Starcom Romania, cu sprijinul Global Records, lanseaza editia a IV-a studiului si a infograficului InfluenceMe: A 360 Perspective on Romanian Influencers

Starcom Romania, cu sprijinul Global Records, lanseaza editia a IV-a studiului si a infograficului InfluenceMe: A 360 Perspective on Romanian Influencers
  • cele mai populare platforme unde influentatorii din Romania sunt urmariti
  • continutul preferat de audienta online romaneasca
  • perspectiva Influentatori vs. Brand-uri

Starcom Romania prezinta noul studiu InfluenceMe: A 360 Perspective on Romanian Influencers. Editia, deja ajunsa la numarul 4 si realizata cu sprijinul Global Records, se axeaza pe cercetarea celor mai populare platforme unde influencerii din Romania sunt urmariti si pe identificarea tipului de continut generat de acestia.

 

In Romania, 75% dintre internauti admit ca urmaresc cel putin un influentator online. Facebook si YouTube sunt cele mai accesate platforme zilnic, cu cea mai mare medie de timp petrecuta pe sesiune. In extrema opusa stau Google+, Pinterest, Tumblr, Snapchat si LinkedIn, platforme unde influentatorii sunt cel mai putin urmariti.

Studiul imparte influentatorii din online in 3 categorii: Profesionistii - persoanele cu expertiza intr-un anumit domeniu, Oamenii ca noi - influentatorii care si-au castigat audienta in online prin furnizarea constanta a unor informatii relevante pentru un anumit segment, Celebritatile – persoane cu background in showbiz (actori, cantareti, prezentatori TV).

 

Cele mai potrivite platforme de social media in campaniile cu influentatori. Platformele-gigant, precum Facebook si YouTube, sunt cele mai potrivite in targetarea indiferent de varsta. Instagram este util in atingerea tinerilor intre 18 si 24 de ani. Twitter este optim in targetarea segmentului de varsta 30-39 de ani. In functie de continut, campaniile de marketing cu influentatori isi pot atinge obiectivele si pe bloguri, unde media audientei este 25-39 de ani sau 45-49 de ani.

 

INFOGRAFIC

 

FACEBOOK

Utilizatori de Facebook care urmaresc influentatori pe aceasta platforma sunt reprezentati, in mare masura, de segmentul de varsta 18-24 ani. Preferintele lor sunt clare in ceea ce priveste tipul de influenceri pe Facebook: 63% dintre respondenti admit ca prefera Profesionstii, in timp ce 50% dintre acestia urmaresc, in acelasi timp, si Celebritati sau Oameni ca noi.

Utilizatorii de Facebook acorda atentie mai ales postarilor despre gastronomie, lifestyle sau casa/gradina/DIY. Topicurile sunt mai variate ca pe orice alta platforma, iar content-ul este postat sub forma de video, imagini statice sau articole/text.

Facebook este cea mai potrivita platforma pentru interactiunea utilizatorilor cu continutul influentatorilor, 80% reactionand la postarile acestora. Oamenii urmaresc influentatori pe acest canal in special pentru a se inspira si a fi informati. In ceea ce priveste tipul de advertising preferat, cele mai mari sanse de memorabilitate le are video-ul, postarile cu plasare de produs si prezentare, urmate de articolele in scop de promovare. In acest sens, campaniile de advertising pe Facebook au cele mai mari sanse sa starneasca o reactie in randul audientei in comparatie cu celelalte platforme.

 

INSTAGRAM

Utilizatorii de Instagram care urmaresc influentatori au o medie de varsta cuprinsa intre 18 si 39 de ani, cu o concentrare puternica in segmentul 18-29 ani. Sunt atrasi in primul rand de continutul postat de Celebritati, iar mai apoi de cel al altor tipuri de influentatori. Atentia utilizatorilor de Instagram se concentreaza pe urmatoarele subiecte abordate de influentatori: fashion & beauty, ingrijire personala si lifestyle. In concordanta cu continutul general existent pe aceasta platforma, modul preferat de utilizatori in care influentatorii posteaza continut sunt imaginile statice. Mai mult de jumatate prefera si clipurile video.

In ceea ce priveste interactiunea utilizatorilor cu continutul influentatorilor, „Like”-ul este singura si cea mai raspandita forma de reactie. Daca nu apreciaza postarea influentatorului, internautul roman nu face nicio alta actiune decat sa vada acea postare sau sa o citeasca.

Utilizatorii de Instagram urmaresc influentatori pe aceasta platforma mai ales pentru a se inspira si a fi la curent cu ce e nou. Totodata, Instagram are rezultate peste medie in accesarea cu scop de destindere: urmaresc influenceri pentru a se simti bine, pentru a se relaxa sau amuza.

47% dintre respondenti prefera sa primeasca continut publicitar de la influentatori sub forma de video in care apare si produsul. Pe locul doi se afla banner-ele si video-urile de prezentare. Campaniile in colaborare cu influentatori pe Instagram ii determina pe cei care ii urmaresc sa caute mai multe informatii despre produsul/brandul promovat atat online cat si offline. Totodata, ii convinge sa caute produsul in magazine, insa fara a-l cumpara in mod necesar.

 

YOUTUBE

Utilizatorii de YouTube care urmaresc influentatori pe acest canal sunt majoritar reprezentati de segmentul de varsta 18-39 ani, cu o afinitate ridicata pentru cei cu varsta cuprinsa intre 18 si 24 de ani. Pe YouTube, focusul lor este indreptat catre Celebritati (63%), chiar daca aceasta platforma este locul in care Oamenii ca noi devin cunoscuti prin vlogging.

Utilizatorii de YouTube cauta continut despre beauty/ingrijire personala, casa/gradina/DIY, IT&C sau mancare, in medie, mai mult decat pe celelalte platforme. In acelasi timp, utilizatorii sunt atrasi si de clipurile video cu informatii despre lifestyle. YouTube este platforma clipurilor video, iar utilizatorii prefera in majoritate aproape absoluta acest tip de continut. Insa, 54% dintre acestia confirma ca sunt atrasi si de continutul audio, pentru ei YouTube fiind folosit si ca o platforma digitala de muzica.

Pe YouTube, utilizatorii reactioneaza in general pasiv la continutul postat de influentatori: 61% dintre acestia doar vizioneaza clipurile video. Motivele principale pentru care urmaresc continutul postat de influentatori pe acest canal sunt pentru a se simti bine, pentru a se relaxa si amuza. In acelasi timp, utilizatorii de pe aceasta platforma cauta intr-o masura mai mare continut care ii ajuta sa se inspire sau sa gaseasca raspunsuri/sfaturi.

Acestia prefera ca produsele promovate de influentatori sa apara in clipurile video ale acestora. YouTube reuseste sa genereze cresteri in vanzarile produselor endorsate, intr-o masura mult mai mare decat in cazul celorlalte platforme studiate.

 

TWITTER

Utilizatorii de Twitter care urmaresc influentatori pe aceasta platforma sunt, in cea mai mare masura, casatoriti, cu varsta peste 30 de ani, segmentele evidentiate fiind 30-39 de ani si 45-49 de ani. 57% dintre acestia urmaresc pe Twitter Profesionisti. Chiar daca nu sunt fanii Celebritatilor, acestia tind sa le urmareasca pe aceasta platforma, In aceeasi masura cu Oamenii ca noi.

Subiectele urmarite de utilizatori pe Twitter sunt de tipul lifestyle sau IT&C. In ceea ce priveste tipul de  continut preferat de acestia, articolele/textele sau imaginile statice sunt printre primele. In cea mai mare masura, internautii pe Twitter interactioneaza pasiv cu continutul postat de influentatori: doar il citesc sau il vad, pentru a fi informati.

Romanii utilizatori de Twitter nu prefera un anumit tip de branded content postat de influentatori. Articolele, clipurile video de prezentare a produsului sau cele in care este plasat produsul au cele mai mari sanse sa fie urmarite pe Twitter. Reactiile in urma vizualizarii continutului unei campanii cu influentatori sunt mai putin puternice decat media. Dintre cei care isi amintesc, 30% au cautat mai multe informatii despre un anumit produs, dupa ce l-au vazut promovat de un influentator pe aceasta platforma.

 

BLOGURI

Cititorii de bloguri care urmaresc influentatori pe o astfel de platforma sunt bine reprezentati in mai multe intervale de varsta, cu o concentrare semnificativa in segmentul 25-29 ani. Acestia sunt mai mult orientati catre Profesionisti si Oameni ca noi, pe care ii urmaresc si pe bloguri: 66% urmaresc bloggeri Profesionisti, in timp ce 52% urmaresc bloggeri care nu au niciun background intr-un anumit domeniu.

Romanii cauta pe bloguri articole despre lifestyle, mai mult decat pe orice alta platforma. Cel mai urmarit tip de continut postat de influentatori este articolul/textul. Promovarea de produse de catre bloggeri determina audienta sa acceseze linkuri suplimentare si sa se informeze mai aprofundat. Prin urmare, principalele motive pentru care influentatorii sunt urmariti pe aceste platforme sunt pentru a se inspira, a fi informati si pentru a gasi sfaturi sau raspunsuri. Cititorii de bloguri actioneaza si ca o comunitate, multi dintre ei afirmand ca le acceseaza pentru a se simti conectati sau pur si simplu pentru amuzament.

Pe bloguri, 59% dintre respondenti prefera sa vada materiale publicitare sub forma de articole. 44% prefera ghidurile de folosire, blogul fiind cea mai potrivita platforma pentru aceasta forma de promovare. Invitatiile la evenimente sunt, de asemenea, mai atractive pentru cititorii de bloguri.

Oamenii care urmaresc bloggeri sunt mai receptivi decat media in a cumpara si a recomanda produsele sustinute de influentatori pe aceasta platforma. Datorita faptului ca se simt parte dintr-o comunitate, sansele ca cititorii de blog-uri sa participe la evenimente sau concursuri sponsorizate sunt mai mari.

Pentru a oferi o abordare 360, pe langa perspectiva consumatoriilor, studiul complet contine si informatii despre perspectiva Influentatorului si cea a Brand-ului. Aceste informatii au rezultat din chestionarea a 26 de marketeri si 96 de influenceri din Romania.

Informatiile fac parte din studiul „InfluenceMe: A 360 Perspective on Romanian Influencers”.
Cercetarea a fost realizata prin interviuri de tip CAWI pe un esantion de 1,055 respondenti, reprezentativ pentru utilizatorii online 18+ din mediul urban.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related