A III-a ediție Sibiu International Street ART Festival lasă în urmă peste 1.400 metri pătrați de picturi murale

Sibiu International Street ART Festival a ajuns la finalul ediției a III-a și lasă în urmă peste 1.400 metri pătrați de picturi murale, realizate pe zidurile școlilor, liceelor și, pentru prima dată, pe fațada unui bloc din Sibiu.

Timp de 7 zile, 27 de artiști din România, alături de străinii Urka din Italia, Wasp Elder din UK și Camilo din Portugalia au lucrat la transformarea schițelor în lucrări de mari dimensiuni, care dau culoare zidurilor gri din zone mai puțin favorizate din oraș. Lucrările revitalizează Sibiul și devin parte din galeria de artă urbană în aer liber care, în timp, va inspira generații.

În paralel cu cele 7 locații în care artiștii au lucrat la murale, Piața Huet a devenit epicentrul street art-ului și locul de întâlnire al pasionaților și iubitorilor de artă realizată și expusă în stradă. Locația din centrul istoric al Sibiului a găzduit întreaga săptămână workshop-uri, concerte și activări de brand-uri.

 

Brand-uri + arta stradală = love?

Arta este, în general, sensibilă la asocierile cu brand-uri, de aceea SISAF face foarte clar delimitarea între lucrările din festival, selectate în urma unui open call și lucrările comisionate sau activările de brand. În același sens, programul evenimentului este doar completat de momente în care sunt implicate companii, fără ca acestea să primeze. Asocierile se fac în funcție de 3 vectori cheie: brand-ul să aducă un plus de valoare în festival, publicul festivalului să rezoneze cu el, iar implicarea brand-ului să fie în direcția evenimentului și în standardul de calitate impus de organizatori.

Anul acesta, o serie de companii au înțeles că implicarea în artă se poziționează undeva în vârful piramidei, astfel s-au alăturat demersului de revitalizare a orașului. Unele s-au asigurat că persoanele venite la evenimentele din festival se simt cât mai bine, unele au gândit momente memorabile pentru iubitorii de artă stradală, iar altele au valorificat implicarea ca o acțiune de responsabilitate socială. În final, toate au adus un plus de valoare - unul care asigură creșterea festivalului și în alte direcții, în condițiile în care, încă din primul an, cea mai mare parte din buget este direcționată către lucrări.

 

Gambrinus a răcorit festivalierii și i-a dus „Înapoi în viitor”

Joi, la mijloc de festival, când artiștii aveau deja conturate lucrările, zona 0 a evenimentului s-a animat. Aici, Gambrinus a amenajat zona de leneveală, cu tot ce-i firesc unui astfel de spațiu: beam bag-uri din care să nu te mai ridici, cuburi, umbrele și un bar de unde să te aprovizionezi cu cele necesare, nu înainte de a fi testat „gustul vintage” al berii, în sesiunile de sampling. Vintage a fost și filtrul folosit la pozele printate pe loc la photo-wall. Dacă ar fi să rezumăm tot ce s-a întâmplat aici, în zona lounge, #fun ar fi hashtag-ul cel mai potrivit. X3. #Fun #Fun #Fun

Primul moment din programul serii: concertul Șuie Paparude care a destins, a inspirat și a făcut ca toți cei din Piața Huet să-și ia energie unii de la alții. S-au adunat aici fix genul de oamenii cool pentru care a fost gândit festivalul, cam atâția cât încap în Piața Huet, deci numai de bine.

Imediat după ce vibe-ul bun i-a cuprins pe toți cei de aici, Pisica Pătrată a început un moment Live Drawing Show powered by Gambrinus, pe sound-ul eclectic asigurat de Homeboy LDJ. Artistul vizual a folosit tableta, creionul și inspirația să pună în scenă, pe ecranul LED, o demonstrație de desen într-o continuă metamorfozare.

 

Red Bull a dat aripi lucrării lui ILUC + artiștilor și participanților la Turul de Artă Stradală

O noutate marcată la SISAF 2017 este activarea Pieței Huet ca o locație în care arta este creată în fața publicului. Aici s-au desfășurat câteva momente de Live-Painting pe panouri cu artiștii Lucian Sandu-Milea, Ana Toma, D21, John.S, Claudiu Peța. În paralel, artistul ILUC a lucrat și el, timp de câteva zile, la un panou de mari dimensiuni, comisionat de Red Bull.

Artiștii și participanții la festival au fost înaripați de băutura energizantă, atât în zona scenei, cât și în fiecare dintre cele 7 locații, în cadrul Sibiu Street Art Tour.

Circuitul a fost parcurs în ultima zi de festival de aproape 100 de persoane pe bicicletă, trotinetă sau alte mijloace urbane de deplasare, în ciuda căldurii și a soarelui puternic.

În acest an, 17 noi murale le completează pe cele 31 realizate până acum, fiind primul și singurul tur de acest gen din țară. Sibiu Street Art Tour reprezintă o alternativă la turismul obișnuit, dar și un altfel de mod de a valorifica o plimbare cu bicicleta. Circuitul este promovat printr-o hartă distribuită gratuit turiștilor sau sibienilor în diferite locații din oraș, fiind tipărită într-o primă serie de 1000 de exemplare.

 

Activități inspirate de spațiul urban: expoziție, dezbatere, conferințe, workshop-uri Pegas și În Fața Blocului

În completarea concertelor, întreaga săptămână au avut loc o serie de evenimente conexe, pentru publicul interesat de spațiul urban. Festivalul a debutat oficial cu vernisajul expoziției lui Lost.Optics în Turnul Sfatului și a continuat cu o serie de conferințe, întâlniri și dialoguri, susținute de Gabriel Roșca și Ciprian Ciocan, la Librăria Habitus, pe teme de urbanism.

Pentru copii s-au organizat demonstrații și workshop-uri de creație. De exemplu, autorii cărții „În Fața Blocului” - un suport care ilustrează jocurile copilăriei pentru nostalgici sau doritori de deconectare de la smartphone - au realizat câteva stencil-uri pe fațada gri a Școlii Generale nr. 21 și pe un alt perete fără culoare din incinta ei.

În weekend, Piața Huet s-a transformat într-un mic atelier Pegas, în cadrul workshop-ului Live Bike Paint cu Filip Letinu. Artistul a lucrat câteva ore pe o bicicletă Pegas, pe care a desenat harta centrului istoric din Sibiu. În paralel, copiii au avut la dispoziție alte două biciclete - una normală și una mini - pe care le-au personalizat exact așa cum și-au imaginat, folosind markere speciale.

Asphalt Freaks s-au alăturat și ei atelierului de creație și au pus la dispoziție stickere reflectorizante, care ne țin în siguranță fără a sacrifica în vreun fel acea notă cool pe care o căutăm.

După Workshop-up Pegas Custom, seara de sâmbătă l-a adus pe scenă pe Dragonu AKA 47, rapper-ul care a ridicat mâinile în aer cu beat-uri și versuri cu mesaje puternice.

 

Prima lucrare într-o locație privată - susținută de Policolor, în cadrul proiectului Culorile României

Premiera acestei ediții este realizarea primei lucrări pe o clădire privată din Sibiu – un bloc de locuințe, de către artistul Pisica Pătrată, în cadrul proiectului CSR Culorile României, semnat de Policolor. Lucrarea „Îmbrățișare” a reprezentat, totodată, o primă încercare a organizatorilor de a stabili dacă această direcție poate fi o oportunitate de dezvoltare a festivalului în următorii ani.

În completarea acestei lucrări, Policolor a sprijinit anul acesta Sibiu International Street ART Festival cu 500 de kilograme de vopsea Spor pentru interior şi exterior, alături de coloranţi.

 

Alte companii naționale sau locale au susținut arta care pune Sibiul pe harta internațională.

Centrul iVelo din Sibiu a pus la dispoziție biciclete pentru Sibiu Street Art Tour, Daisler Print House din Cluj au realizat agendele și sacoșele festivalului, Bizza și Metropolis au lansat linia urbană de tricori SISAF, Donuterie Sibiu au îndulcit copiii de la workshop-uri mini-donuts, Origo și Sibio s-au asigurat că furnizează cele mai bune cafele, iar BLKN și Woodches au dat mai departe produsele lor.

Sibiu International Street ART Festival este un eveniment co-finanțat de Consiliul Local Sibiu și Primăria Municipiului Sibiu.



Sectiune

Dictionar



Related