Atenție, client nefericit, ești urmărit!

Atenție, client nefericit, ești urmărit!
Foto: Dreamstime

O veste tulburătoare vine de la Walmart. Sau din domeniul inteligenței artificiale, pe mare val anii aceștia, chiar dacă rezultatele în publicitate au fost, de câteva ori, nefericite. De exemplu, treaba asta motivațională, botul rasist de la Microsoft sau citatele din Hitler, pe fericire, de la Coca Cola.

Ei, doar oamenii nu se lasă. Până și părintele Facebook s-a certat cu părintele Tesla pe tema asta.

Câteva erori de la AI nu ne opresc drumul spre fericire. Iar Walmart vrea doar clienți fericiți. Compania a dezvoltat o tehnologie care identifică clienții nefericiți sau frustrați, scrie Venturebeat. Nu se știe încă în ce fel va fi folosită, dar temerile au apărut deja:

”Bineînțeles, toate aceste frumoase inovații salvează timp și chiar vieți.  Dar vin cu un preț ridicat: minimalizarea intimității și crearea unei societăți distopice”, scriu cei de la Venturebeat

Sunt multe contra-argumente față de o astfel de tehnologie. Dar să le menționăm pe cele mai importante:

1. Tehnologia nu ar trebui să înlocuiască empatia umană

2. AI nu prea a dat semne că s-ar pricepe foarte bine la recunoașterea emoțiilor. Vedeți exemplele de mai sus. (De altfel, nici măcar oamenii nu se pricep prea bine la asta)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related