related