De ce nu si-or lua pe ei tricouri mai lungi?

Oamenii creativi de la FCB Chicago au speculat abil prejudecata americanilor cat priveste meseria de instalator. Pentru noul spot pentru Plumr, acestia si-au adus aminte ca nu exista meserias caruia, atunci cand se apleaca, sa nu i se vada... in fine, spotul se numeste ”Cracks”. Deci sunt necesare cateva cunostinte de limba engleza. Sau mai bine vedeti ad-ul si va prindeti voi:

Unii vor spune ca piesa saltareata a lui Rosemary Clooney, “Too Marvelous for Words”, face toata treaba. Dar nu este cazul. Totul se incheaga minunat in astea 46 de secunde. Pana si copy-ul de voiceover, ”There’s a Plumr in all of us”, pe care, altminteri, l-am pune in categoria cliseelor, face o partida foarte buna in aceasta dimineata.

Reclama e destul de amuzanta chiar si daca nu esti la curent cu ceea ce inseamna cultura americana de tevi infundate. Insa si mai interesant ar fi sa ne imaginam cum ar arata o astfel de incercare in Romania. Cine si cum ar indrazni sa ilustreze, in 60 de secunde sau mai putin, felul in care percepem mesterii de la noi.

De exemplu, o idee ar fi ca reclama sa inceapa cu un tip care face o mazare cinstita si vrea sa spele o lingura. In momentul ala, robinetul de la chiuveta cedeaza si nu-l mai poate folosi. Suna la instalator, iar ala ii confirma ca vine ”imediat, serifule”.  Ultimele 20 de secunde ale spotului ni-l prezinta pe tip facand tot mazare, dar actiunea se petrece dupa 5 ani, iar el spala lingurile intr-o galeata, pentru ca robinetul nu i l-a reparat nimeni inca. E ok ideea? 

Plumr si creativii de pe statul de plata s-au mai lasat purtati de valul nonconformismului si in trecut, cand alt stereotip le-a luat cu totul mintile. Desi acesta, ca sa fim sinceri, e mai cu seama intalnit in filmele pentru adulti. Numai acolo poti auzi reprezentantii acestei bresle spunand doamnelor chestii de genul ”I am here to snake you drain”.



Branduri

Sectiune

Dictionar