Al Kamara: “Companiile din FMCG duc o parte din bugetele de comunicare din supermarketuri spre HoReCa”

Al Kamara: “Companiile din FMCG duc o parte din bugetele de comunicare din supermarketuri spre HoReCa”

Noul trend în zona companiilor din FMCG este de a muta o bună parte din bugetele de comunicare dedicate proiectelor In Store spre Horeca.

“Companiile din FMCG se concentrează din ce în ce mai tare pe HoReCa, iar bugetele sunt dislocate din proiectele In Store din hipermarketuri. Mai mult, am constatat că bugetele rămase pentru comunicarea de tip In Store din supermarketuri se subțiază în favoarea acţiunilor de tipul trademarketing”, declară Al Kamara, CEO Wave Division.

Cele mai căutate proiecte pe zona de advertising din ultimele luni au fost cele de tip 360.

”Constatăm din ce în ce mai mult o tendinţă a departamentelor de marketing spre agenţiile care sunt capabile să producă și să implementeze campanii integrate”, susține Al Kamara.

Al Kamara: “Piaţa are nevoie de finanţare”

Odată cu creşterea businessului, apare nevoie de finanţare. Una dintre situaţiile cu care se confruntă companiile din această piaţă este dată de negocierea termenelor de plată.

“Ne confruntăm, în ultimii ani, cu termene de plată din ce în ce mai lungi. Prin urmare, această piaţă de advertising are nevoie de  finanţare. Există marje suficiente pentru acoperirea dobânzilor unor linii de credit, deci nu-i problemă în acest sens.  Însă situaţiile de acest gen pun presiune pe afacerile similare cu a noastră”, continuă Al Kamara.

Compania Wave Division a avut o cifră de afaceri de 2,5 milioane euro în 2016. În cei peste 16 ani de activitate, agenţia a livrat peste 4500 de campanii celor peste 70 de parteneri.

Plus 200 de mii de euro business de la doi clienţi noi

În primele trei luni din 2017, Wave Divison a menţinut cifra de afaceri din primele luni ale lui 2016. Ce doi noi clienţi ai agenţiei, Sheraton şi o companie din cadrul pharma, se estimează că vor aduce business de peste 200 de mii de euro, până la finele acestui an. În această perioadă, cel mai bine a funcţionat departamentul de creaţie. El a produs aproape 40% din cifra de afaceri a companiei.

Wave Division estimează că până la sfârşitul celui de-al doilea trimestru va creşte şi numărul angajaţilor în departamentele de creaţie şi client service. “Dată fiind situaţia companiei, preconizăm că până la sfârşitul lui Q2 numărul de angajaţi va ajunge la 50. 80% dintre ei vor fi din Bucureşti. Mai avem nevoie de oameni pe grafică şi DTP”, mai spune Al Kamara.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related