Un leu pentru Leul Curajos, o campanie comunicată de Golin pentru Lidl România și Asociația Little People, a obținut Premiul 1 la Romanian CSR Awards

Un leu pentru Leul Curajos, o campanie comunicată de Golin pentru Lidl România și Asociația Little People, a obținut Premiul 1 la Romanian CSR Awards

În cadrul celei de-a cincea ediții a Romanian CSR Awards, cea mai importantă competiție dedicată responsabilității sociale a companiilor, Lidl România a primit premiul 1 la categoria Cause Related Marketing pentru campania „Un leu pentru Leul Curajos”, dezvoltată împreună cu Golin. Proiectul premiat este dedicat Asociației Little People și programului „Nu mi-e frică”, pe care retailerul le susține de la începutul anului 2016.

Pe lângă ajutorul medical de specialitate, copiii și adolescenții din centrele oncopediatrice au nevoie de sprijin psihosocial, pentru a se adapta mediului din instituțiile de specialitate și pentru a înțelege atât procedurile medicale pe care le presupune tratamentul, cât și efectele acestora. Pentru demararea unui program care are la bază această misiune, Lidl România a donat, la începutul anului 2016, suma de 100.000 de euro, cu care s-au realizat și distribuit 2.000 de kit-uri terapeutice „Leul curajos”.

Pe lângă mascota terapeutică – Leul Curajos, kit-ul conține și instrumente medicale, o scală a durerii și a imunității, o carte de activități și un jurnal, dar și rechizite, bandane și insigne. Acestea au fost oferite începând din septembrie 2016 fiecărui copil și adolescent internat în centrele de oncopediatrie cu care Little People colaborează.

În luna septembrie, Lidl a extins suportul oferit Asociației Little People și programului „Nu mi-e frică”, demarând campania „Un leu pentru Leul Curajos”. Astfel, pentru fiecare articol achiziționat din rechizitele școlare marcate cu simbolul Leului Curajos din magazinele Lidl, compania a donat câte un leu către Asociația Little People.

Campania a fost promovată printr-un mix de canale integrate: PR, print, digital, social media și in-store. În toate cele 195 de magazine Lidl deschise la momentul desfășurării campaniei au fost create materiale de comunicare care să povestească clienților despre proiect.

"Ne-am propus să creștem nivelul de conștientizare a importanței asistenței psihosociale pentru copiii și adolescenții cu afecțiuni oncologice în România, astfel că am pornit acest parteneriat cu Asociația Little People din dorința de a le oferi sprijin copiilor și părinților deopotrivă. Pentru că am înțeles necesitatea implementării și continuității programului asociației, suportul nostru s-a materializat printr-o serie de proiecte între care se numără și campania Un leu pentru Leul Curajos, comunicată alături de Golin. Premiul obținut la Romanian CSR Awards reprezintă o recunoaștere a eforturilor noastre, precum și o motivație în plus de a continua demersurile Lidl pentru un viitor mai bun", spune Cristina Hanganu (Director de Comunicare și CSR Lidl România).

 

Fondurile colectate în urma campaniei Un leu pentru Leul Curajos sunt folosite pentru a extinde proiectul cu kit-uri terapeutice și în anul 2017. Totodată, asociația va demara două ample campanii naționale dedicate copiilor și adolescenților pentru conștientizarea și depistarea timpurie a cancerului. Aceasta se va desfășura prin intermediul mai multor canale, inclusiv printr-o aplicație mobilă.

"Subiectul campaniei Un leu pentru Leul Curajos este, încă, unul sensibil pentru noi toți, dar ne bucurăm că abordarea aleasă a ajuns la inima tuturor publicurilor vizate. Este pentru a doua oară când urcăm pe scena Romanian CSR Awards alături de Lidl România, după premiul obținut în 2016 cu Donează pentru cei care salvează, o campanie de donație în magazinele Lidl dedicată Fundației pentru SMURD, prin care s-au colectat fondurile necesare achiziționării a 5 motociclete de intervenție urbană SMURD", povestește Roxana Dibă (Director Consumer Division, Golin România).

 

Echipele participante:

Echipa Lidl care a contribuit la implementarea proiectului „Un leu pentru Leul Curajos” este formată din Maria Pârvuleasa (PR Manager) și Maria Lefter (PR Specialist).

Echipa Golin care a coordonat comunicarea campaniei este formată din Roxana Dibă (Director, Consumer Division), Casiana Ionașcu (Senior Media Associate) și Bianca Cenușescu (Junior Media Associate).

Agenția de creație implicată în dezvoltarea materialelor de comunicare pentru proiect este Sunday Morning.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Golin Romania

Golin este singura agentie de PR din Romania care a castigat, pentru patru ani la rand, titlul de Agentia #1 in topul Biz PR Awards, iar in 2018 premiul pentru Creativitate in PR si doua premii pentru... vezi detalii »

Branduri

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related