Cum să livrezi un brief către endorseri pentru rezultate optime

Cum să livrezi un brief către endorseri pentru rezultate optime

Conţinutul original, nativ cântăreşte tot mai mult în campaniile de digital, iar un rol important în atingerea acestui tip de conţinut îl joacă forma în care brieful ajunge de la client la cei ce devin vocea brandului în campanie, şi anume la endorseri. Primele proiecte de tip „masă rotundă cu jurnalişti şi bloggeri” implementate de Parenting Ads, ne-au arătat cât sunt de benefice aceste întâlniri și ce impact au ele în rezultatele campaniilor.

Relația brand - endorser devine mai personală

Întâlnirile faţă în faţă dintre client şi endorserii aleşi în campanie sunt, în primul rând, ocazia ca cele două părţi implicate să se cunoască, ceea ce face ca legătură dintre brand şi cei care promovează brandul să devină mai personală şi astfel mai puternică.

"O pagină de brief nu poate echivala cu transmiterea directă a mesajului campaniei. Ceea ce am remarcat în proiectele noastre de tip „round table” este că emoţia pe care brand managerul o dă mai departe endorserilor este cel mai important factor care determină generarea unui conţinut de calitate, care deşi este evident comercial, aduce pe lângă informaţie şi partea umană din spatele brandului. Iar cititorul simte asta", a declarat Daniela Dumitrescu (Account Manager, Parenting ADS).

 

Răspunsurile oneste, autentice ajung mai ușor la consumator

Întrebări sunt de ambele părţi, în orice campanie. Aceste mese rotunde sunt ocazia optimă pentru a găsi răspunsuri la întrebări legate de obiectivele brandului, obiectivele campaniei, tone of voice, target, rezultate urmărite, promovare şi tot ce poate ajuta la optimizarea conţinutului şi apoi a rezultatelor.

"Sunt întrebări pe care uneori nu le poţi trimite pe e-mail sau discuta la telefon. În contextul unei întâlniri faţă în faţă, întrebările apar în mod natural, spontan iar răspunsurile tind să fie mult mai obiective. Aici contează foarte mult onestitatea brand managerului faţă de propriul brand şi faţă de publicul său. Dacă în prezentarea pe care o susţine în faţă bloggerilor/ endorserilor se simte onestitate, emoţie, implicare, atunci toate acestea se vor vedea cu siguranţă şi în conţinutul generat de aceştia în campanie. Pe scurt, atunci când eşti autentic în răspunsuri şi prezentare în faţa celor ce au puterea de a-ţi transmite mai departe mesajul se creează o relaţie de ataşament, imposibil de obţinut via e-mail", a mai spus Daniela.

 

Relația brand – endorser, de cursă lungă

De ce astfel de întâlniri pot duce la relaţii de lungă durată între brand şi endorser? În primul rând pentru că este mult mai uşor să pui cărămizi pe fundamentul unei relaţii deja create. O întâlnire între endorser şi client responsabilizează. Se văd, se aud, îşi fac confirmări.

Endorserii înţeleg valorile şi obiectivele campaniei, au parcă mai multă încredere acum în brand, îşi asumă în faţa clientului că proiectele derulate împreună vor fi autentice, credibile şi scrise cu responsabilitate faţă de cititori. Aceste „promisiuni” dacă vreţi, pe care clienţii şi bloggerii şi le fac un cadrul unei întâlniri de tip „masă rotundă” nu fac decât să ducă la proiecte mult mai asumate şi derulate pe termen lung. Pentru că pe termen lung îţi doreşti să lucrezi cu oameni în care ai încredere.

 

Performanțe cu 25-30% mai bune

Cum se obţin performanţele? Prin conţinut original, subiect bine ales, o bună targetare, includerea nativă a mesajului brandului în experienţa personală, astfel încât acel articol să se integreze cât mai bine în conţinutul blogului.

Cifrele sunt relevante şi la fel de mult contează reacţiile şi engagementul cititorilor faţă de articol. Implicarea endorserului în gestionarea reacţiilor, pozitive sau negative, este importantă pentru brand, iar ataşamentul autentic faţă de brand se simte.

"În general, după astfel de întâlniri, am avut plăcuta surpriză ca brandurile să ofere mult mai multă libertate în construirea conţinutului pe blogurile şi site-urile din campanie pentru simplul fapt că au înţeles că endorserii sunt acolo să se informeze, că au înţeles obiectivele campaniei şi că vor transmite mesajul în cel mai corect şi eficient mod către cititori. Legat strict de rezultate, follow-up-ul meselor rotunde pe care le-am derulat recent pentru La Roche Posay, Aptamil, Danonino sau LG Steam ne-au arătat că performanţele cresc cu 25-30% faţă de o campanie standard, brief-uită via email", încheie Daniela.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related