Crezi ca sunt extraterestri?

Crezi ca sunt extraterestri?

Daca in Japonia s-a incercat integrarea AI-ului in creative direction, in Romania se fac primele experimente cu echipe creative extraterestre. Dupa descoperirea mai multor planete similare cu Terra, au aparut dovezi ca deja ar fi avut loc niste vizite de colo incoace. In scopul de a se integra cat mai bine, extraterestrii au ales publicitatea, motivand ca e cel mai ofertant domeniu de lucru ce implica observarea oamenilor, fara sa riste daune prea mari in caz de rateuri. 

Iata, asadar, primele spoturi semnate de creativi din afara sistemului nostru solar, sprijiniti curajos de brandurile din Romania. 

Incepem cu Rompetrol, care a lasat un stunt de 8 martie in mainile juniorilor de pe planete indepartate (nu inainte de a-i trainui sumar in ce priveste umanitatea si specificul ei romanesc). Ieri a postat pe Facebook rezultatul:

Din conversatia telefonica care mimeaza perfect limbajul natural al romanului ("iubita", "ai ajuns acasa", "hai, te rog"), detaliile de autenticitate (Ghencea, 6-7 alimentari intr-o luna) si comportamentele romanesti credibile (mersul la tara,  care e si abandonat in favoarea dragostei), am zice ca spotul e un aproape-succes.

Integrarea elementului-surpriza e un plus; dar intriga surprizei (buchet de flori la benzinarie) si existenta unui reporter Rompetrol sunt scapari care tradeaza nivelul de alienare a autorilor. 

 

Al doilea client care a lasat o campanie la coordonare extraterestra este Zdrovit. In spotul Colon Protect de mai jos observam mai multa atentie pe art direction, semn ca extraterestrii au considerat de data asta ca targetul feminin ar fi mai sensibil la estetica, nu la actiune.

E clar ca au inteles bine rolul micilor gesturi cu subinteles; aici, facutul cu ochiul, gest care mai avea pana sa poata fi numit adecvat.

Scena cu doua femei avand o conversatie la baie e si ea credibila, doar ca, mai departe, internii extraterestri au lucrat cu niste presupuneri nefericite:

- ca femeile isi monitorizeaza reciproc tranzitul intestinal, din grija si simpatie;
- ca o fiinta umana ar folosi in mod curent expresia "tranzit intestinal";
- ca o fiinta umana se poate trezi aleatoriu tinand discursuri standardizate despre produse;
- ca doua femei urland intr-o unitate sanitara e o situatie acceptabila social.

 

Dar sa nu uitam ca abia e prima incercare. Nu putem decat sa-i felicitam atat pe clienti, pentru indrazneala, cat si pe vizitatori, pentru efortul de a intelege complexitatea fiintei umane.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Sectiune



Branded


Related